• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Mindre,

gran i skogen? Hm, låter verkligen inte som någopt jag sulle vilja göra såhär års. Är det frivilligt eller snarkar han så mycket din man??? ;)

Tror iallafall att ni kan få till det ifall ni skjuter skarpa skott nu i veckan! det verkar ju som om deflestas gyn säger att det är dagarna innan ÄL som verkligen gäller?! Eller har jag helt fel??

Usch, själv hade jag ett prat med maken igår ang min koll imorgon. Vi diskuterade detta med vilket svar man egentligen skulle vilja få.
    Typ vill man att allt ska vara "bara bra, normalt och finemang", en klapp på axeln och ett "det är bara att fortsätta köra på som vanligt!". Eller vill man att de ska "hitta något" som går att "åtgärda"??

För det känns samtidigt som om de säger att allt är bra och normalt och vi kan inte hitta ngt fel, så kommer man ju fortsätta känna sig så här jädrans frustrerad över att det sldrig "blir något"!!!

Hm...

Min superdröm vore om de sa:
    "Aha, du saknar lite hormon X men ta nu det här gröna pillret som jag skriver ut åt dig så kommer du bli gravid inom 3 månader".
    Hepp! SÅÅÅÅ vill jag ha det!!!!!!! :)

Inga stora fel alltså. Utan bara fel som går att fixa.
    Äsch, jag vet inte.
    Hoppas bara att de är trevliga på det där stället också. Så man slipper känna sig som en desperat idiot. :?

jaj, vi får väl se.

• sweetstreet

Kände mig så uppgiven igår efter pratet med maken. Men jag tror egentligen det beror mer på att jag känner mig totalt utsliten just nu. Verkligen. Trött i hela mig. :(
    Men Jippie, mina celler var såpass bra att jag kommer kunna frysa ner de sista idag så jag tänker helt enkelt ta ledigt imorgon!!!! :) Min första lediga dag på ca en månad! :) :) :) :) :) :)
    Det ska bli såååå skönt!.

Men idag blir det nog en maratondag så jag försöker ladda för det nu.

När, nu ska jag sluta förpesta tråden med mitt klaaaaag och ta mig samman och dra till jobbet.

Puss till er alla! :p

• Vänner-fan

GRATTIS Storasyrran!!!
    Härligt att du har plussat, du som hade så lång cykel och allt!

Och så är det så kul att se att ni andra dyker upp härinne för att gratta! Så fort det händer nåt är alla med! Roligt!

Jag har skrivit ett litet förlossningsbrev till BM på förlossningen idag. Ifall jag inte känner mig så kommunikativ när vi åker in vill jag ändå att de ska veta lite hur jag kan tänkas vilja bli stöttad och att jag inte vill att de säger att "Nu är det bara 7 timmar kvar!" eller nåt sånt som får mig att tappa orken totalt. Lovar att återkomma med förlossningsberättelse sen. Får se när det blir bara... Både maken och jag tror att bebben kommer titta ut tidigare än BF, men vi får väl se.

KUL igen syrran med ditt plus!!

• 4:e Maj

Hej

Har ar en till som forsoker och behover all tips och rad om AL etc jag kan fa - hoppas det ar ok fast jag inte varit med fran borjan... Nagra tips om vilka websidor jag ska lasa?

• mugglesfan

GRATTIS StoraSyrran!!!!!!

Gud vad roligt - nu slipper du oroa dig över missad ÄL i Japan. Det går säkert bra men orolig är man ändå, jag vet av erfarenhet. Var det inte det vi sa att efter påsk smäller det till?!

Nenne: kör på. Om ni vill kan ni väl göra slut på kådisarna under de mest kritiska ÄL-dagarna och köra oskyddat resten av tiden. Det kan ju ta ändå

4:e maj: självklart är det ok att hänga på här även om man inte varit med från början!
    Om du inte har koll på när din ÄL är, så gå inte på tex FL:s uträkningssida. Om du vill kan du köpa ÄL-stickor och köra dem en månad för att lära dig när du har ÄL. Sedan är det enl vissa här bra att köra så det ryker under ÄL-dagarna, dvs en gång per dag. Andra hävdar varannandagsprincipen - det är nog upp till er ork gissar jag
    Det är nog lagom att börja så och vänta med rosenrot och Bisolvon mm tills man är mer despo

• mugglesfan

så gå in på menade jag (suck):
    www.familjeliv.se/Gravid/agglossningskalender.html

Sweet: du är verkligen värd lite ledigt! Herregud, jobba varje dag i en månad - hur ska du orka pippa?! Det finns ju viktiga saker och viktiga saker hehe
    Lycka till på undersökningen. Se nu till att stå på dig och få svar på alla dina frågor! Låt dig inte avfärdas med att "försök ni ett halvår till". Ni har ju ändå kört oskyddat sedan jan -06 va?

Vänner: herregud, nu närmar det sig. Hur känns det inför förlossningen? Känner du dig lugn och samlad?! Jag har anmält mig till Magplasket här i Göteborg (vattengympa och förlossningsförberedelse i ett) som tydligen ska vara bra. Tänkte gå en profylaxkurs också om jag hittar ngn.

Själv tror jag att jag har haft/har svampinfektion. Läste i min bok Mammapraktikan (rekommenderas!) och symptomen stämmer på candida vaginit. Så jag körde en Canesten-kur men då fick jag blödningar istället Ringde Sjukvårdsupplysningen men det skulle tydligen inte vara ngn fara. Skitäckligt var det iaf. Håller nog på att avta nu men är inte riktigt bra än. Måste snacka med BM om det här. Undrar om inte jag höll på att åka på en urinvägsinfektion också - det "drog" liksom i urinblåsan när jag kissade men har försvunnit nu. Småkrämpor...

• mugglesfan

Idag har vi förresten varit superduktiga och hållit på och fixat hela dagen - städat badrummet (kaklet, fogar mm), fönstren, packat ner hela bokhyllan mm. Nu är det fullt flyttkaos hemma Men mer än såhär kan vi knappast packa ner innan precis före, annars kan man ju inte leva. Om en vecka får vi nycklarna - jippiee!

Vad kul med Syrran plus - har inte riktigt smält det än. Moppys går nog superbra - har det inte hänt ngt än, så är det ju otroligt att ngt skulle gå snett nu. Så nu har vi iaf 2 plus i år.

• nu är jag fruL

morrn morrn i tråden
    Hoppas att alla har haft en underbart skön påsk men mycket mat och godis. det har jag suuuuuuuuper
    Mycket gravad lax ha ha ha

och vilken påskpresent!!!!!!!!!!
    Fy faaaaaan
    tårarna kommer nu.
    syrran GRATTIS!!!!!!!!!!!
    verkligen ett stort grattis från hela mitt hjärta. Ni är så otrligt värda ert pluss!!!
    jag är såååååå glad för er skull!!!!!

jag hålelr emd sweet, när någon av trådstammisarna plussarn så känns det så kul så man nästan tror det är ens eget pluss.
    visst har man inte plussat själv utan kämpat länge så finns det kanske en uns av avundsjuka,. men som sweet säger det är glad avundsjuka.

Åhhh jag blir så otrligt glad
    glad glad glad
    i hela själen!!!!!
    Grattis gumman

och vad det gäller japanr resan s¨å 'är det absolut inget att oroa sig över. Näe vr glad att du plussat innan så att du slipper ha en missad ÄL. Och jag tror inte risken för MF eller annt är något som helst större i japan än här.
    Så orora dig inte utan försök må bra!
    vad var det förresten för hormoner som du fick. kanske ett tips till andra i tråden

nenne: Heeeeeeeeeeej tjejen
    Kul att se dig tillbaka här!!!!! det är alltid lika trevligt när din glada nuna dyker upp. Hoppas att ni hade det riktigt skönt och trevligt i Thailand.
    vad det gäller att vänta med barn för ett jobb så säger jag bestämt NEJ!!!!!!!!

jag gjorde själv det misstaget förut och det är precis som någon skrev, att det dyker då bara upp andra saker som gör att man borde vänta.
    Så det kommer aldrig att finnas ett lämpligt tillf'älle att skaffa barn.
    Får du fast där så komemr du vilja jobba in dig lite, sen är det någon semester ni ska vänta på, sen är det en flytt, sen är det det och det osv näe nenne vänta INTE!!!! det kommer inte komma ett tillfäklle då ALLT är upplagt för bebis.

Är det en okej arbetsgivare som sett din potential så kommer dom inte låta någon annan få jobbet för att du blir gravid.
    och vi alla här inne vet ju hur jäääävla lång tid det faktiskt kan ta att bli gravid. det kanske är s¨å att ni får vänta ett halvår ändå, och då kommer ni vara glada att ni inte måste vänta ytterligare ett halvår.
    Så köööööör
    göer som sweet säger och blås upp kådisarna!

i helgen tror jag att jag har känt boris första sparkar!!!!!
    är inte heeeelt säker men jag tror att det varit det!
    Hoppas attd et kommer mer och tydligare snart!

i morgon ska vi på UL ochd et ska bli såååå kul. Sen ska jag också ta och berätta för chefen i veckan......
    läskigt men ett måste!

puss på er alla!!!!!

• Liten med Mindre

Lycka till på din koll Sweet - hoppas att du får svaret du önskar. ;)

Sitter och är deppig över att behöva gå till jobbet idag. Verkligen inte bra att känna så. Är det pre-ÄL-hormoner? Eller bara frustration över att inte riktigt veta vad som förväntas av mig (har ju försökt pressa chefen utan resultat)...

Trist när helgen är över. Sockersuget är enormt upparbetat efter allt påskgodis och kroppen har vant sig vid att ligga i sängen länge, i sällskap. :) Vill ha mer!

Får jag vara lite nyfiken och fråga hur många här inne som tycker det är kul/ok att gå till jobbet, och ser fram emot att träffa kollegorna? :?

• Liten med Mindre

Oj, spännande med UL FruLlan. Hoppas Boris visar sig från sin bästa sida. :)

Svar på tråden När märker man av det?