• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Hej och glad påsk på er! Verkar som om alla har det lugnt och skönt!

Själv firade(?!) jag 6 månader som gift med ett plus på stickan! :)
    Hurra! Hurra!
    Känns lite jobbigt att jag ska vara i Japan en månad nu bara... Tänk om något går fel... Ska hoppas på det bästa och vara glad för plusset istället!

• Liten med Mindre

ÄR DET SANT?!?!?!

Storasystern!!! Massor med GRATTIS!
    Å, hoppas att allt går vägen nu. Det blir säkert bra i Japan. Du får låta bli den färska fisken om den inte är bra.

Så skoj att det börjar trilla in plus!

En liten avhandling med metodbeskrivning och så kanske?? ;)

Själv laddar jag inför ÄL, som väl borde infalla i helgen om det inte blir som förra gången. Har ägnat helgen åt avhållsamhet pga en riktigt elak nackspärr. :( *snyft* (Väckte maken storgråtandes i fredags - fick lite panik av att ha så ont av ingen anledning. *rodnar*)

Och givetvis ska maken bort och sova under en gran i helgen. Så vi får försöka ladda in under veckan. (Har dessutom räknat ut att om det blir en nästa ÄL så blir det mitt i min långhelg i London. Hopplöst med andra ord.)

Grattis igen Storasystern!

• Liten med Mindre

...och nej - jag kommer inte att åka ut i skogen och sova under gran med honom. Har en tjejkompis på besök.

Får nog sätta mig och jobba lite nu. Hade tänkte promenera i vårsolen med några vänner. Nu känns det mest som om det är läge att mysa ihop sig inne och fika.

Håller förresten med Izzie - har ätit alldeles för mycket godis. Magen är helt däckad. Framför allt som jag inte kunnat röra på mig heller.

• Izzie

NÄMEN!!! GRATTIS STORASYSTER TILL PLUSSET!!! :D :D :D

Gud va roligt! Vilket försökt i ordningen var det? Hade du några symptom innan (kan inte minnas att jag läst något om kommande BIM för din del, men jag kan minnas fel), gjorde du något annorlunda?

Verkligen superskoj!
    Massa kramar till dig! :)

• Izzie

Mindre - Fy för nackspärr! Ja det är skitjobbigt. Så handikappande på nåt vis och så svårt att koppla bort. Du kan ju testa med tex zon och lite lätt massage. Annars är det bara att vänta ut det och hålla dig varm...

Laddar du ordentligt i veckan ska du se att ni säkert hinner få till några bra försök ändå. Vilken dag får du böj tror du?

• vårbrud2008

Ikväll börjar vi ladda för en ny omgång efter att tanten varit här. Har en ÄL som bör vara nästa helg om det är likadant som innan så det blir du och jag Mindre som får kämpa i veckan och hålla tummarna. Har inget större som kommer ivägen denna veckan som tur är.

• vårbrud2008

Grattis Storasystern!!!!!!!!

Visst är det en härlig känsla????

Ta det lugnt i Japan med fisken och njut av körsbärsträden, som är mina favoriter.

• _koko_

Storasystern - VAAAAAAAAAA!!!!!!!! :) :) :) :)
    Grattis!!! Oj, vilket påskägg du fick!!

Vaknade till ett VITT stockholm idag, sanslöst. Har förutom tandvärk även blivit förkyld. :[ Som tur är är jag inte så snuvig, annars hade det nog blivit svårt med nässprayen. Som fö är rätt obehaglig att ta. Tror de har räknat ut det så man vänjer sig allt eftersom - först rätt obehaglig nässpray, sen riktigt obehagliga sprutor med liten nål, och sen en jätteobehaglig spruta med riktig nål...

There better be a baby waiting at the end of this road...

Känns fortfarande overkligt att storasystern har plussat, har nästan glömt att det är möjligt... Moppy är ju så försiktig att jag inte vågar prata om ditt plus ännu. ;)

Kram på er, vi hörs väl i morgon hoppas jag! Längtar till på torsdag!

• sweetstreet

Å SYRRAN!!!!!!! SUPERMEGAGRATTIS!!!!!!!!!!! :) :) :) :) :) :)

Blir alldeles tårögd här till frukosten. :?
    Gud vad skoj! Det måste ha varit dina extrahormoner som du fick hjälp med som gjorde susen eller???

Känns ju helt fantastiskt!!!!!
    Äntligen ett plus i tråden!!!!! :)

Ja, Moppys också såklart, men som Koko sa så är det mer som ett plus som "växer till sig" så man har ju inte vågat hoppa upp och ner över det än. Iallafall av häsyn till moppy. :?

Syrran, alltså jag måste säga att detta var den roligaste nyheten på länge! Jag som klagat över att jag haft svårt at enbart glädja mig vid plus måste ändå säga att när ni "stammisar" i tråden plussar så känner jag enbart glädje!! :) Faktiskt. Eller, nja kanske inte "enbart" eftersom jag även lider av en släng av avundsjuka såklart. men en "glad sådan"... ;)

Det kommer gå bra i japan jag lovar! Men visst förstår jag om det kan kännas lite trist med att åka iväg sådär nu när du just plussat. å andra sidan kan du ju glädja dig åt att du slipper fundera över missade ÄL och annat. :)

• sweetstreet

Koko!

Ja, det är ju inte bra det här med en massa nålar!! Kan de inte försöka fixa något som man röker i pipa istället?? :D :D :D Då kasnke man åtminstone kunde få lite härliga "trippar" samtidigt så att man glömmer detta med snuva, svettningar, humörsvängningar etc?? ;)

Herregud, läkemedelsföretagen måste väl ta sitt ansvar!?!?!?! :o :o :o
    Dålig stil tycker jag. Att bara fortsätta med nålar av varierande storlek för att "det alltid varit så". Är sprutor "hårdvaran" inom läkemedelsdistributionsvärlden?? ;)

Snö förresten! Himmel! :o
    Jag klagar här äver att det är kallt och att det kom flingor singlande igår. Men ingen snö på marken ialafall. tack och lov.

Svar på tråden När märker man av det?