• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Izzie - hm..... vissa dagar tror jag att jag ska vara anonym här... andra inser jag att med bara LITE koll på mig och 5 min surfande på BT så går det enkelt att knäcka vem jag är....

så svaret på frågan: Jag jobbar med uppdragsutredningar där organisationer, statliga verk, kommuner och länstyrelser beställer utredningar av stället där jag arbetar. Det handlar om allt möjligt, är du mer nyfiken än så - maila på pratglad@sverige.nu så berättar jag mer!

• mugglesfan

Hallå på er! Här var det ju lite action.

Har varit ute och gått en timme i rask takt (maken sprang vår - förr - vanliga 8km-runda under tiden). Känns bra att försöka röra på sig iaf. Men jäklar vad det drog i joggingtarmen - det är ju så tråååkigt att bara gå! Får skaffa mig en e-bok att lyssna på under tiden

Izzie: jag förstår dig mycket väl. I höstas när vi försökte som bäst så var jag på en jubileumsmiddag med mannens jobb. Vid samma bord som jag satt det 2 gravida som diskuterade diverse gravidgrejer. De suktade efter vinet också. Jag tänkte för mig själv att jag skulle gärna skippa vinet mot att få vara gravid... Det är bara att hoppas att det smäller till för er allihop nu snart. Såhär plustorrt kan det ju inte fortsätta - enl statistik ska ju 8 av 10 bli gravida inom ett år, och 9 av 10 inom 2 år. Det är ju ytterst få som aldrig lyckas...

• Izzie

Okej! Det låter ju ett spännande och varierande jobb. Du får nog bra nytta av din vetgirighet där va? :)

Ja, det här med anonymiteten är ju alltid en svår fråga... Är oxå lite tveksam, än så länge har jag hållt orten där jag bor hemlig, men känner man mig kan man nog klura ut att det är jag ändå. Å ena sidan skriver jag väl inga direkta hemligheter här, men å andra sidan vore det inte så kul om det kom ut på jobbet att jag satsar stenhårt på bebis heller... :)

• Izzie

Jo, visst har du rätt Muggles. Det finns ju hjälp att få för de allra flesta, och oftast känner jag mig hoppfull och tror att det kommer när det är läge. Men vissa dagar känns det tungt.

• viktualia

Japp det är helt klart bra att vara vetgirig och grymt nyfiken. Sen har jag nyligen fått utlopp för min privatdeckarådra när jag nyss hade till arbetsuppgift att leta rätt på aktuella adresser till en väldig massa människor. Med hjälp av deckarsajter som www.upplysning.se kan man hitta mycket om många.... fniss fniss ... så ibland sitter jag faktiskt och rotar på nätet på arbetstid.

Vad jobbar du med?*nyfiken som vanligt*

• Izzie

Skönt att röra på sig lite! Skippade träningen idag för jag var och köpte påskägg till min personal, men känner mig lagom fet nu när jag dessutom tjuvsmakade på godiset när jag fixade äggen... Ja jag har ju bara mig själv att skylla. Och så undrar jag varför kläderna känns små... :)

• viktualia

muggles ..... jag vill också lyckas ta mig samman och träna.. men det går så DÅLIGT!!! fast igår anmälde jag mig till Vårruset så då kanske det händer nåt.. hm....

• Izzie

Just nu jobbar jag som kundservicechef

• viktualia

det var ju hemligt och bra svar... hm... jaja... det var det där med anonymiteten ja....

• Izzie

Var oxå anmäld till vårruset, men fick en utbildning på halsen som det inte gick att göra sig fri ifrån. Jag är uppriktigt sagt besviken. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men tyckte faktiskt att det skulle bli kul med vårruset. Vi var dessutom anmälda som lag på jobbet, och då får man ju picknickkorg oxå :)

Svar på tråden När märker man av det?