• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Morrn i tråden! Här är det förmiddag, nästan lunch, och hemma är det natt.

Hur var middagen igår??? *nyfiken* Rapporter gärna till en som inte kunde komma... :(

Till skillnad från er andra lyckliga människor mår jag redan illa. Det är inte lika illa som för Moppy (än!) men så har jag ju inte kommit så långt än... Vi får se hur det går att arbeta i ett trångt och stressigt lab om det blir värre...

Moppy, grattis igen till UL! Sååå skönt att det ser bra ut. Längtar efter att få göra detsamma, det är så overkligt just nu...

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer

tack för igår. Trevligt som vanligt. men lite trist med avlångt bord och hög ljudnivå så att man bara hör vad de två som sitter närmast säger...

Näe nu är det verkligen dags för en låååång brunch med flera timmars skitsnack

annars så gick jag hem och åt godis och kollade på filmer fråm Afrika...
    kanske inte riktigt det perfekta tillfället emd tanke på att jag är kvällstrött men va faaaaannnnnn

härligt väder va?!!!!!!
    fy faaaan vad det ska bli skönt med helg. Jag kan inte bärga mig till att få gå på mamma ledighet fy faaaan vad det ska bli skönt!!!!

syrran: hoppas att illamåendet inte blir alltför jobbigt.
    MEN om det blir det så försök ändå fokusera på att du äntligen har en sak därinne. Illamåendet får man liksom lov att ta.

Säger hon som inte mått illa eller dåligt över huvud taget

• Victory

Hoppas att ni hade det bra på middan igår! Om jag ändå bodde i Stockholm jag med...

Rapport från gårdagens kärleksliv: Jag ville inte pressa honom utan tänkte att om det ska bli något får han ta initiativet, och blir det inget så gör det inget, då väntar vi till nästa månad. Tro det eller ej men HAN förförde MIG! Híhi! Dock blev det ingen leverans men jag var så duktig och uppmuntrande och sa att det var lika bra, att vi kör nästa månad istället. Men framåt kvällen kom den där himla besvikelsen igen... På aktuellt var det ett inslag om NUPP-test och en massa nygravida i rutan var inte direkt vad jag ville se (förresten gör dom inte NUPP-test i Norrbotten, så dumt! ) . Så det blev till att gråta sig till sömns ännu en kväll. Passade mig dock noga för att maken skulle märka det. Usch, visst är man patetisk?!

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Tack för igår - vad ni plussisar är söta med era små och stora magar. :)

Brudsommar, jag förstår faktiskt att du tycker det är tungt. Din lilla (stora?) tjej tycks helt klart kräva mycket utrymme. Håll ut, bara lite kvar nu.

Japp - nästa gång blir det runt bord och brunch. Jag har verkligen svårt med hög ljudnivå.

OCH - idag kom äntligen böjen. :) Ska hem och försöka förföra maken, så att han kommer igång trots mördande träningsvärk.

Det verkar som att mitt ägg lyssnade på Ciccis story - slemmade sig i tredagar och lossnar under fredagen. Hoppas nu bara att den fattade resten av storyn med att bli gravid på detta och se till att jag får en söt och snäll liten gravidmage. :D

Ser fram emot en kort dag idag - ska pröva storasysterns (tror jag) tips på tandläkare/hygienist. Attans bara att det är mycket att göra.

• Snart så....

Morron i tråden.

Tack för igår tjejer men måste hålla med Frullan om att det var lite trist att inte kunna prata med alla runt bordet.

Gissa vem som inte var ett dugg trött när jag kom hem igår?? VEM höll igång ett bra tag så en annan inte fick sova?
    Börjar tro att det inte är en baby i magen utan en "duracellkanin"
    Sen blev jag väckt kl 5 av sammandragningar och en vilding i magen.
    Jisses vad går denna baby på?? hahahahah nu har h*n hållt igång sen 5 imorse

Blir till att hem och sova när jag slutar...

Skönt att det är fredag och fint väder :D

• Liten med Mindre

Men Victory - inte gråta! Det ordnar sig ska du se. FruLlan har ju bestämt att alla här inne som vill blir gravida snart!

KRAMAR från Stockholm till dig.

Hur var det - hade ni funderat på någon mer teknisk metod för att få till det? Gjort någon undersökning? Eller, ni avvaktade lite för att få romantiken att spira?

Ge inte upp - din tur att förföra maken nästa gång, för att visa att du inte bryr dig om leveransen eller ej. Närheten är viktig!

• Victory

Fast han är gullig min man - han försäkrade att vi skulle göra ett nytt försök ikväll! Dock tror jag att chansen är över för den här gången. Ibland tror jag inte att han fattar att man inte har hur lång tid som helst på sig. Om det är en dag försent så hjälper det ju inte hur mycket 6 man har, det är ju ändå försent!

• Frejis

God morgon :)
    tack för igår, det var jättekul att träffa alla igen och få se lite magar :) jätteroligt att Brudsommar och Lapinette kom :)

Håller med om att nästa gång är det dags för en lååång brunch, röstar för brunch i maj.

Usch, nu kommer värmen och pollen och allergier :( känner av det redan nu och blir helt utslagen så fort jag går ut, inte så kul. Får ta en sväng förbi apoteket idag för att skaffa näs- och ögondroppar.

Mindre, jättekul att du hittade ägget :)

• Frejis

Victory - ni får ta det nästa gång om det inte fungerar nu, det viktigaste är väl relationen och att han faktiskt förförde dig :) det låter ju jättebra. En utebliven leverans innebär ju leverans nästa gång ;)

• nu är jag fruL

helloooooo

Snartis
    ha ha ha du som framstår som så lugn har en sån vilde i magen
    faktiskt mycket kul.
    Cicci som är mer av en "vilde" har en liten snälling i kaggen.
    Lustigt i fruLlans värld av dålig humor
    faktiskt
    har ni bytt eller?

Mindre: kul att ägget dök upp!!!! Se nu till att hoppa på maken både ikväll och i morgon bitt innan han åker iväg till sin gran... konstiga människa
    sen får ni ta en till omgång på söndag!
    Hoppas ni har pepprat redan tidigare i veckan. det verkar som det är innan böjen som ger mest effekt.
    men kör så det ryker.

Victory: usch gumman. Förstår verkligen din panik över att inte få till det. Komemr ihåg depserationen att det MÅSTE bli en spermabomb när man ÄLar. Tyvärr så vet ju alla dock att press inte är bra...
    Men lycka till tjejen och hoppas att det funkar snart.
    ATT det kommer funka förr elelr senare det tror jag bestämt, men väntan suger ju jag vet....

Svar på tråden När märker man av det?