• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

AM; BF mitten av augusti. Mistral S har ju en sittdel och en lös lift där det var en del som fungerade som åkpåse med. När det väl är dags för åkpåsen kanske det är sittdelen som gäller??

• A.M.

Ja det låter som om det är sittdelen ni ska tänka på när det gäller åkpåsemåtten! Vilken färg på vagnen ska ni ha?

• A.M.

Vi började inte använda vår åkpåse förrän nu i januari. Innan dess gick det bra med liten overall och så inlindad i en filt (fleece). Nu ligger hon i åkpåsen med bara en jacka på sig (overall blir lite för varmt där). Och så mössa och vantar förstås

• Snart så....

nån grå/svart tror vi så man kan köpa enkla svarta tillbehör. Teutonia har en standard åkpåse i svart som man kan köpa till efteråt.

Vi fastnade tyvärr för 2006 färgerna men måste kolla igenom 2007 färgerna.

• Snart så....

så då kanske det enkelt funkar med sittdelen och den åkpåsen som följer med.

Du måste helt klart följa med på nästa brunch så vi kan fråga ut dig :D

• A.M.

Det blir nog bra med grå/svart. Tror det är rätt smart att hålla sig relativt enfärgad i vagnvalet (vi har svart vagn och röd åkpåse o röd skötväska). Det blir lätt lite spattigt annars med olika färger som slåss om synintrycken (inkl. åkpåse, skötväska, barnets egna kläder, dina egna kläder). Kanske inte jätteviktigt ... Men jag är nöjd nu att jag tänkte efter lite innan

• A.M.

Jag vill verkligen bruncha med er, och hoppas att det blir en söndag nästa gång (då kan jag oftare). Kanske annars ska förfärdiga en lista med goda råd om barntillbehör ... Skriver IBLAND om sånt på min blogg, men inte bara ...

• mugglesfan

AM: hur har det gått med Livias hjärta? Har det blivit ngn förändring (till det positiva) el är det för tidigt att avgöra?

• Snart så....

Ja tips på vad som ska inhandlas mottages tacksamt. Har frågat vänner och fått lite tips men det är alltid bra med fler tips :)

• Liten med Mindre

Skulle också föreslå söndagsbrunch, ifall det blir helgen 3-4 mars som FruLlan efterlyste. (Dvs 4 mars då.) Vet att jag är i Linköping 2-3 mars, men kan ju åka hem till en söndagsbrunch. :D

Vet att det är helgen efter BIM, så jag behöver förmodligen en pick-me up eller kram-och-puss-kalas. Hoppas på det senare. Och blir det som senaste BIM så är nog maken glad om jag träffar och pratar med någon utöver honom.

Svar på tråden När märker man av det?