• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Moppy: låter skitbra det här! Precis som mina symptom jag hade i v7 - du ska se att det går vägen denna gång!

Sweet: näe, jag förstår dig helt med tantskrället och plussande jobbarkompis. Fan vad jobbigt det är när andra plussar och man själv är ett stort MINUS. Din cykel verkar onekligen lite skum - bra att du ska få kolla upp den! Att du har haft sen mens några ggr kan ju antingen bero på tidigt MF el på att du inte haft ÄL de gångerna. Men jag tror att det kommer att gå till slut, om inte annat så med lite hjälp (som Moppy fick). Kram på dig!

BrudSommar: jag hoppas också att du hinner in här när du "ploppat" - jag hoppas detsamma för min egen del. Men känner jag mig själv så är jag för datorberoende för att låta bli Kommer väl ta minsta chans att hinna in och säga hej åtminstone. Sedan har jag ju planer på att komma upp till ngn träff med...

StoraSyrran: jag hoppas på att papperet håller sig torrt!!!

• mugglesfan

fröken fräken: det finns jättemånga tidiga tecken - tyvärr är de flesta väldigt lika mens/PMS-symptom: molvärk i ryggslut, liten blödning, dåligt humör. Sedan ökade flytningar, gasig mage, stickningar i brösten. Ja, jag kommer inte ens på alla. Vi här i tråden som plussat har alla haft lite olika och ibland ha de som inte plussat också haft dessa symptom.

Vickans tips är jättebra - det stämmer att det är gratis! Du kan säkert komma in på dropp-in.

• sweetstreet

Å vad ni är gulliga!!! :)

Tack för alla kramar och uppmuntran. Känner mig något bättre idag än igår, men är fortfarande lite låg. Jaja, kanske är det tanthormonerna som spökar och bidar också?

Syrran, hoppas verkligen att muffandet resulterar i - ingen tant!!!!!!

• sweetstreet

Moppy.

låter ju jättelovande för dig! Jag hoppas verkliogen att allt går bra denna gången!! :) Det verkar ju som om hormonerna du fick verkligen gjorde susen!

• sweetstreet

Har sjukt mycket på jobbet just nu så jag vet inte hur pass mycket jag kommer hinna in här framöver. Å andra sidan är väl ni påsklediga så ni kanske ändå inte hänger här så mycket de kommande dagarna??

Jag kommer säkert inte kunna hålla mig härifrån trots allt ;) men kanske blir det en del sena pass och färre inläg dagtid.

Om jag inte hinner in innan ni andra tar "påskledigt" så hoppas jag att ni får en skön påsk!!!!!! :)

• Lapinette

Moppy - toppen att allt är bra (jaaa...förutom snö och förkylning då)!!! Det verkar ju riktigt lovande.

Muggles - tusen tack för tipsen. Din kompis har också lovat mig en drös med tips.

Själv har jag ätit påsklunch och druckit Chablis (mitt favoritvita vin) här på jobbet. Samtidigt ringde vår bröllopsfotograf så nu sitter jag med 84 foton från vårt bröllop + 1 förstoring. Lovely!!! Och när jag var ute och hämtade fotona så drog jag 4 viner i vinlotteriet. En helt ok dag med andra ord.

Ahhh...glömde säga att när jag bar tillbaka vinerna till min arbetsplats så hade påskharen varit här med ett stort påskägg också. Sånt här gör att jag trivs på min arbetsplats (det behövs inte mycket för en liten kanin).

• Liten med Mindre

Åh - massor att göra på jobbet. Fick inte ens tid att öppna min dator igår. :( Men nu tänker jag stjäla mig lite tid... :D

Gick på ögonkoll för laseroperation igår. Kände mig verkligen som ett drogat ufo när jag gick därifrån - pupillerna utvidgade till max.

Det kändes lite kymigt att lega Matrix-agent på kontoret med solglasögon på. 8) Framför allt som jag blev inkastad som sekreterare i möte med vår för tillfället största kund. "Hi! Excuse my shades..." *rodnar*

Har fortfarande inte bestämt mig för operatino. Tydligen ligger min pupill precis på gränsen för vad utrustningen klarar av. Och där jag var säger de sig ha den utrustning som klarar störst pupill.

Det ska bli skoj att se vad det andra stället säger nästa vecka. (Fast banne mig vet jag inte om jag vill göra om solglasögonhistorien igen. Fick sån huvudvärk igår kväll.)

Och givetvis träffade jag en cykelkollega som fått massor med varningar av sin optiker (!), samt läst artiklar om hur fel det ofta går med operaioner - oreparabelt. :( Att det ska vara så svårt. Ögonen som är så viktiga.

Och så var jag duktig idag och tog blodprov för mina tester. Hoppas bara att den nattjobbande maken ringt och bokat sig idag som han lovat. Eller om han somnade bums... :( Ikväll blir det skäll med hot om mer skäll om det inte blir gjort imorgon.

Kramar till dig Sweet - eländet hittar fram även i NY's vimmel.

Muffa på Syrran!

Angående dejt 12 april i Stockholm. Malaysia eller Tranan ligger jättebra för mig, som måste jobba till 18.15 vid Odenplan. Tranan har jag ingen riktigt koll på maten. Malaysia är gott och mycket. Fast hur bra koll de har på vete, gluten och mjölk vet jag inte.

• Liten med Mindre

Grattis Lapinett - en givande dag alltså!

Jag hade också blivit försett med ägg när jag kom från möte. Mitt hittills mest välfyllda ägg från jobbet. :) Får nog vänta med bikiniformen och "finn-kampen" till efter Påsk.

• nu är jag fruL

oj oj oj möten möten
    men det verkar som de flesta jobbar järnet idag.

lappis: åhhh chablis är mitt favorit vin också. finns inget... jo champagne... som kan slå det.
    Guuuud vad gott, vad avis jag blev...

och vinst i vinlotteriet... låter som ni kan få en trevlig påsk

vad det gäller påskgodis så är det varje år samma hysteriska "kamp" kland konsultfirmor att ge störst ägg... sjukt löjligt! jag har själv delat ut hos kunder...
    orkar inte åka till en kund... undrar om det blöir mitt då

moppy: vad kul det låter!! alltså inte kul utan vad kul för er.
    ähhhh ´vad skönt att det fortfarande är plussitivt. Du fattar vad jag menar fast jag inte kan formulera mig...
    har nog ätit för mycket godis

det låter ju onekligen som om de där hormo´nerna du fick hjälper. Hoppasd et håller i sig.

usch, alla verkar jobba halvdag i morgon... utom jag...

• nu är jag fruL

hejsan mindre

bra att du var och tog prover! och se till att sparka hårt utav bara sjutton på maken om han inte bokat tid. Trötthet duger inte som ursäkt!!! det finns inga godtagbara ursäkter alls faktiskt. Så hoppas han gjort det.

bikinifigur?????
    Det trodde jag inkluderade en stor mage

men ärligt. Jag har faktiskt aldrig i hela mitt liv förstått varför man ska kämpa för att få en finare form inför sommaren. För vems skull då????
    Jag trodde man skulle träna osv för sin egen hälsas skull inte för att vara snygg för främlingar på en strand.
    Nu ska vel tilläggas att jag inte tillbringar tid på några befolkade stränder precis...

Svar på tråden När märker man av det?