• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

God Förmiddag i tråden!

Åhh här händer det lite saker.
    SWEET: kram till dig och vad skönt ändå att det har kommit svar! Säger som de andra att du/ni kunde ju hållt på och på så sätt "slösat" tid, nu ska du se att allt löser sig!

LAPPIS! Shit vad spännande! Jag fick ett hugg i ena bröstet på BIM dagen, sen kom det inte tillbaka. Det jag reflekterade över var nästäppa och att jag kände som jag skulle bli förkyld ungefär 3 dagar innan BIM. Sen hade jag inga andra symptom. Lite illamående någon dag efter BIM, men jag kunde lika gärna varit bakis... Låter lovande! Kan inte hjälpa att jag tror det har tagit sig denna gången!. Humörsvängningar hade jag med precis runt BIM, kände mig super irriterad.

Det är så kul när det nu har kommit lite nya plus i tråden, man känner igen sig så väl! Skti skoj att följa alla, för det är ju olika resor alla går igenom!

Ag inskrivningen, jag skrev in mig i vecka 8 tror jag (väldigt tidigt). Det var inte så märkvärdigt, man fick ta massa prover och blodtryck. Sen gick de igenom hela skjukdomsbilden från liten till stor om det var ngt särskillt... inget mer. Fick massa tider för NUPP och sådant, eftersom vi hade bestämmt oss att det skulle vi göra. Det är först nu som jag börjar springa var 3e vecka hos BM, jag ska dit i morgon Men förstår att ni längtar!

Min lill* bebis lever runt lite mer denna veckan. H*n är bra, han har sovtider nu, så man har lärt sig lite. Han sover oftast på nätterna, tack o lov, så behöver jag gå på toa tar jag mig jätte försiktigt upp ur sängen så jag inte väcker den lille! För så somnar man ju aldrig om igen... hmm inte så mycket att rapporera nu, men kanske något skoj i morgon efter att man har varit på MVC.
    Tänk att det bara är 11-12 veckor kvar till jag har BF !!!!!!!!!

Aj aj aj... såg en film i går på nätet om förlossning, då kände jag att jag inte ville Usch vad det såg ut! Måste gjort så oooooont! men men... ut ska den ju, så det är bara att förbereda sig!
    Jag hoppas att den kommer vara liten, iaf litet huvud!

• Izzie

Jag var faktiskt väldigt inställd på nästa ÄL denna gången. Eftersom vi låg lite lågt denna gången med tanke på timingen med jul och nyår, var jag helt inställd på att köra på dunderkur med bisolvon och dessutom satsa på Apiforce.

• Lapinette

GLÖMDE ETT INTE - jag vill verkligen INTE bygga upp några förväntningar

• Liten med Mindre

Det är nog bara att acceptera Lappis. Du får vara hur konstig du vill här inne, och vi förstår dig garanterat. :)

Önskar själv samma behandling nästa vecka.

• Snart så....

Nu har jag läst igen lite.

Sweet: vilken otroligt bra läkare du har hittat. När igen efter op ska ni börja försöka igen?
    Skickar över massa kramar till dig

Lappis, låter onekligen som det är något annorlunda denna gången. Spännande, håller tummar och tår för er!

• Storasystern

Lappis - vi gissade nästan det! :) *håller en tumme från Japan ändå*

Izzie, det är så sant som det är sagt! Man kommer väl alltid att oroa sig i framtiden helt enkelt! ;) Tänk vad bra man hade det innan man började fundera på barn, då kunde man oroa sig lite "normalt" mycket! :) :)

Snartis- det låter otroligt skönt med sovmorgon en tisdag! Önskar ajg mig också, men det funkar bäst med Man i sängen tror jag. Och han är lite för långt borta just nu... :(

Cicci, jag har inte ens vågat fundera på det där med förlossning än... Det verkar läskigt, men alla jag pratat med säger att det är den ballaste delen av hela graviditeten. Och alla kan ju inte ha fel! :)

• Snart så....

snacka om att man blir lite knäpp när man är gravid, en kollega frågade vilken månad jag är i. Hmmmm sa snabbt v23 men hade lite svårt att räkna ut vilken månad hahahah

• Lapinette

Syrran - hur är det i Japan, blommar körsbärsblommorna? Samt hur känns det att vara så långt borta från maken nu när du precis blivit gravid?

• Snart så....

Syster, håller med dig, nästan alla vi känner säger att förlossningen är superhäftig och de har på sin höjd max tagit lite lustgas.

• Bröllopstokiig

Storasyrra: Ballaste?????? Shit hoppas att alla du har pratat med har rätt! Jag ser fram emot förslossningen med skräck blandad förtjusning... hua...
    Men jag skulle inte vilja bli snittad, så det är inte det att jag inte vill föda, filmen som de visade var bara inte så "fräsch" och jag satt nästan och krystade med henne framför datorn...
    Hua.... ja ja
    Det kommer nog kännas annorlunda väl där!

Svar på tråden När märker man av det?