• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Förresten innan sängen så måste jag säga att jag älskade Anna Gavaldas bok "Tillsammans är man mindre ensam"!!! :)

Så den är verkligen ett hett tips! :)

Har några andra boktips också eftersom jag läser mycket när jag pendlar till och från jobbet. Fast en del av böckerna har jag ju köpt här så de vet jag inte om de finns i Sverige, men kanske gör de det. De böcker jag läst på svenska är nog inte så nya eftersom jag köpte med mig ett gäng pocket i somras plus att vissa besök har haft med sig böcker när de kommit hit.

Här är iallafall en del andra tips:

"Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafón

Deckarna av Stieg larsson (minns inte titlarna exakt men tror det är ngt typ "Män som hatar kvinnor" och "kvinnan som lekte med elden" eller liknande. Finns 2 stycken ute nu)

"The timetraveller's wife" av Audrey Niffenegger

"The glass castle" av Jeannette Walls

(vet inte om de finns på svenska eller i Sverige, men de var iallafall båda väldigt bra!)

Har även läst böckerna av John Ajvide Lindqvist, (den ena om vampyrer och den andra om zombies i Sverige i nutid) men de kanske inte alla gillar. Jag älskar skäckfilmer (typ splatter) så jag tyckte dessa böcker var skitkul att läsa, men de är väldigt "äckliga" så jag tror som sagt att många inte gillar dem!!! (typ "splatter på bok" :D)

"Ok, amen" av Nina Solomon

"Brooklyn follies" av Paul Auster
    (vet inte om den finns i Sverige)

"Ninas resa" av Lena Einhorn

Jag gillar även deckarna av Giles Blunt.

Om du gillar lättläst fantasy så har jag läst "Eragorn" och "Eldest" av Christoffer Paolini

"The Memory keeper's daughter" av Kim Edwards
    (vet ej om den finns i Sverige)

"Den besynnerliga händelsen med hunden om natten" av Mark Haddon

Hm, kommer inte på fler just nu.
    var väldigt blandad kompott här men September du sa att du var "allätare" så något borde kanske passa??

Nu ska jag hoppa isäng!
    Helt otroligt att jag redan är på bättre humör bara för att jag skrivit lite här i tråden! :)
    Älskar den här tråden!!!

Kram till er alla!!!!

• nu är jag fruL

morrn morrn i tråden
    Hoppas att alla mår bra dena soliga, vackra men ack så kyliga dag

ha ha ha
    mina mammahormoner får mig tt låta som en poetisk kärring emd knytblus
    ha ha ha
    stackars boris han får ingen mamma utan en kärring
    ha ha ha

sweetan gumman
    En stooooooor kram till dig.
    jag förstår PRECIS hur du känner dig med sorg över andras pluss. Kom ihåg att jag med flera här inne varit i precis samma sits. jag erkänner gladeligen att innan mitt pluss hade jag ju en sån enorm svacka och då kändes andras pluss som ett knivhugg i hjärtat.
    Så jag förstår. Precis som du säger så är man ju samtidigt glad för deras skull, men det känns samtidigt sopm man blir mer icke-gravid av att andra plussar.
    konstigt men sant.

Så kram på dig gumman. lider med dig och vet hur det känns

Angående om det är något fel på er så... ja det KAN det vara men behöver absolut inte.
    MEN nu är ni ju på väg att kolla upp er. Och de flesta små rubbningar kan man ju enkelt få hjälp med. Kanske behövs någon vitamin, kanske behövs något litet hormon för att korta cykeln. det kan vara en enkel liten skitsak. OCH nu ska ni snart kolla er och då kunna få hjälp.
    Graviditeten är i sikte nu sweetan, mer än någonsin. Så orka ett litet tag tll så ska du se att det kommer lösa sig. jag tror verkligen det, det är inget jag bara "säger"!.
    Men skriv av dig här hur mycket du vill!!!!! det är det vi är till för!!!!

Själv cyklade jag till stallet igår
    inte långt från medis till stadion, men eftersom jag ridit söndag och måndagen innan så var mina ben som spagetti så jag var heeeelt slut när jag kom fram. Sägas kan ju också att min kondis som försvann i början av grav aldrig kom tillbaka...

Sen var ridläraren på dåligt humör så det var en sjuuuukt jobbig lektion. jag kan säga att jag knappt höll på att komma hem från ridningen, benen orkade inte trampa...
    vilket jävla påhitt!!!! att cykla!
    vad inbillar jag mig att jag är för jäävla hurtbulle?
    Ont i m,agen fick jag också av det!

annars så känns det heeeelt super att det bara är idag och i morgon kvar och sen fyra dagars ledighet HURRA!!!

angående böcker så älskar jag böcker och läser mycket. men jag måste säga att det finns så enormt mycket dåliga böcker. Hur kan det publiceras så mycket smörja???? Får vem som helst ge ut en bok? usch....

Jag tycker faktiskt att det är väldigt sällan man läser en bok som är åhhhhhhhh vad bra. Jag tycker ofta att språket suger i böckerna och det stör mig... Så jag tar också gärna emot bra boktips...
    men visst läser jag också böcker enbart för tidsfördriv tycker tex att harry Potter kan underhålla en regnig dag i soffan... men bra`?

Oj vad grinig och pretantiös jag lät
    ha ha ha måste nog få i mig lite kaffe nu!
    pusss från
    den griniga gamla tanten

• viktualia

"Ninas resa" av Lena Einhorn är en stor favorit för min del också!

Godmorgon på er!

• Lapinette

Har inte hunnit läsa allt här men vill bara säga KRAM på dig Sweet. Vet hur jäkla jobbigt det är när folk plussar runt omkring en men man själv kommer inte ens i närheten av en provsticka...jag har ju never in my life ens provat.

Sen vill jag i denna bokdiskussion säga - Camilla Läckberg. Gillar henne skarpt!

• Lapinette

Jag igen!

Cissi - så klart de löser sig! Underbart att ni kanske får en hel sommar tillsammans men troligen är han uppe på banan innan dess. Om folk redan har börjat dra i honom så går det snabbt.

Moppy - var är du, hur mår du???

• BrudSommar2006

Fick just en utvärdering från profylaxgruppen om kursen vi gick, som jag för övrigt tyckte passade mig perfekt och därför var helt fantastisk, i alla fall jämfört med föräldrautbildningen på MVC som vi just gått. Nåväl, jag kom inte ihåg förnamnet på vår trevliga kursledare så jag gick in på deras hemsida för att leta reda på henne. Då upptäcker jag att en gammal klasskamrat till mig gått och blivit kursledare där, tur att vi inte fick henne, det hade känts konstigt tror jag.

• BrudSommar2006

Vill ju för övrigt också veta hur det gått för Moppy, hoppas, hoppas att allt är bra.

Mindre, hur har det gått med att få iväg mannen på provtagning? Det är väl i morgon du ska ta dina?

• nu är jag fruL

lappis
    usch höll på att skriva ett klämkäckt inlägg nu om framtiden....
    men så kom jag på hur jag själv avskydde och avskyr när folk kommer emd klämkäcka uppiggande tillrop... så jag raderade det.

jag skickar bara en stoooooor kram och ett löfte att vi komemr finnas här....
    vet inte hur mycket det är värt... men jag känner mig lite hjälplös... vet ju hur hopplöshet känns

• nu är jag fruL

mindre:
    JUST DET!!!!!
    har du sparkat maken hårt därbgak så att han gått i väg med sina simmare!!!!!??????
    nu är det dags även för honom. Ingen ursäkt godtas och ingen jääävla tidsrespit ges. Simprov ska In NUUUUUU!!!

jäklar vad jag tar i men jag vill att det ska rulla igång nu.
    jag tror att det är en hel del pluss att kamma in om bara några små skitsaker löser sig.
    och vägen till lösning är TESTER!!!!

vägen till utlösning och test av spermier
    ha ha ha
    tur att jag själv kan roa mig och ha kul för jag vet att utåt är jag en trist faan...
    men lösning....utlösning... förhud
    ja nu började det snurra
    måste gå och ta emr kaffe tror jag

• nu är jag fruL

förresten så är vi vel upp i 7000 inlägg nu va????
    det ska jag fira emd en banan också
    wooooow vilken lyx!!!!!

Svar på tråden När märker man av det?