• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Mindre: kör på och så ordentligt ikväll redan! Nu måste jag in på möte...

• vårbrud2008

Jag använde bikini när jag väntade sonen och det gick hur bra som helst.

• Liten med Mindre

Brudsommar - jo, "hårdkörning" från ikväll. Ska se om jag har några stickor hemma. Annars får det nog vara den här gången. Förstår inte att jag cyklat vilse så.

Trevlig resa storasystern!

Välkommen hem till kylan Lapinette! Här har vi i alla fall nytta av det isolerande lagret som påskgodiset orsakat. :)

• Lapinette

Inte mycket påskgodis här men absolut ett extra lager som isolerar mot kylan då vi ätit typ 5 rätters luncher med champagne och vin varje dag. Maken har nu meddelat svärmor att vi inte bara vill äta varje gång vi åker dit.

Brudsommar - maken är ju fransman så de bor i norra Frankrike. Vi flög dock ned till Frankfurt och tog sen buss till Luxembourg. Det finns inga direktflyg ned dit längre .

• Lapinette

BIM är i nästa vecka för oss. Känns evighetslångt dit men faktum är att jag inte räknar med denna gång heller. Räknar inte med något överhuvudtaget längre. Jag började prata om adoption med maken...han tycker jag är tokig som gör det redan.

• Liten med Mindre

Lapinette - det är väl bra att ha pratat om möjligheterna som finns? Så går det fortare när man bestämmer sig, alternativt blir det lättare att besluta hur ni vill göra.

Tycker inte att du är tokig. Sen hoppas jag ju att du funderar helt i onödan. :)

• BrudSommar2006

Vårbrud, jo, om man inte är modell större redan innan man blir gravid så fungerar det säkert jättebra med bikini.

Lapinette, trist att det inte går några bra flyg längre, jag hade samma problem när jag bodde i Skottland, trots att jag bara skulle ta mig inom norra Europa så tog det en hel dag. Annars tänkte jag på släktingen som ville göra IVF i Tyskland.

Mindre, jobbigt med så tvära kast i cykeln när du inte haft de problemen tidigare. Jag var aldrig särskilt regelbunden så jag hade jättedålig koll men det var ju för att jag precis slutat med piller.

• vårbrud2008

BrudSommar2006
    Jag är i st 44, var det innan graviditeten och är det nu också. Funkar ändå med bikini tycker jag.

• _koko_

Heeeeej, jag har tandvärk och ont i halsen, är hemma idag. Hes också, vilket jag tycker är jättekul! Blir nästan aldrig det... :D

Så, då var självömkan avklarat. Välkommen tillbaka Lapinette! Och hej NENNE!!! Tycker att du får vända på bordet eller nåt så du kan leka här med oss, du kan väl inte hålla på å JOBBA på jobbet?!! :D

Jag har alla mina små plantor på vår inglasade balkong, och de senaste dagarna har det verkligen varit på håret att de inte frusit... Men nu kommer värmen igen säger det, hoppas hoppas!!!

Påsken har varit väldigt lugn här, har inte firat alls utom en lunch hos mina föräldrar.

Hur var det på torsdag, ska vi ta tranan? Jag kollade menyn (www.tranan.se) och tyckte det såg ut som att det fanns rätt mycket som var eller gick att göra gluten- och laktosfritt. Hur många blir vi??
    Jag kan boka bord, halv 7? Då hinner de som vill förbi ginatricot innan ;) och mindre hinner från jobbet.

• _koko_

Mindre - blir förresten så glad när jag läser det du skriver! Ni hade det så jobbigt förut med prestationsångest osv, nu verkar det ju funka jättebra! :p

Svar på tråden När märker man av det?