• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Storasystern - får din man lämna simmare när han nyligen har haft sex? Till min sa dem att han skulle inte ha gjort något på 3-5 dagar.

• Storasystern

Lapinette - 2-4 dagar står det på lappen vi fick. Hoppas att det är OK...

• Oms

snaaaaartiiiis *ropar hela vägen från "den andra tråden"* ska du med o tråddejta 14 april?

ngn annan härifrån kanske oxå vill följa med;)?

• nu är jag fruL

pappersmuffa
    ojk oj oj spännande
    hoppas att det inte kommer nåt som syns!!!! Håller tummarna syrran

västkusten är enormt fint. Syrran bor där nere så vi brukar åka ner lite då och då. Fjällbakca har jag dock missat. kanske ska vi boka in en "mamma" semester där nästa vecka för grav lediga eller vad säger du snartis

Snartis: Åhhhhh vad bra att det ordnat sig med chefen så du kan komma med nästa torsdag! Blir ju trist om du inte är emd!!!!

angående ställe så har vi vel inte riktigt bestämt var vi ska ses va? jag röstar ju fortfarande på söder så klart
    men allt går bra...

Odenplan???? visst kan vel funka
    tranan, varför inte?

• Moppy

Heej tjejer!
    Hinner inte lasa igenom allt, men ser att ni undrat hur jag har det. Allt ar fortfarande bra med mig, ar ju och aker skidor denna vecka i alperna, sa det ar darfor jag har varit lite tyst... I dag snoar det dock som sjutton och jag ar genomforkyld sa jag hoppade backarna och ligger pa rummet och myser istallet... :)

Inget blod annu, ar i v 7 nu. Har borjat ma lite illa om jag inte ater regelbundet, sarskilt innan lunch och pa kvallarna. Har ocksa fatt storre brost, molvark, gaser ja lite alla mojliga gravsymptom. Sa hoppas, hoppas. Ska pa UL nasta onsdag, da far vi veta om det ar ngt att hanga i julgranen darinne ;)

Kram fran ett snoigt Frankrike!! :D :D

• BrudSommar2006

Moppy, ja visst ja, du skulle ju åka skidor, det är så klart därför vi inte hört från dig, det visste jag ju nu när jag tänker efter!

Det här låter ju väldigt lovande i alla fall, kanske hormonerna du fick har hjälpt då. Spännande med UL, då får du se att det ligger rätt och se hjärtat picka!

Synd att du ligger sjuk på skidsemestern men resten låter ju positivt i alla fall och så fick du tillfälle att titta in här i stället!

• BrudSommar2006

Nu ska vi iväg och byta till sommardäck på bilen, ska bli skönt, men nu får det inte komma snö igen!

• mugglesfan

Lappis: jag älskar västkusten - har seglat mycket där. Mina tips är (förutom de som Snartis redan nämnt): Koster-öarna (vacker natur, fina stränder), Käringön (berömd restaurang; Petersson krog. De lastar också ur havskräftor på bryggan och kokar dem och så kan man äta god lunch på färskfiskade kräftor/räkor på bryggan), Mollösund (mysig liten kustby), Hamburgsund/Hamburgö (vackert, mäktiga klippor!), Resö utanför Strömstad (pittoresk ö med mysigt vandrarhem, bra restaurang på Panget). Bokade igår in en överraskningsövernattning till mig och mannen på Väderöarna utanför Fjällbacka i maj (bra restaurang, badtunna, vacker natur). Då ingår övernattning, 3-rätters middag, badtunnebad, frukost, båttransport t/r Fjällbacka. Ev kan hällristningarna i Tanum vara ngt för er?
    Mitt tips är att åka bil och bo på lite vandrarhem/stugor och äta på de lokala (ofta superba) restaurangerna - färska räkor/havskräftor, supergod fisk etc. Bara att ta båten ut till Käringön är en upplevelse!
    Jag har en personlig favorit utanför Göteborg; Styrsö Pensionat - underbar restaurang och superfin miljö med personligt inredda rum. Tranport med vanlig lokaltrafiksfärja (billigt alltså) fr Göteborg.

Att tänka på är att vandrarhem är ganska fullbokade på västkusten på somrarna - ett tips är att börja kolla redan nu. Detta gäller särskilt Smögen, Fjällbacka mfl mer kända ställen. Fjällbacka har fö bra uteliv!
    Lite länkar:
    www.pensionatskaret.se/
    www.karingon.se/
    www.karingon.cc/privat_boende.htm (hyr stuga)
    lackokinnekulle.vastsverige.com/templates/product____1185.aspx
    www.hamburgsund.com/bilder.html
    www.reso.nu/

Jag skulle däremot avråda från Smögen som är fullt av skräniga turister och skräpbodar, inte genuint längre enl min mening.

Marstrand har jag inte ens nämnt men där har du kanske varit - också väldigt fint (mkt turister där med dock). Jag gav dig lite länkar till ställen som är mer okända smultronställen
    Oj, jag gick visst loss...

• lilla söta fröken fräken

har inte läst hela tråden..går ju inte, den är på tok för lång!!! Men jag undrar vad som är absolut första tecknet på grav. Jag undrar varför jag inte fått mens. Kan det vara bebbe? Har 46 kr på mitt konto så vill helst inte köpa ett test utan ha lite mer fog för det än att mensen är sen. Brukar få mens regelbundet med ca 1-2 dagars osäkerhet. Och nu har det gått 4 dagar.

• viktualia

lilla söta fröken fräken - ring MVC och gå dit och testa dig - det är gratis om jag inte är fullständigt ute och cyklar!

Svar på tråden När märker man av det?