• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Vänner-fan

Hej hej!

Här verkar det vara lugnt värre! Själv har jag en väldigt lugn påskhelg. Har varit ute och shoppat lite mer till bebisen och varit en runda till gymmet. Jag och maken väntar middagsbesök idag. Jag är ganska stor nu (och har fått bristningar och det gör faktiskt lite ont) och fick många kommentarer på gymmet. Mest när jag gjorde benböj mot en vägg med en blå pilatesboll bakom ryggen. Eftersom jag hade en blå träningströja i samma nyans som bollen fick jag höra att jag hade en boll både fram och bak etc. Men det kändes himla skönt att träna, som alltid. Har testat lite rodd också, det funkar jättebra med magen. Men snart ska jag nog frysa kortet och bara satsa på stavgång och yoga.

Nog om träning. På senaste besöket hos BM fick vi veta att bebisen nu fixerat huvudet neråt. Känns mycket bra! Smart bebis som fattar hur mamma vill att den ska ligga.

Har fyra dagar kvar att jobba. Det har varit en jätteintensiv vecka med min vikarie, precis som jag befarade. Men nästa vecka har jag bett andra ta hand om henne också, så jag inte måste sätta in henne i allt samtidigt som jag avslutar en massa för jag blev fullkomligt slut av det denna veckan.

Hoppas att allt är bra med er och att ni får era ägg befruktade i påsk!

Påskkram från mig!

• Vänner-fan

Nenne,
    Tycker nog att ni ska köra på. Det ultimata barnskaffar-tillfället kommer förmodligen aldrig. Och om man tycker att det inträffar kan ju mycket hinna ändras på 9 månader också, så att det sen inte är lika lägligt ändå.

• sweetstreet

Hej tjejer!

Tittar in en snabbis.
    Verkar som de flesta har påskledigt från tråden. :)

Hm, själv har jag jobbat och sitter nu och frukosterar innan jag ska åka till jobbet. Igen. Jaja, har bestämt mig för att ta en ledig dag i veckan så snart jag kan frysa ner mina celler. För nu börjar jag känna av att jag jobbat i stort sett alla dagar utom en under snart 1 månads tid. Och det börjar vara lite slitigt...

Men nog med gnället nu.
    Solen skiner ute och det känns som om våren är på gång iallafall trots kyla.
    Ha! Så härligt!

Igårkväll var jag på bio och såg en otroligt bra film!!!!! Så för alla som är biosugna kan jag verkligen tipsa om "Black book"! :) :) :)
    Kanske går den redan i Sverige? Hit har den kommit precis nu men det är en holländsk film och alla "foreign films" kommer ju hit lite senare.
    Den var iallafall helt fantastiskt bra tycker jag!!!!!! :)
    Handlar om en judisk kvinna i Holland under 2:a världskriget som blir "spion" åt motståndsrörelsen. Det jag framförallt gillade med filmen var (förutom förstklassigt sklådespeleri och otroligt bra foto) var att det kändes som om den handlade mer om personerna än om vilken sida i kriget man hörde hemma. Alltså det fanns både bra och hemska personer i alla läger. Tyska nazister som medlemmar i motståndsrörelsen.

Ett biotips!

• sweetstreet

Nenne,

jag håller med vänner! Kör på! Skit i de inhandlade dykardräkterna!!!!! Iallafall vissa av gångerna.

Kan ni inte blåsa upp dykardräkterna och ha ett dykardräktsparty och använda de till att dekorera lägenheten med istället?!?!?!?! :D :D :D :D :D Alternativt fylla dem med vatten och ha vattenkrig med dem istället?? ;) Nu när våren/sommaren kommer!
    Så behöver ni ju inte känna att ni slänger dem, utan kan använda dem till något kul istället???

• sweetstreet

Vänner,

skönt att du snart får vara ledig från jobbet!!!! :)
    Låter bra!

Låter som om du behöver ta det lite lugnt nu ett tag.
    Tänk vad snabbt tiden ändå går. Fixerat huvudet. Wow! Snart har h*n här!!!!! :)

• sweetstreet

Näe snyggingar.
    Nu är det dags för mig att packa ihop och dra till cellerna.

Tjingeling!!!

• Izzie

Vänner-fan - Va duktig du är som tränar och står i! Och vad härligt att du bara har fyra dagar kvar att jobba. Ska bli jättespännande att höra dig berätta om förlossning och din lilla bebis! Det är ju så lite kvar nu! :)

Sweet - Skönt att höra att du verkar vara vid gott mod trots en massa jobb! Var det inte du som skulle iväg på semester i maj förresten?

• Izzie

Åhh, har ni sett på aftonbladet att det ska bli lite sommar i slutet på veckan?! Längtar, längtar!!! :) :)

• Izzie

Usch, har ont i magen av allt godis! Nu har jag käkat upp godiskvoten för resten av månaden... (Hade tänkt skriva året, men jag känner mig själv bättre än så :))

• Lapinette

Skickar en liten hälsning från norra Frankrike. Ett Frankrike i full blom och ca 19 grader. Här blir jag gödd med ostar, sötsaker, mat, champagne och vin...de där kilona jag skulle vilja gå ned får jag nog ta en annan månad.

Svar på tråden När märker man av det?