• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mialove

Snart så, kommer tjänsterna att annonseras internt först? Så gör de på mitt jobb eftersom man ser det som värdefullt att man ska kunna utvecklas i företaget.

• mialove

Muggles, det är inte lätt att hålla reda på alla som hänger i den här tråd-serien. Det måste vara BT:s genom tiderna mesta tråd :)

• mugglesfan

Tack AM - jag sparar alla dina tips! Det är ju en djungel att försöka hitta bra boende i en okänd stad... Man kan ju aldrig lita på bilder på nätet.

Mindre: jag tror man kan tänka tvärtom också. Om en liten bebbe kommer in i ert liv så blir ni helt enkelt tvungna att inte försöka vara så perfekta utan måste slappna av med stress och annat. Om du förstår vad jag menar? Vi fyller våra liv med jobb, fikor, träning, och en massa annat och så undrar vi hur det ska hinnas med när man får barn. Sanningen är nog att det gör man inte... Så man får helt enkelt mer "go with the flow" *spekulerar jag vet*

• viktualia

Mindre... det sura är att jag är ensam om problemet. Maken är precis lagom till vikt och träning.. paddan.... Och han har aldrig varit överviktig och fattar inte hur det är... trots idoga försök från min sida att förklara...

• mugglesfan

Viktualia: en liten tröst kanske är att man faktiskt kan bli gravid trots lite högre BMI. Kolla bara på Jessie som alltid klagade på att hon var för rund. Hon var ju på G med sitt 3:e barn. Men visst, både övervikt och undervikt kan ju vara en förhindrande faktor. Kan du inte hitta en träningskompis, brukar vara lättare att komma igång då.

• Liten med Mindre

Vickan - jobbigt fall. Man hoppas ju att maken ska kunna stöjda lite, och inte sitta med stabbig mat när man själv gnager kaninfoder. :(

Såg ett "du är vad du äter" program, där hon fick dricka proteindrinkar och han gick och hämtade take-away spaghetti bolognese och åt framför henne. Vilken ärkeskurk han var. Noll sympati alls tycktes det. Min relation hade garanterat knakat efter det.

Sen ser ju jag själv hur knepigt det är att stödja maken att komma igång med träning, utan att bli gnatig. Börjar ge upp när det inte ger så mycket resultat. Det blir ju helt klart svårare att känna sympati för honom när han hittar undanflykter för att komma igång och träna, och dessutom shoppa stor godispåse på helgen. Suck!

Inte helt lätt det där med relationer och förändringar kanske...

• viktualia

muggles - jaa visst är Jessie ett uppmuntrande exempel..

Träningskompisar är svårfunna i mitt halvkaotiska liv med pendling och annat.

Sen tror jag du har rätt om det där med att ändra på livet.. jag tror att det är svårt för åtminstone mig att verkligen ändra på saker och ting INNAN en ev unge kommer. Det får bli efter...

.... förutom möjligen min vikt.. hm... fast det har ju inte bara med ev fertilitet att göra.. egentligen..

• Liten med Mindre

Vickan - en sakt till som jag tror på vid livsstilsförändringar. (Inte för att jag själv lyckats lysande med stresshanteringe, men i alla fall.)

Ändra en sak i taget. Låt den sjunka in, och se absolut till att det är något som du kan tänka dig se som en del av din nya livsstil - resten av livet.

Alltså inget äta ananas/bacon (eller vad nu trenden säger för tillfället) tills du spyr. Tror aldrig att sånt håller i längden.

• Liten med Mindre

Idag skiner förresten solen över Stockholm och jag blir mycket gladare. Förtränger att den skiner ännu mer i mitt gamla rum tvärs över korridoren. :( Nästan i alla fall.

Börjar längta efter maken och min delfin. :D Tror minsann hormonstormen börjar lägga sig, och häst-dalen gör verkan...

• viktualia

Mindre - intressant med din utläggning om din makes träning... jag gissar att min make grubblar ungefär som du..

Gnat funkar inte överhuvudtaget.. jag skulle bara bli vrålisk.... han vet ju inte vad han pratar om eftersom han aldrig varit överviktig själv... och alltså blir jag less bara han antyder något om min vikt.. det blir inte konstruktivt åt något håll... jaja... kanske kan jag se fertilitet som ytterligare ett mål och del i motivationen att ta tag i projektet...

Svar på tråden När märker man av det?