• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

hallå - var det inte jag som skulle jobba?

• nu är jag fruL

mugglan
    Välkommen till fruLlis förvirrade värld

man skiljer tydligen på kalendermånad och graviditetsmånad.
    kalendermånader är precis vad det låter och man är gravid 9 kalendermånader.

Graviditetsmånader är alltid 28 dagar o alltså kortare än en kalendermånad. Man är gravid 10 gravmånader.

Förr talade man ju bara om kalendermånader och därav det bekanta över 9 månader.
    gravmånader används vel bara av BM och läkare osv.

• nu är jag fruL

kanske var det JAG som skulle jobba

mugglan det är definitivt på tok galet absurt för lite alkohol i alla delar av min kropp!!!!!!!
    jääääklarns vad jag vill ha VIN och inte ett sketet litet smutt glas utan en FLASKA
    åhhhhhhhhhhhhh

så jag tror du har rätt. Min puckoism beror på för lite sprit. helt klart

• mugglesfan

aaaahhhh, gravmån och kalmån - självklart. Undrar vem det är som är puckad eg? Jag har förresten precix gått in i 6:e mån - herregud vart tog tiden vägen???????
    Min vårjacka håller på att bli för liten - vad gör man då? Hur hittar man en jacka som rymmer en stor mage? Kanske får köpa mig en trenchcoat fast det inte riktigt är min stil.

• Liten med Mindre

Det står en benvit fin soffa hos oss också. :) Dock är klädseln tvättbar, och tills dess är den skyddad hyfsat med en fläckskyddsbehandling (det gick faktiskt lätt att torka bort hallon-grädden som hamnade i den vid ett tillfälle).

Sen är jag ju så pedantisk att det ligger ett skynke i exakt samma färg som soffan över sittdynorna. (Tänk att mamma hade matt-trasgardiner i samma färg! ) Ännu lättare att tvätta.

Annars skulle nog soffan vara svart efter bara sommarfötter. :D

• BrudSommar2006

Nej vad gör jag här, nu måste jag börja jobba! Nåväl, tänkte bara inflika att min BM räknar bara fullgångna veckor liksom growingpeople verkar göra. Hon skulle alltså säga att jag var i vecka 19 enligt ert exempel. Att 19+1 då blir att man är i vecka 20 är något jag fått lära mig i olika forum att man ofta säger. Jag är nu i vecka 33+2, alltså i vecka 33 enligt min BM, vilket är 33 fullgångna veckor. Då jag är på väg in i vecka 34. Hoppas att jag inte rörde till det mer! Åter till jobbet.

• BrudSommar2006

Muggles, har också undrat hur man löser problemet med jackor som blir för små, det är uruselt utbud av sånt. Själv har jag en jätteful som jag beställt från typ Ellos i jättestorlek. Är man lite mer magerlagd än jag från början är det nog lättare att lösa i vanliga affärer.

• mugglesfan

BrudSommar: din BM verkar lite annorlunda faktiskt. Alla jag träffat (min BM, de som gjorde NUPP, en läkare, de som gjorde stora UL) räknar grav-veckor, dvs i det här fallet 19+1=20 (ha, det stämmer ju! ). Men det var väl hon som vägrade ta hänsyn till olika korta/långa cykler med va? Hon bara tittade på sin räknesticka oavsett vad du sa, har jag för mig...?

Mindre: DET lät ju smart. Att ha extra överdrag som går att tvätta. Hmmm, ngt att tänka på kanske. Beror på vad det blir för tyg antar jag.

Mäh, jag kom ju faktiskt igång att jobba. Sedan blev jag avbruten av en jobbarkompis och nu är jag här igen! Tillbaks till gruvan...

• BrudSommar2006

Muggles, ja hon är lite speciell men å andra sidan så gör det inget i just det här fallet, jag förstår mig på båda sätten att räkna och egentligen så känns det bäst att säga att jag är i vecka 33 och inte 34 så vet jag hur långt det faktiskt är kvar, jag måste (eller har jag tur så kanske jag slipper i och för sig) ju ta mig till 40 fullgångna veckor hur som, annars blir det ju 41 veckor.

• _koko_

Hmmm, får man äta chevre när man är gravid?? Shit vad jag älskar chevre... :D
    Extra mycket nu när jag inte kan äta vanlig ost...

FruL - jag vet inte ännu när jag tänker röra på mig, men framåt 4 - halv 5 kanske.

Svar på tråden När märker man av det?