• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

hejsan mindre
    usch låter inte kul att vara lite smådeppi

förresten undrar jag om din make kanske inte kan stanna hemma istället för att sova under en gran nu när du ska ha ÄL?
    jag menar vad är viktigast????? barn eller gran?
    Har han ringt om tid för koll?

Apropå komma tillbaka till jobbet....
    näe inte längtade jag precis!!!!
    Det är ju såååå otroligt underbart skönt att vara ledig, särskilt om man får vara på landet eller i stallet och bara njuta av livet!
    Så igår hade jag absolut ingen lust att jobba idag. jag är ju så otroligt BRA på att vara ledig
    ha ha ha

men i morse så reflekterade jag inte så mycket över det hela. men visst skulle helst av allt vara ledig jämt... men det går ju inte.
    ser dock otroligt mycket fram ett år av mamma ledighet!

Såd et är inte konstigt alls att känna att man gärna vill vara mer ledig. det känner nog de flesta tror jag!

• nu är jag fruL

apropå Boris och rätt sida!
    ha ha ha
    jag vet inte om han har någon
    han är nog en illbatting rakti igenom så....
    men det ska bli kul att se han i morgon!

• Liten med Mindre

Nja, maken får nog lov att sova under sin gran. Obligatoriska övningar hela helgen, och han är delansvarig.

Men, vi får väl se till att klara av de obligatoriska övningarna på hemmaplan under fredag och söndag istället.

Vi har en tid bokad för koll i maj.

Skönt att det är fler än jag som är bra på att vara lediga. :D

• Victory

Hej allaihopa! Grattis till de nya plussen sedan jag sist tittade in!

Själv är det tomt i magen (förutom all påskmat ) men jag mår i alla fall bättre och föröker tänka positivt. Vi har inte försökt på några månader för att vi ska få hämta oss och hitta tillbaka till varann och det tycker jag att vi har gjort!

Mindre: Håller helt med om att sockerbehovet och lathetsbehovet är högt nu efter helgen och det är ganska tungt att gå tillbaka till jobbet. Men jag har ägnat helgen åt mycket läsning och träning av självkänslan och positivt tänkande. Så imorse försökte jag verkligen se det roliga i att gå till jobbet och det kändes faktiskt inte så hemskt. (Fast det kan ju också bero på att jag suttit på internet hela morgonen... )

Nu har jag äl i veckan men känner mig lite kluven. Jag vill verkligen inte få ett barn som är född på julafton. Om jag blir gravid nu borde förlossningen beräknas till årsskiftet/början av januari. Det är ju farligt nära julafton! Så jag vill helst vänta en månad till, vi har ju väntat så länge redan så en månad hit eller dit gör väl ingen skillnad. Men samtidigt är jag så himla less på att vänta och även min man känner sig laddad. Ska vi köra eller?

• BrudSommar2006

Usch vad det var jobbigt att gå upp i morse och ta sig till jobbet! Fast jag hör nog till dem som ser i alla fall liiite fram emot att gå till jobbet just nu, bara fem veckor kvar att jobba och det är skönt att få sätta igång med rensning och få klart det sista.

Storasystern, grattis, grattis! Oj vad kul! Hoppas att du får må bra nu bara, jag orkar inte räkna, vad blir det för beräknad födsel nu?

Vänner-fan, att du bara fixar att forstätta gympa, jag är helt imponerad! Själv får jag sammandragningar bara av att gå från bilen till jobbet och får stanna och vänta flera gånger innan jag kan gå vidare.

Mindre, hur har det gått med nacken? Du är på jobbet idag i alla fall? Skönt att maken fått tid för undersökning nu i alla fall. Trist att det kan bli strul med ÄL två månader i rad men förhoppningsvis hinner ni få till det innan och efter så att det borde klara sig ändå. Hoppas att ni får vara friska nu och att maken inte drar på sig någon förkylning eller så under granen!

• Liten med Mindre

Klart ni ska köra Victory! Tänk positivt. :) Bebben kommer nog på nya året. Men - "kör" skoj och inte tvångsmässigt. Var rädda om er och relationen.

Bra att det börjar kännas fint mellan er igen.

Skulle nog behöva en dos av dina må-bra-böcker. Jobbar vidare med mina rensningsövningar hemma, och det känns faktiskt bättre och bättre ju mer papper och saker som hamnar i släng-högen. :D

Som det ser ut nu kommer jag i alla fall ha satt in mina bröllopsbilder i album till år-dagen, och ska sen ta i tu med alla gamla bilder. Fånigt nog vet jag att en sån sak som att få ordning på alal bilder kommer får mig att må mycket bättre i allmänhet. :D

• BrudSommar2006

Muggles, jag hade också tänkt gå på sådan där vattengympa med avslappning inför förlossning men jag orkade aldrig leta reda på lämplig baddräkt. Profylaxkurs tycker jag absolut att ni ska leta reda på, det var urbra!

Lapinette, är ni hemma nu eller sitter ni fortfarande hos släkten i Frankrike och mumsar ost?

Koko, såg programmet Babyboom på TV4+ igår kväll och där var det en tjej som donerat ägg och det är väl ungefär samma procedur? Hon tyckte inte att det var så farligt med alla sprutor och hormoner i alla fall, det verkade mest läskigt innan. Det är väl olika för alla hur man upplever det i och för sig men det lät ju lite positivt i alla fall. Hoppas att det går bra för er nu.

Sweet, lycka till på undersökningen nu, jag minns när du gick och tyckte att det var jättelångt kvar och nu är vi redan här! Hoppas att ni får det hjälp ni behöver nu.

4:e maj, välkommen in i tråden, har ni precis börjat försöka? Som muggles redan tipsat om så är nog steg ett att hålla reda på när din ÄL är så att ni vet när ni ska koncentrera er på att pricka rätt.

• BrudSommar2006

Victory, kör på bara! Chansen att barnet föds på julafton är minimal, troligare är att man går över tiden med första barnet har jag förstått. Även om du inte går över så är ju chansen otroligt liten att det blir just på julafton. När det nu är så svårt att få till det i alla fall så är det lika bra att inte ta paus i onödan om det känns bra mellan er nu!

• BrudSommar2006

FruL, vad kul med UL! Då får ni ett mer exakt beräknat datum i morgon då, spännande! Kul med första sparkarna också!

Själv blir jag väckt på nätterna av sparkar ganska mycket nu och det är ju lite irriterande. Vissa dagar känner jag inte av någonting och andra dagar är hon igång typ ett dygn i sträck.

• vårbrud2008

Victory
    Jag tycker att ni ska köra på och skaffa barn. Min son är född på juldagen och det kanske inte egentligen är så kul för honom men han är så älskad och jag är så glad att han finns i våra liv.
    Man blir gravid när man blir....

Svar på tråden När märker man av det?