• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

hahahahha Cicci, nämen då kan du ju fortfaranade säga att ni har posche :D

Ha en en trevlig kväll.

Näää nu ska väl jag oxå gå härifrån, sitter ju själv och skriver iallafall...

Kram på er tjejer

• viktualia

Vallmo är en blomma och det var väl bara nån vecka sedan nån här i tråden hittade info på aftonbladet om att vallmofrö var farligt för gravida för att det innehåller opiater = den sorts narkotika som heroin är....

• mugglesfan

Lappis: näe eg jobbar jag oftast till 17.30 men med tanke på all plustid jag ligger inne med just nu så har jag behov av lite tidigare dagar. Så mkt man inte hunnit med de senaste veckorna pga övertid. Men oooops, nu har det ju redan gått 45 min av den där timmen

Cicci: en Cayenne då?! Wow...ingen dålig familjebil

• Lapinette

Nu har alla gått här. Fattar inte varför jag blir kvar sist nästan varje dag. Snodde några räkor från kylen ... för maken har efterfrågat påskmys ikväll...med ägg både här och där.

• BrudSommar2006

Har just ätit två varma mackor - med vallmofrö - till middag! Ojoj, nu har man blivit drogmissbrukare också i åttonde månaden! Ja så kan det gå...

Håller förresten med det Muggles skrev tidigare, jag är alldeles för datorberoende för att klara av att inte sätta mig framför datorn varje dag, så hur trött och grinig jag än är tror jag att jag kommer att titta in här sedan också!

• Izzie

Gud, var jag längtar till sommaren nu när ni beskrivit västkusten så målande... Åker alltid dit på somrarna. Tycker det är fantastiskt! Myspys, myspys!

Vickan - vad jobbar du som egentligen??? Du är ju allvetande :) Verkar inte finnas något som du inte redan kan eller åtminstone kan ta reda på! Vem behöver uppslagsverk när man har dig som trådkompis? ;)

Sweet - Jag förstår verkligen hur du känner det. Som jag sagt innan så är nästan alla i min vänskapskrets gravida. Och jag överdriver verkligen inte. Det är så. Jag märker att jag får svårare och svårare att glädjas åt allas plussande till höger och vänster. Jag gläds såklart, men det är inte utan det där hugget efteråt. Fy, när brorsan sambo berättade om deras graviditet när vi möttes på ica för ett litet tag sen, kände jag mig alldeles vimmelkantig i bilen på väg hem. Kunde liksom inte släppa tanken. Jag unnar dem visst dem det, men jag undrar samtidigt när det egentligen ska vara vår tur... SÅ jag förstår precis, och det tror jag vi gör allihop här inne. Stor varm kram till dig!

Cicci - Härligt att ni verkar se förändringen med makens jobb som den möjlighet det är! Jag tror stenhårt på att saker och ting är menade för att hända, och detta innebär förstås att ni kommer få en fantastisk sommar tillsammans och sedan får mannen ett nytt och mycket mer spännande jobb som han kan börja på till hösten. :)

FruLlan - Herregud vad du flänger och far! Ta dig nu lite påskledigt och bara koppla av! Nu har du redan ridit och cyklat upp kvoten på ett tag ;)

• viktualia

Izzie - fniss... jag jobbar som samhällsvetenskaplig utredare/konsult. Har alltid gillat att leta information och med NE via jobbdatorn, lite lagom muppiga kunskaper/erfarenheter och tid över till nätsökning så hittar man svaret på det mesta. Jag lovar!

Dessutom är den mesta informationen väldigt få knapptryckningar bort så det tar inte nån längre tid att kolla tex vad livsmedelsverket säger om kostråd till gravida och annat viktigt.

Min brorsa brukar använda mig som sin upplysningscentral för värdefullt/värdelöst vetande.. ha ha ha ha...

• Izzie

:D Jam jag tackar och tar emot!

• Izzie

Vad exakt gör en samhällsvetenskaplig utredare/konsult förresten?

Svar på tråden När märker man av det?