• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Teffmjöl mals av ett gräs som växer i Afrika, ibland kallas det för dvärghirs. Det är en av de mjölsorterna som är framtagna för att passa glutenallergiker.

FruLlis - en udda affär som Cajsa Warg kanske kan ha sånt???

• nu är jag fruL

ja det kan man ju undra kanske

det är egen,tligen min pappa som snurrat in på det eftersom han lever i sin tyska parallella verklighet.. i tyskland är teff stort och då ville han ha det.

För min egen del vill jag också prova eftersom det är naturligt glutenfritt.

men det är iallafall ett mjöl gjort på något gräs... ja hur gott låter det egentligen.... men glutenfritt är ju alltid bra,.

• mugglesfan

Chablis - njae, det är lite föör torrt för mig (kanske finns olika men den sorten jag provat var det iaf, det var ngn dyr sort). Jag är mer för ekiga Chardonnayer från "nya världen" (Australien är en favorit)

Lappis: ja du lär nog få ugn samma tips från Piggelin som från mig - för många av de ställena har vi besökt tillsammans

Tänk tjejer - jag kommer ihåg när vi önskade varandra god jul och nu är det redan påsk!!! Och efter jul/nyår kom ju frullan tillbaka och hade plussat - får vi samma resultat efter påsk (ngn annan då givetvis)?!

Jag har inte sett röken av påskägg, hrmpf.
    Jag jobbar officiellt heldag imorgon men med tanke på förra veckans insats tänker jag ta en kortare dag och gå lite på stan, köpa påskris och lite snygga servetter/ljus och pynta hemma. Mannen och jag ska väl ha ngn sorts egen påskmiddag innan vi sticker till stora släkten på fredag, kul om det ser lite påsk ut hemma då.

Måste även ta mig till apoteket och köpa järntabletter. Stod i Mammapraktikan (som jag läste i igår) att from halva tiden ska man fylla på med järntabletter för då är det svårt att få i sig tillräckligt med järn från kosten. Och barn som föds med järnbrist var tydligen passiva, gnälliga och onyfikna efter födseln, och kunde lättare få syrebrist under förlossningen - lät mindre kul.

Igår var det mer aktivitet i kistan igen - kändes skönt! Mannen kände också tydligt Jag hade min hand över hans som låg på magen och tom jag kände att hans hand liksom rörde sig av sparken

• nu är jag fruL

hejsan vickis
    Förstod att du skulle kika in detektiven vickan brukar komma med iddeer!!! BRA!!!

Jag har redan kollat Kajsa Warg, det var ettr av de första ställena jag ringde till. Men dom visste inte ens vad det var. så....
    Kom igen vickan Du brukar kunna leta reda på saker och ting.
    men jag hittar inte ens vem som tillverkar det i sverige...

• mugglesfan

Jag säger som Lappis - öhhhh? Aldrig hört talas om men Vickan vet ju som alltid råd

• Bröllopstokiig

Wieeeee, nu har vi just köpt ny bil - en familje bil (jeep)... Får den i morgon!
    Var bara tvungen att säga det!

• Lapinette

Ja och tänk sen jul och nyår är det endast Moppy som har plussat. Helt oootroligt! Här har vi ÄL denna vecka men så mycket vin som jag kommer att sörpla dessa dagara så simmar de nog fel i spritångorna. Som sagt, ingen hårdkörning denna gång, inget mellandags barn.

Härligt med sparkar!!! Skulle det sparka här så är jag jäkligt dålig i kistan. He, he!

• Lapinette

Något slags mjöl gjort på gräs??! Jag vet!!! *hoppar upp och ned**. Det måste vara Heroin. Det hittar du på "plattan".

• Bröllopstokiig

Mugglan: Det stämmer ju, efter påsk kommer plussen som på räls

Statistiken säger ju det iallafall!

Mjölet har jag inte heller hört talas om, men man kanske kan ringa någon tysk restaurang i stan o höra?

• viktualia

Frullis - japp! Vickan får noll gjort på jobbet och gör en miljard insatser på BT istället... vi har fest i granntråden förresten..

Jaja.. jag rotar efter teffmjöl och det var inte lätt. Antar att du hittat det här du också www.matpyramiden.com/index.php&toode=271

Jag skulle nog kolla med välsorterade ställen som Hemköp i Åhlens eller NK Mat.. de har många skumma varor båda två...

Svar på tråden När märker man av det?