• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Izzie - då får du väl springa i nån annan stad då... hi hi.... själv ska jag springa 21/5... men tänker inte skriva jobbstadens namn här... hemlis hemlis....

• Frejis

Hej på er!
    Plusstorka i tråden, det kan jag verkligen hålla med om, men det borde bli fler plus efter påsk eller i maj. Jag tror på det och rent statistiskt borde det väl vara så - alla som inte har plussat kan ju inte vara infertila, det kommer nog plus till alla snart :)

Med alla menar jag inte mig själv, så klart. Har drabbats av en liten vårdepression, misstänker jag, eftersom jag har börjat ifrågasätta om jag verkligen vill/behöver/har tid för barn och om det kommer att fungera. Att jag inte har något jobb för tillfället utan håller på med mina evighetslånga utbildningar bidrar till stämningen, men... egentligen har jag ingen att gnälla över. Tja, gnäller i alla fall och känner mig ledsen. Gravidmagar som man ser ute på stan och gravida tjejkompisar med all glädje och besvär hjälper knappast, men jag är som sagt lite konstig - har frågat mig i stället om jag verkligen vill ha barn och vet inte svaret på det. Naturen (med hjälp av doktorerna i Uppsala) får lösa den gåtan åt mig i stället.

Gjorde kontraströntgen i tisdags, inga fel och fri passage. Den gulliga sköterskan sade att vi skulle försöka nu eftersom många blir gravid efter den "renande" proceduren. Den kändes förresten som kraftig mensvärk, aj! :(

Kom på att tänka om du Muggles någon gång har haft hund? Föreställer mig att du är en hundmänniska, fråga mig inte varför.

Vi åker till Rom imorgon bitti och ska försöka tillverka en påskbebis där. Närmare frälsningen kan man ju inte komma ;) så det kanske funkar.

• Izzie

Ja såå sugen är jag ju inte så jag tänker åka till någon annan stad och springa utan kompisar och picknickkorg :D

• Frejis

Jogga kan inte jag, no way :( men däremot gillar jag gruppträning (med eller utan maken ;) i alla dess former. Skulle nog dö av vårruset, pust, men ni är duktiga som fixar det.

• Izzie

Det skulle vara om du och jag ska springa tillsammans då förstås Vickan! Fast då måste du ju avslöja vart jag ska åka ;)

• Izzie

Men gud så mysigt med Rom, Frejis!
    Det låter ju hur bra som helst! Är det ÄL-dags dessutom?

• viktualia

Izzie - fniss fniss... nähäää .... hi hi...

Nämen det är klart att det är lite väl. Vi ska också vara ett lag och få picnickorg och allt. Ska bli skoj.... men som sagt... behöver få fart på träningen.... ska på vandringssemester en vecka i sommar också!

• Izzie

Dessutom suveränt att de inte hittade några fel! Jag tror att så mycket handlar om exakt timing. Vissa som har lätt för att bli gravida har väl en gynnsam miljö därinne och väldigt energiska och livskraftiga spermier som kan invänta ägget. För oss andra gäller det nog att få timingen perfekt och det är förstås svårt att veta när det är. Stickorna är ju lite lagom vaga, de säger ju bara ungefär när det är på gång...

• Izzie

Hihi, jasså den lätta gick du inte på Vickan?! :)

• viktualia

Izzie - fniss ledtrådar till vilken stad jag jobbar i är: sol, ett lila hockeylag och ett gubbartat dansband med många trallvänliga hitar...

Svar på tråden När märker man av det?