• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

hejsan snartis
    Kul att se ditt vackra nylle
    hur man nun gör sdet på nätet...

fyyy vad skönt emd en morgo i sängen. Skulle jag velat haft.
    Nåja.

Jag längtar tills borren börjar leva om. Igår kväll trodde jag nästan att jag kände buffar så det kanske är på g nu.

Nåt som definitivt startat är den stora viktuppgången
    ha ha ha
    jag såg att man runt v 20 skulle ha gått upp 4 kilo enligt grav sidors riktlinjer.
    ha ha ha
    Vid inskrivningen i v 9 eller vad det var så hade jag gått upp 3 kilo redan

snacka om att jag inte kommer följa mallen
    ha ha ha
    men vem faaaan vill följa alla normer och regler.
    näe jag och borren går vååååår väg

• Bröllopstokiig

lilla söta fröken fräken: Är du intresserad av ett svar på din fråga och inte har någon cash, så palla dig iväg till MVC eller vårdcentral NU idag med en gång och ta ett test. Du kan ju inte sitta och skylla på att det är skärtorsdag. Eller så får du låna en 100-ing av någon och gå o köpa ett test.
    Vin kan du dricka och lev som vanligt om du inte kollar av. Jag var dyngrak 4 dagar efter att jag blev gravid (i rad!). Embryot lever av gulekroppen fram till vecka 12 ungefär, sen tar moderkaka o navelsträng etc över, så det är ingen fara alls!
    Håller med Fru L, du borde nog fundera på om du ska ha ett barn om du inte har ekonomi ens till ett test!

Hur som...

HEJ MINA TJEJER!
    I morse levde Pick'n fan i magen, jag vaknade 05:20 för att den sprattlade loss. Det ser sjukt ut utanpå magen, man ser hur den rör sig från sida till sida utanpå magen, min mage bara dallrar o buktar ut som h*n håller på

Idag får vi vår bil!
    Muggles: Det är en Cayenne Turbo! Vrål häftig! Stor som fasen, men nu får vi med oss allt från Golfklubbor, annan packning och barnvagn utan problem. 911 Carreran var lite svår packad.

Kläder, ja du Frullis... jag har inte använt mina mamma-kläder mer än ett par dagar, de är fortfarande förstora! Jag har bara 2 brallor, en skjorta och en kjol, mer kommer det nog inte bli. Känns inte så just nu i af, väntar till det är mer dax för det och magen är så stor. Jag fattar inte hur jag kan ligga på "kurvan" för magar, jag tycker själv att jag är extremt liten, men BM säger att jag är normal! Ja ja....
    Jobbar 1h till sen är det påsklov!

• Lapinette

Vi åker ned till släkten i Frankrike imorgon kväll. Sen blir det mat och dryck i stora lass varje dag med hela släkten och en sväng till Strasbourg för att hälsa på makens bror + familj (där den yngsta är 4,5 månad).

Låter skönt med landet. Är det ert egna landställe eller tillhör det någons föräldrar?

På tal om att känna sig som en tant. Har ett inbokat barbesök ikväll med två singelväninnor och jag känner inte alls för det. Har blivit sent denna vecka och redan aldeles för mycket vin.

• mugglesfan

Hallo eller! Har varit hos kund hela förmiddagen och knappt hunnit läsa ikapp.

fröken fräken: drick du lugnt vin till påsk precis som de andra säger - vi har alla gjort det i början av våra gravidideter och våra BM har sagt att det inte är ngn fara i början

Vi ska skriva på lånen hos banken idag efter lunch och sedan kommer jag nog inte tillbaka till jobbet - jag tar mig en halvdag. Så skönt! Det behöver jag. Ska gå en sväng på stan och sedan ska vi laga god middag ikväll. Imorgon åker vi med min mamma till Värmland, till hela mannens släkt. Jag hoppas också på en stund på verandan i solen - det brukar vara fint på påsk där.

Nu måste jag göra ett sista ryck - so long så länge!! Glad påsk!

• Lapinette

GLAD PÅSK muggles och alla andra! Jag lär nog titta in här lite då och då tills vi sticker imorgon eftermiddag.

• nu är jag fruL

heeeeeeeeeeeeeeeeeej cicci
    jag fattar inte heller hur din mage klan vara så extremt... välanpassad

hur kan du ligga på normal kurvan men ändå kunna ha dina gamla kläder
    mysko men skitbra verkligen!
    själv måste jag ju som sagt snart gå över på mammisar....

nåja.

Åhhh vad cooolt med ny stor bil. jag tro att just den skulle inte vår ekonomi klara av utan ett lån... men den verkar super!

1h kvar!
    fy vas skönt.
    Du får se till att ha en super påsk och ät mycket mat.

I år har min mamma tydligen inte gravat laxen själv utan köpt den hos en fiskhandlare.
    jag är inte rädd för gravad lax, men man ska ju inet äta den om den varit vakumpackad. tror ni att man sak bry sig elelr äta och vara glad?

• nu är jag fruL

lappis
    åhhh det låter ju super skönt att åka till frankrike. Där hal vel våren kommit ännu längre. åhhh vad skönt.

Apropå vår så är det en jäääävla massa pollen ute nu

nåja

Lappis: det är vårt landställe. men själva tomten äger mina föräldrar...
    De ägde en extra tomt inte långt från deras eget ställe och när vi ville ha ett eget ställe att åka till så byggdes ett litet hus till osss.
    Super att ha eget ställe men ändå nära familjen.

• nu är jag fruL

GLAD PÅSK alla som sticker nu!!!!
    Hoppas att ni får det riktigt bra och lugnt och skönt.

Frejan förresten. Hoppas att det kan vara så att sköljningen hjälper till att få ett pluss nu.
    Håller tummisar. ha det så skönt i rom!

• Bröllopstokiig

Frullan: Jag kollade med min BM och hon sa ät och va glad typ, det är inte så farligt att ta en liten bit av ens vakumförpackad, jag kommer som vanligt strunta i det.
    Jag tror inte något är farligt om man inte övergör det så att säga!
    Jag har bara gått upp 3 kg sen jag skrev in mig, så jag ser ut som vanligt. Jag väger 62,5 nu och när jag gifte mig 63 kg Helt galet vad kalorier det är i vin (Gick ju ner de första veckorna)...
    Ag bilen, visst är den dyr, men vi köpte inte en sprillans, vi har köpt en begagnad. Min make ville ha en ny, men den skulle inte levereras för än i juli, så det blev ju "dubbel-dummt"... barn i juli och sen korkat att köpa en helt ny bil pga värdeminskningen!

GLAD PÅSK TILL ALLA SOM DRAR NU!
    Massa kramar!

• BrudSommar2006

Tittar in här som hastigast, har jobbat på under förmiddagen så att jag ska kunna gå strax.

FruL, ha det så skönt på landet. Eftersom man inte ska äta gravad lax så skippar jag det för säkerhets skull men innerst inne så tror jag ju absolut inte att det är någon fara. Jag är så mesig bara, äter inget som står på livsmedelsverkets sidor som ett nej för gravida...

Cicci, vad kul med nya bilen, vi fick ju vår för ett par veckor sedan, letade efter en bra familjebil med så stort bagageutrymme som möjligt men som var så låg som möjligt så att jag lätt skulle orka lyfta i och ur vagnen så det blev en Volvo V70. Där kan jag lyfta upp ett hjulpar i taget så att jag aldrig behöver lyfta vagnen rakt upp. Vi är jättenöjda med den, vi hade bara en liten bil innan.

Glad påsk på er alla nu!

Svar på tråden När märker man av det?