• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mialove

Snart så, vet precis hur det känns. Vi håller också på med omorgansiation och får besked på fredag. Kul, kul. Vi ska få hit en massa nytt folk och då är det jag och min närmaste kollega som får maka på sig. Till saken hör att vi har idag en superbra chef och vill inte alls byta avdelning. Vi har i alla fall fått vara med och tycka - jag har till och med sagt att jag inte vill ha person x eller y som chef.

• mugglesfan

aaah, mialove, hade på känn att du redan upplyst oss om det. Men du vet, minnet är bra men kort

Snartis: jag verkar ha missat en sak till, det här med uppsägning på jobbet. Har jag helt fattat fel men blev inte du erbjuden en chefstjänst? El var det ngn annan som jag blandar ihop med dig? Jag har för mig att det var du... Men den kanske är indragen nu då? Jag förstår verkligen att du är på dåligt humör och det får man vara här! Det står också i stadgarna...

• A.M.

mugglesfan:
    Jag har bott rätt rudimentärt när jag varit i Dublin. Själv är jag något av en lyxpudel somm gärna kostar på bra boende, men de jag rest med har inte tyckt att det var viktigt så jagh har batra några konstiga B&B:s att namnge ... Däremot minns jag att mitt irländska x tyckte vi skulle bo på Merrion. Kolla länken:
    www.hotellbokning.se/irland_hotell/dublin_hotell/

JAg tycker trakterna kring Trinity college och Natiaonal Gallery (alltså den sdan av floden) är trevliga att bo i. Mycket bra shopping ... Åh vad kul ni kommer få!

• viktualia

Snartis - fy fnnnnn för flåshurtiga typer som är lika ödmjuka som pansarvagnar... blärk!

Själv blev jag lite skrämd över det där med kopplingen mellan fertilitet och övervikt.... hm.. kanske borde ägna tiden fram tills vi sätter igång på riktigt åt att gå ner i vikt.. har just nu ett BMI en bra bit över fetmagränsen.... hm...

• Snart så....

Muggles, näää jag har inte blivit erbjuden chefstjänst utan de har gjort om min tjänst till en högre befattning och dessutom dubblat den. Så nu vet jag ju inte om jag kommer bli erbjuden den ena tjänsten eller om jag tex hamnar på kundtjänst eller i värsta fall få gå.

• Snart så....

hade jag inte varit gravid hade jag nog tacklat detta på ett helt annat sätt men nu är man ju liksom i en rävsax och hoppas att man får stanna även om man får gå ner ett hack på karriärsstegen.

• mugglesfan

Aha en högre befattning var det iaf. Jag fattar inte riktigt varför risken är att du får gå. Kändes som att det var en befordran de erbjöd och då borde de ju inte kicka ngn de tycker är duktig. Men de kanske går strikt efter antal tjänstgöringsår? Usch, blä vilket läge nu när du har planerat mammaledighet och allt. Skit!

• Snart så....

det kommer att gå enligt antal jobbade år + hur man kan passa för olika tjänster.
    Jag har ju inte blivit erbjuden nått än och kan som sagt behöva söka "min nya tjänst" och då inte få den.
    *depp*

• Liten med Mindre

Vickan - det där med att se över sin livsstil före bebisverkstad är nog inte helt fel.

Ibland känner jag att jag absolut vill hinna få ordning på våra liv innan det kommer en bebbe och vill ha uppmärksamhet.

-Hitta ett sätt att hantera stressen
    -Inte vara såna gottegrisar som vi faktiskt är (ur humör- och hälsosynpunkt)
    -Få ordning på arbetssituationen - det går ju inte att komma hem och vara deppig när det finns barn att ta hand om.

Ingenting av det som rör en själv blir nog lättare med barn i familjen.

Svar på tråden När märker man av det?