• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Ska strax gå på lunch men skulle bara säga att jag var orolig för att inte kunna bli gravid eftersom jag också har högt BMI. Jag har pendlat i vikt hela mitt liv och det tar ju alltid tid att gå ner så jag ville inte vänta med att börja försöka. Så står man där typ ett år senare, har slösat bort en massa tid och dessutom inte lyckats gå ner under tiden. För mig lyckades det ju i alla fall så det är inte kört!

• Moppy

Mindre - skönt att höra att hormonstormen har lagt sig och att Hästarnas Dal gör verkan ;) På tal om att vi ska foka mer på snusk här i tråden, 'spicade' vi upp vår senaste ÄL (för att slippa tandborstsexet) med lite mjukp*rr. Funkade faktiskt superbra! Kan rekommenderas ;)

• Izzie

Har oxå en man som föredrar soffan framför träning (vem gör inte det i och för sig) men han har INGEN disciplin. Han är en riktig periodare då han får en massa idéer som han kör stenhårt på i 1,5 vecka, sen tröttnar han.

Själv har jag oxå en övervikt som jag kämpar med och det blir så mycket svårare när jag måste ha karaktär både för honom och mig.

• Moppy

Hur går det förresten för Start September? Hon skulle ju testa idag på BIM-dagen?!

• Moppy

Jag BIMar imorgon eller lördag och har redan börjat pappersmuffa för att spana in 'spåren'....

• Izzie

Har liksom dig Vickan försökt att förklara och be honom om stöd, men det funkar sådär.

Tror inte heller på några svälkurer och extremdieter, det klarar man ju aldrig att hålla i längden. Och det är ju det det handlar om. Att lägga om sina vanor. För resten av livet. punkt.

men så jäkla svårt.

• Izzie

Spännande Moppy! Hoppas att februari blir en bättre månad än januari...

• Moppy

Ja, jag känner mig faktiskt lite 'konstig', svårt att förklara. Men har som sagt inte förhoppningar denna månaden...

• mugglesfan

Fortsätt rapportera Moppy!

Ang livsstilsförändringar så tror jag på Mindres teori om att ändra en sak i taget. Och sedan tror jag att man måste tillåta sig återfall och att inte köra stenhårt hela tiden, utan tillåta undantag för att man ska orka i längden. Ett exempel är jag som är en stor godisråtta. Har alltid varit en sådan som kunnat äta vad som helst utan att gå upp ett gram - tills jag passerade 30. Då plötsligt började allt godis och andra onyttigheter sätta sig på midjan. Inte kul. Jag bestämde mig för att begränsa godisintaget från varje dag till "helgen", vilket i min generösa värld inbegriper fre-sön Första veckorna utan godis var svårt men jag klarade det genom att jag tänkte att "på fre får jag äta". JAg har nu kört detta i 5-6 år och det har dels visat sig på midjan och dels minskat mitt sötsug generellt. Vissa helger äter jag inte ens godis fast jag "får", jag är inte sugen helt enkelt. Dessutom tillåter jag undantag - tex bio. Går man på bio måste man ha en godispåse, om det så är måndag!

En annan väldigt bra sak med att träna är att godissuget minskar och man blir mer sugen på riktig nyttig mat istället.

Svar på tråden När märker man av det?