• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Attans också - fiskade just fram en aladåb och trådigt slem. :?

Det är ju bara en vecka sen mens - kan det vara ÄL redan??? Vi har ju inte hunnit få till det alls på sistone med onda nacken och allt?

:(

Då är det kanske ingen idé att pröva med ÄL-stickor den här månaden? Trodde ju det skulle bli till helgen.

Nåja, nu hinner vi ju så ordentligt i alla fall. Har just beställt frön från bonden till ikväll. :)

• Liten med Mindre

Undrar om min cykel fått skrämselhicka av att jag gick till doktorn?
    :?

Hoppas att den hickar fram ett befruktat ägg om någon vecka eller två då. :)

• mugglesfan

Mindre: det var lite segt att gå till jobbet idag men vi började med långfika så det är ok. Men de här lediga dagarna gick extremt fort som alltid.

Jag håller med vårbrud! När jag hade försökt 4 ggr utan resultat så sket jag fullständigt i BF, utan ville bara bli gravid.

BrudSommar: baddräkt? tänkte nog köra min bikini... Det är väl inte så våldsam aktivitet så att baddräkten flyger av hoppas jag

frullan: det var säkert Borren du kände! Det borde komma nu, kul!

• Victory

Nä, ni har nog rätt. Vi kan ju försöka utan krav, blir det inget så gör det inte så mycket. Bättre det än att känna jättestor press på att det _måste_ bli (som det nog kommer att kännas nästa månad).

• Storasystern

Tack alla för all uppmärksamhet! Jag blir alldeles förlägen! *rodnar*

Jag håller på att packa och springa sista-minuten-ärenden inför resan, jag åker ju imorgon. När jag har kommit tillrätta i Japan så hör jag va mig igen med lite mer detaljer! :)

Kram på er alla!

• BrudSommar2006

Muggles, jag hade kört bikini om det hade gått men jag har ingen sådan heller som passar. Allt rullar ner under magen och hasar sedan vidare nedåt, jag har ju verkligen en jättemage nu som står rätt ut och börjar långt ner. Jag har nog inte gått upp i storlek upptill men har fått jättetunga bröst så tror inte att överdelen skulle passa heller!

• Lapinette

BrudSommar - vi landade i natt på ett Skavsta fullt av SNÖ??!!! Trodde inte mina ögon. Där kom vi från sol, värme och vårblommor till snö. Trist men det kändes bättre när vi närmade Stockholm och såg att han låg det åtminstone inte ett tjockt vitt täcke över staden och till helgen har de lovat värme!!

På bebisfronten inget nytt förutom att vi gullat med brorsbarnen. Fick även höra att makens brors frus syster (hängde ni med?) har försökt i 4 år!!! De ska nu gifta sig för att kunna få göra gratis IVF (man måste vara gift i Tyskland). Det finns alltid dem som har det värre.

• BrudSommar2006

Mindre, men kan det verkligen ha blivit sådan oordning i cykeln helt plötsligt? Du får nog börja testa med stickor bums i så fall för att få reda på hur det ligger till eller så får ni börja köra redan nu och framåt för säkerhets skull. Det är kanske ingen dum idé om ni nu riskerar att missa några dagar över helgen så har ni laddat upp liksom.

• Lapinette

Men oj, ser nu att precis efter mitt besök här inne i påskas så var syrran inne och meddelade ett PLUS!

JÄTTEGRATTIS!!!! Hade nästan givit upp hoppet om plus här inne i år. Syrran, har du några knep till oss andra? Jag menar, varför tror du att det tog denna gång?

• BrudSommar2006

Lapinette, kul att ni är tillbaka, här finns åtminstone ingen snö kvar fast det är ju inte varmt direkt, bara någon plusgrad. Bor makens släkt i Tyskland?

Hur har det gått med badrummet, dök han som skulle titta på det någonsin upp eller har ni inte kommit så långt?

Är det BIM på gång för er eller hur var det?

Vi var som vanligt på ett par husvisningar i helgen men inget av intresse den här gången heller.

Svar på tråden När märker man av det?