• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Har en väninna som partajade rejält bl a på vårt bröllop innan hon fattade att hon var gravid. Hon hade haft så oregelbunden mens sen hon slutat med piller att det säkert tog henne typ 3 veckor (över tid) innan hon hajade att något var fel. Hon hade dödsångest efteråt men barnmorskan lugnande ned henne. Om du tar ett glas vin vid påsk och det sen visar sig att du är gravid så är det inte hela världen. Om du inte har råd att köpa test kanske din karl kan göra det. Det är ju i sådana fall ERT barn.

• lilla söta fröken fräken

jag tror väl egentligen inte att det är nåt...
    men vill kunna slappna av och fira påsk utan att vara rädd att jag skadar någon för att jag tar en grogg för mycket. Helst skulle jag vilja slappna av och ta det som det kommer. Kan ju mycket väl vara så att jag bara är sen.

Tack Mindre!

Det är nog så.

• Lapinette

ahhhh...en expert som kom in här - Mindre.

Jag har hela tiden haft punktlig mens och aldrig varit gravid så jag sitter bara här och gissar - fröken fräken.

Frullan - göra något skoj i Påsk?

Lapinette- jag har köpt test tidigare och det har alltid varit negativa. Så jag vill inte gärna slänga pengar i sjön för att jag inbillar mig. Känns så försmädligt att göra testet och så komer tant röd nästa dag...

• nu är jag fruL

håller helt med lappis
    Då får vel killen köpa testet! Ni är juu två om det...
    Om du behöver testa dig för att slappna av inför påsken så är det det som du måste göra. Då är det bara att skaka fram pengarna.

Lappis. det där tror jag händer många.
    jag har en kompis som också haft oregelbunden mens och som blödde lite och det tog flera månader innan hon fattade att hon var gravid. Då lever man ju så klart som vanligt.

Min Bm sa att i början så spelar det inte så stor roll om man druckit lite

• Lapinette

Så ha en trevlig Påsk fröken fräken. Drick vin och njut! Antagligen så kommer mensen under helgen.

• nu är jag fruL

lappis
    I eftermiddag så åker vi till landet. det ska bli så sagolikt skönt. Ska vara ute och fixa i trädgården hela påsken. Vi ska sätta upp ett växthus osv. Himla mysigt.
    desutom så komemr vi träffa mina föräldrar och det ser jag fram emot. Påskafton är det kalas med släkt och vänner så det ska bli en skön påsk.

ha ha ha
    till landet, umgås emd familj och släkt
    ha ha ha
    jag låter som västa tanten

men jag ÄR en tant och jag älskar det!!!!!
    Näe ser fram emot att sitta på en solig veranda och läsa

själv då vad ska ni göra?

Tack desamma Lapinette

• Snart så....

halloj,

Har just klivit upp från sängen, vaknade tidigt och läst hela morgonen medans Kick´n rockat loss fullständigt :D
    Trodde inte en så liten krabat kan leva om så mkt, vad gör dom där inne egentligen??
    När man ser magen bubbla och vibrera utifrån så börjar man undra

Härligt att vara ledig i det fina vädret, ska bege mig ut en sväng tror jag :)

Svar på tråden När märker man av det?