• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

morrn morrn
    i tråden

alltid lika kul att komma in och upptäcka en massa härligt pladder sedan gårdagen

MEN
    vad skådar mitt norra getöga
    fyller vickis pickis 30 idag !!!!!??????

men gumman GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!! och väälkommen äntligen till de vuxnas skara
    lilla gumman hoppas att du får en sjuuuuukt bra födesledag och hoppas lille maken gav dig både frukost på sängen och flaggan i topp i morse
    grattis igen och fira riktigt ordentligt. kalaset var ju visserligen förra helgen ... men fira mer!

själv känns det helt grymt bra att jag ska får vara ledig i 4 dagar! Vilken lyx!!!!
    Eller ledig... jag kommer behöva jobba... men jag behöver i allafall inte åka till jobbet.

i kväll åker vi till landet och det ska bli hur mysigt som helst. Ska träffa föräldrarna också och det ser jag fram emot. Mamma har både köpt mamma kläder till mig och bebiskläder
    ha ha ha
    kul att nån har fattat att vi är gravida, för det har varken jag elelr maken gjort...

annars då tjejer?
    hur ligger landet idag då?

Jag sitter här på jobbet med uppknäppta brallor
    men som tur var är jag heeeelt ensam, alla verkar vara lediga idag.
    men nu är det definitivt, mina sista brallor jag kunde ha har slutligen blivit försmå det också

visst de ny braller av två storlekar för stort som jag köpte för några veckor sedan kan jag fortfarande ha. men de har också blivit så himla mycket mindre.

de senaste två veckorna har det verkligen hänt massor med magen
    men jag hörde att runt den här tiden så "hoppar" magen upp. Från att bebisen har legat nere i bäckenet så hoppar den upp och därför märks det helt plötsligt mer på magen.
    men det innebär också att jag inte är lika kissnödig på nätterna SKÖNT.
    Från att ha varit uppe 3-4 gånger per natt så är jag nu sen ett par dagar bara upp en!!!!
    SKÖNT!!!!

men nu börjar magen synas så mycket så nu ska jag boka uin möte med chefen efter påsk. jag måste berätta.
    det börjar synas riktigt ordentligt i ansiktet också....

• Storasystern

Go morron, Go morron!!

Grattis Vickan!! Hoppas det blir en trevlig födelsedag!

Frejis - lycka till i Rom! Och vad skönt att allt verkade OK med undersökningen! En liten glass eller två får ni nog unna er i Rom ändå...

• Liten med Mindre

Glad Påsk Frejis!
    Ha det så skönt i Rom. Jag är jätteavis!

Vad bra förresten att inget var igenkorkat. Hoppas för fullt på en påskbebis. :)

FruL - jag sprang snabbt som en vessla igår. Tyvärr hade jag nog inte kunnat hjälpa till med teffmjöl heller. Såg dock på Wikipedia att det används i etiopiska brödet injera. Så du kanske kan ringa till Abyssinia på Vanadisvägen och höra om de använder teff i sin injera och fråga var de köper.

Blev lätt mörkhårig hos frisören. Använde en mörk, en röd/kola och en ljus färg i slingorna, så nu är allt det tråkblonda i topparna borta. :) Var inte riktigt beredd på att det skulle se så mörkt ut håret. Men nu är jag rätt nöjd.

Lapinette - när ni kontaktade Sofiahemmet - vilken mottagning är det då? Har läst att det finns två stycken där, som båda sysslar med fertilitetsproblem och undersökningar för mannen.

Suck - fick just veta att en av mina trevligaste kollegor blir uppsagd för att cheferna vill ha en syndabock när projektet blivit sent. Undrar om de inte borde inse att något är fel med ledningen när alla projektledare som jobbat på utvecklingsavdelningen de sista 5 åren har sluat/fått sluta. (Uppe i 5 nu.)

• Bröllopstokiig

Surfar med mobilen och orkar inte lasa ikapp nu, men vill meddela att allt gick bra igår. Sprutorna var riktigt otacka, och tanden ville verkligen inte ge med sig sa hon fick borra och dra om vartannat. Fick ett stygn och ska tillbaka om en vecka for att kolla att allt ser bra ut. Varktabletterna funkar och jag langtar saaaa efter riktig mat... Har bara atit soppa och lite glass an sa lange. Onskar er alla en superskon pask, hoppas att metrologerna har fel, verkar ska bli kallt och blasigt. :(
    Kram pa er!!!

• Lapinette

Shit tjejer, jag missade er igår kväll. Var inne och kikade här men det måste ha varit innan 21.00 för sen vart det ju liv i luckan.

Muggles - såg din hälsning på vår resetråd.

Vickan - grattis på födelsedagen! Blir det fest??!! Själv hade jag en stor fest och blev rejält full då jag stått och lagat mat de sista dygnen och var superstressad (=går ned i vikt). Såg mina första dagar som 30 var jag rejält bakis.

Frejis - ha det toppen i Rom!

Annars angående er mat och träningsdiskussion så sällar jag mig till dem som är träningsnarkoman. Har tränat sen jag var typ 5 år och kan inte sluta. Dock älskar jag även mat och gott vin och sen vi gifte oss/flyttade ihop på riktigt så har jag lagt till några kilo som jag verkligen inte trivs med. Snacka om i-landsproblem!

Gällande andra runt omkrings om får barn så har jag inte riktigt det problemet då alla kompisar typ har 2 barn...dvs jag är jäkligt sen!!

• Liten med Mindre

Så - nu undrar jag vidare om Sofiahemmet. Var du också dig Storasystern?

Har hittat dels Andrologen, dels något som heter Androvitae som vi fick en folder för hos gynekologen.

Det senare är privat. Tror ni att det är "good enough" att gå till Andrologen? Känns dumt att betala massor med pengar om den andra gör samma sak.

• viktualia

Tack för alla grattishälsningar!!!! Idag blir alltså Vickan en del av vuxenvärlden när det passerat 30 år sen 5 april 77 då världen begåvades med tidernas pratmakare! Hi hi!

Fest har jag redan haft - i lördags var det vännerna och i söndags familjen. Allt hemma i mina föräldrars villa - jättebra festlokal! Hi hi!

Idag ska jag få överraskningsmiddag av maken och då får jag även presenten av honom. Börjar bli RIKTIGT nyfiken!

Hoppas att ni har en skojig skärtorsdag allihop! Själv är jag på jobbet och ska försöka göra nytta!

• Lapinette

Det är andrologen som min man ska till. Själv var jag också där och tog blodprov. Mottagningen jag gick till hade ett speciellt namn men den lappen ligger hemma. Tror maken ska betala 750 kr för att lämna simmare och sedan typ 220 kr för sitt efterföljande besök.

• Lapinette

Vickan - ha en härlig födelsedag med maken. Överraskningar är skoj. Själv fick jag 30 röda rosor av dåvarande pojkvännen när jag fyllde 30 och en dum fråga om min mens hade kommit (han var orolig att jag skulle bli gravid...om han bara visste hur svårt det är??!!).

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    kul att fler dykt upp

jag har precis kollat på growingpeople.se
    och upptäckt att deras grav kalender visar en vecka annorlunda än gravid.se s kalender.
    är inte detta extremt konstigt????

mindre: hmmmmm ska man tolka det så att dion make inte alls ringt och bokat tid???? och att du nu får göra hans jobb???
    hmmmm ge maken en spark därbak.

kokos: min lilla humla! vad skönt att du blev av med tanden! Låter som att det var lite knepigt men att du överlevde processen utan men.
    Hoppas du kan äta mat senare idag redan, det borde vel funka.

apropå träning, så har jag aldrig hållt på med sprot. var helt ointresserad i min ungdom. det är först sen när jag börjdae rida som jag för första gången började röra på mig. Men nu anser ju jag dessutom att ridning är en hobby och inte en sport
    så jag kan ju fortfarande säga att jag inte sportar

Svar på tråden När märker man av det?