• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

men vart tog ni vägen

• lilla söta fröken fräken

ingen mens än i sikte. Nu är det + 5 dagar. Vad tror ni tjejer. Jag går runt med pms-känningar i mage och bröst men inget händer. Inte det minsta lilla rosa. Kom på att jag var sjuk i ägglossningstid-kan det ha skjutit på mensen? Samtidigt vet jag att vi hade sex dessa dagar när jag låg sjuk...dock avbrutet s**lag. Vad tror ni? Det är skärtorsdag så får väl ingen tid på mvc och gravtest har jag inte råd med. Tvingas nog avvakta en dag till. Men tycker ni jag borde testa innan jag firar påsk med vin?

• Lapinette

Är här!!! Har inget att göra på jobbet (har inte hänt det sen i somras) så jag sitter och räknar ut mina kommande ÄL och läser businesstidningar som jag lagt på hög. Tror jag sticker hem vid lunch.

• Lapinette

Fira påsk med vin! Det är ingen fara de första dagarna ändå. Brukar mensen alltid vara punktlig?

min mens brukar komma var 28.e dag och vara punktlig sånär som på 1-2 dagar.. tror du att min influensa kan ha skjutit på alltihopa.. så du menar att det inte gör nåt om jag dricker lite vin till maten även om det sen i efterhand visat sig att min ÄL var den 14:e mars och att jag vart gravid då?

man inbillar sig ju symtom som en liten stördis. Typ så tycker jag att det "pirrar" i brösten och att det är mensvärk i magen...och så inbillar jag mig att jag är tröttare och hungrigare än vanligt. Fan va nojja

• nu är jag fruL

hejsan lappis!!!!!!!!!!!!!!!!!
    kul att du är här!
    och skönt att du har det lugnt. Har du inte haft det sen i somras så är det ju en välkommen paus kanske. Passa på att gå hem! det är ju super väder så passa på att njut.

Själv är det bara jag och ett par till på jobbet så det är dödslugnt! det kan jag säga är inte bra för arbetsmoralen....
    men jag ska få iväg lite dokument sen drar jag också.. Ska bli skönt. Kommer dock behöva jobba nån dag i påsk...
    nåja.

Fröken fräken.
    Frågan är vel vad DU tror! det verkar ju som du verkar tro att det är något ovanligt eftersom mensen är försenad. det är ju svårt att säga för oss efetrsom vi inet vet om din mens brukar komma regelbundet.

men min kommentar är, att om du inte har råd att testa dig har du verkligen råd att skaffa barn?
    jag vill inte låta elak eller så... men det känns som om det är ett uselt startläge om man inte ens har råd med ett gravtest...
    hoppas att det löser sig så du får svar.

nu är jag fruL -jag vet har tänkt så själv att om jag inte ens har råd med testet så är barn ingen bra idé. Men det tar ju 9 månader innan den lilla börjar kosta pengar. Dessutom har jag just fått jobb med mer pengar ...väntar på första lönen...det är inte lätt att klara sig på 4000 kr efter skatt som jag haft det frams tills nu...

har som sagt regelbunden mens, det är därför jag är orolig. Jag och m2b har kört med avbrutet i 2 år utan att något har blivit något.

• nu är jag fruL

jag kan säga att det inte alls dröjer 9 månader innan det börjar kosta...
    Själv köpte jag tex vitaminer för 498 kronor häromdagen, man måste köpa mamma kläder osv.

men det är ju klart allt går ju om man vill, det är sant.

• Liten med Mindre

Fröken fräken - jag hade också influensan (i megaformat)i senaste perioden. Den sköt upp ägglossningen en vecka och sen mensen lika mycket. Så det kan vara fördröjt pga det.

Svar på tråden När märker man av det?