• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mialove

Schysst inställning Mindre. Ha, ha, bra tips om högläsning av mjukis-porr. Jag tror att det är viktigt att ha kul i bebisverkstan.

Själv väntar jag in min BIM som troligtvis inträffar denna vecka. Jag har ett konstigt symptom som jag inte brukar ha, rikliga flytningar. Brukar de uppstå så tidigt i en ev graviditet?

• mialove

Det känns inte troligt att vi fått till det den här månaden men jag vill ändå inte sluta hoppas. Den här månaden har jag inte pratat nåt om bebis med mannen. Han blir så ledsen när det inte blir något. Sen tror jag att det är bättre att fokusera på att vi har sex för att vi vill istället för att vi vill att det ska bli en bebis.

• _koko_

mialove - rikliga flytningar är rätt vanligt strax innan +, men jag vill egentligen inte ge dig falskt hopp om det visar sig vara fel...

Jag hade helt galet mycket flytningar före bim samma månad som cicci fick plus och trodde verkligen att det var något då. Men det var det inte. Eller egentligen tror jag fortfarande att det var något som försökte fästa men inte lyckades.

• mialove

Hmm, verkar som att jag är solokvist här just nu. Jag kom på en grej till - vet ni om era män pratar om bebisverkstan med andra? Vi har flera kompisar som också försöker, alla med olika fertilitetsproblem! De är väldigt öppna med det och det är jättebra, det blir så mycket lättare att stötta dem då. Själv är jag lite för blyg för att prata om oss med dem, så jag gillar verkligen den här tråden, hurra!

• mialove

Koko, jag har haft alla möjliga symtom så jag tror inte så mycket heller. Förra månaden hade jag tex jätteont i brösten, vilket jag aldrig haft förr. På vår bröllopsresa (förr-förra mensen) trodde jag att jag hade ett tidigt MF för jag hade exakt samma symptom som en kompis som fick MF, dvs svettningar, kramper, illamående, lös mage mm. Det gick över på några timmar. Eftersom jag alltid drömt om familj vill jag ju gärna ha symptom men i efterhand förstår jag att jag bara inbillat mig :)

• mugglesfan

mialove: jag hade mer flytningar än annars före mitt plus och det är ett vanligt tecken, men som sagt, man vet ju aldrig om det sedan fäster. Min man pratar nog inte om bebisverkstaden med ngn annan. Själv har jag varit rätt öppen till mina tjejkompisar men det är ju vanligt. Killar pratar inte lika mkt som sånt med sina kompisar har jag en känsla av. Men det är ju jättebra om det är så i din bekantskapskrets!!!

• mugglesfan

mialove: jag har nog missat detta men hur länge har ni försökt? Nyfiken Spännande med lite BIMare nu igen!

• mugglesfan

Nu har jag lite monolog här igen... Är det ngn av er plussare som tagit en magbild än? Jag tror det är dags för en första bild för min del (nu börjar den synas lite) - fånigt javisst! Men jag har för mig att det står i våra stadgar att man får vara fånig här?!

• mugglesfan

Jag säger som sweet - bara för att jag har tid att vara här så är jag ensam... uuhäää

Jag kanske får ta en kik in i andra tråden...? Vara lite otrogen så

• mialove

Jäkla telefon som ringer så att jag inte kan hänga här:)

Muggles, som jag skrev förra veckan, vi har försökt sedan i augusti då vi gifte oss. Eftersom jag slutade med p-piller då men inte har gjort ÄL-tester är jag inte helt säker på hur många ÄL jag haft. Fast jag har ont i magen runt ÄL, vilket jag inte hade förr så det tolkar jag som ett ÄL-tecken. I så fall har vi haft 4 aktiva försök med ÄL. Jag har lång cykel vilket inte känns kul när man vill bli gravid.

Svar på tråden När märker man av det?