• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Fest utan alkohol, ja ni, det funkar bara om man ska köra bil. Ville ju så klart säga att jag öppnar champagneflaskan när jag ser mitt plus, men det skulle ju inte gå längre... nåja, alkoholfri fest och shoppa nya kläder :)

Muggles, hundar behöver inte gilla morgonpromenader. Hade förut en tax som gillade att komma till min säng och fortsätta sova där tills jag var klar med allt. Han vaknade när jag började bädda sängen och tog på mig kläder - då visste han att vi skulle ut.

Såg en skräcksiffra på vågen senast, därav lite hårdare träning som vanligt. Det är dock kul att träna, men hur gör man dock för att sluta äta för mycket? Försöker hantera mig själv och har sagt till maken att han får ta ifrån mig mat och säga till mig om jag äter för mycket, även om han riskerar att bli utskälld. Det gäller särskilt på kvällarna och särskilt i Rom...

• Izzie

Tack för trevligt kvällssällskap tjejer! Nu ska jag hoppa in i duschen så att jag kan ta extra lång sovmorgon imorgon. Efter imorgon är jag ledig hela fyra dagar i sträck! Underbart!
    kramar

• mugglesfan

Izzie: jag vet, har man gjort uppehåll så tar det emot att börja igen. Men när man är inne i det blir det nästan som ett behov - det kryper liksom i benen på en. Dessutom blir mitt godissug mkt mindre av träning - dubbel effekt alltså. För mig har det efter 4 år blivit en livsstil som känns svår att släppa. Men det blir ju lite svårt att träna/springa ihop när vi fått kottar, hmmm... man kanske kan skaffa barnvakt ibland? Det är otroligt bra om man kan träna med sin partner, då drar man iväg varandra. Ena dagen känner inte den ena för det, men den andra gör det och nästa gång är det tvärtom. Hur det än är så är det svårare att bara slappa i soffan om man bestämt med ngn annan att gå och träna.

• Frejis

Izzie - samma sak här fast det gäller lite annat. Varför tillåter jag mig själv att gå upp i vikt om jag vet att det blir jättejobbigt att gå ner sedan?

*maken frågar mig om jag vill ha kex... aldrig i livet :) motivatioooon :) lätt att säga nej när man sitter och äter jordgubbar*

• Frejis

God natt Izzie :) tack för trevligt samtal och glad påst! :)

• mugglesfan

Frejis: jag tycker det är jättesvårt att äta mindre. Det som funkar för mig är att öka grönsaksdosen men det kanske är svårt i Rom? Du får nog ta tag i det när du är hemma igen El gå lååånga stadspromenader för att kompensera...

• mugglesfan

natti natti

kanske borde gå och slafa själv? Ska ju till kund tidigt imorgon, uhaaa

• viktualia

Nu är Fråga Olle slut på tv och jag ska ju JOBBA imorgon... urk och burk... och fylla 30 också.. mysko Skärtorsdag väntar helt enkelt...

*godnattkramar*

• Frejis

Muggles: det är vad jag gör med, äter mer grönsaker (eller typ bara grönt till lunch), huvudsakligen kyckling och fisk, inga såser (nja, nästan...). Rom blir tufft, men vi kommer nog att gå runt i stan tills vi är halvdöda. Ska försöka låta bli att ta "matsemester" eftersom avståndet till idealvikten har blivit så mycket som 7 kg. Inte bra alls :(

• Frejis

Grattis på födelsedagen Vickan!

och

Glad påsk till alla! :):):)

Svar på tråden När märker man av det?