• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Sweet-gumman: Åhh vad ska man säga, mer än att jag förstår hur det känns, förvirrat, vad kommer hända nu etc. MEN som alla andra sagt här innan, det är bättre att ni nu vet vad som ev är fel än att de inte hittat något fel alls och ni fortsatt försökt och försökt. Tänker på dig och ger dig en stor CYBERKRAM ! :) Det kommer ordna sig, det vet jag!

Izzie - jag tycker du ska ringa MVC så snart som möjligt. Jag väntade ju eftersom jag ville se krypet på UL först. Men det var inte helt lätt att få tider sedan. När jag ringde till MVC sa att det är vansinnig babyboom just nu, trots att det brukar avta lite vanligtvis när BF är mot slutet av året. Jag fick tid i v 11 och känner mig lite stressad över att få remiss och hinna med NUPP/KUBB i tid.

• Snart så....

Ja fast är ganska van vid hemska tandläkarbesök.

Nu har jag haft min veckoavstämning med chefen. Roligt, så fort de får in de nya personer så ska jag tonas ut i bakrunden från kunderna och vara "lärare/mentor" åt dem :)
    Jag är en av dem på jobbet som kan både systemet & produkterna bäst så ska vara guru åt 3 nya. Kan det bli bättre? Slipper hela säljbiten med stress och ska bara fokucera på att hjälpa och stötta de nya.

• BrudSommar2006

Snart så, kul med jobbet, mindre kul med tandläkaren!

Cicci, jag försöker att inte tänka på förlossningen, fast vi gått en helt fantastiskt bra profylaxkurs, varit på föräldrautbildning och sett flera förlossningsfilmer, varit på förlossningsinformation på sjukhuset och jag vet inte allt. Vi är nog så förberedda vi kan vara men jag bara vill inte! Fast jag vill absolut inte snittas, det verkar mycket värre! Har i alla fall fått tid nu för att träffa narkosläkaren på KS och prata ryggbedövning, det är väl det sista jag har kvar vad det gäller förberedelser.

Annars har jag också svårt att komma ihåg vilken månad man är i, det är ju mycket krångligare att hålla reda på när man byter månad än att komma ihåg exakt vecka! Fast nu när det är mindre än sex veckor kvar till beräknat datum börjar det ju bli lite lättare...

Nej, nu är det lunchdags!

• Snart så....

Izzie, håller med Moppy ang att boka tid. Vissa MVC kanske har gott om tid och andra inte, det beror nog på vilken du väljer.

• Victory

Sweet! Kram till dig! Hoppas det är som han sa att detta problem är mycket bättre än om äggledarna varit paj. Det kommer säkert att ordna sig till det bästa!!

Passar på att uppdatera mina uppgifter:

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid?
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11
    Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Plus 3/9
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Plus 15/9
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Plus 12/11
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Plus 9/12
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Plus 18/12
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Plus 1/1-07
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06 , Plus 19/3-07
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06 , Plus 9/4-07
    izzie , Västsverige , 27 år , oktober 06 , Plus 14/4-07?
    Lili 2006 , Västkusten , 30 år , ? Plus 16/4-07

_koko_ , Stockholm , 29 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 33 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , oktober 06
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Frejis , Stockholm , 34 år , december 05
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Victory , Norrbotten , 29 år , juni 2006
    snart Fru G , Skåne , ? , ?
    vårbrud2008 , ? , ? , ?

• _koko_

Såg nu att jag missade att ta med era BF-datum, tar med dem nästa gång. Nu lönesamtal. Jobbigt.

• BrudSommar2006

Koko, vi är så glada och imponerade att du håller listan uppdaterad åt oss!

• BrudSommar2006

Förresten, jag börjar tycka att bensin, tipex och liknande luktar så otroligt gott, har i och för sig alltid gillat lukten av bensin men nu är det "värre" än vanligt. Undrar om jag håller på att bli sniffare, hjälp...

• Liten med Mindre

Brudsommar - när jag var liten tyckte jag bilavgaser luktade gott på nåt mysko vis. Kanske är det lill-tjejen som ställer till det för dig?

• Berner

Min kompis älskade doften av bensin när hon var gravid, men tänk på att det varken är bra för dig eller den lille.

Några andra mysko symtom?

Svar på tråden När märker man av det?