• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Hahahah ja det stämmer. Vi är(var) svampklubben så du har hamnat helt rätt :D

• Vänner-fan

Moppy,

Ja, det var det som blev jobbigt för min kompis. Hon kände sig nog tvungen att berätta för mig till slut att de försökte, eftersom hon drack ibland och ibland inte och aldrig "hållt på så" innan. Jag accepterar alltid rakt av när någon inte dricker (eller när de gör det), men hon kände nog ändå själv att det måste verka konstigt.

• Liten med Mindre

Hihi - just nu låtsas jag att mitt blodsocker är jäääättelågt. Trots att jag nyss ätit lunch. Har haft ett sånt vansinnigt chokladsug sen mensen förra veckan. Innan var det faktiskt inte mycket choklad alls, nu suger det hela tiden. Framför allt mjölkchoklad som vanligen mest känns kläggigt. :D

Styrde upp lite med en 70% mocha choklad. Blir speedad värre i eftermiddag säkert, eftersom kakan snart är slut. Kanske är det ett vansinnigt sug efter måbra-ämnen som ju finns i choklad. Mår vansinnigt bra efter varje bit. :D

• Snart så....

det sjuka är att vi har nästan bytt umgängeskrets för jag inte "kan" dricka. Nu umgås vi mer med de som har barn och mer accepterar att jag inte kan dricka.

Vissa vänner träffade vi bara under middagar där vi drack och nu hör det nästan aldrig av sig efter de fick reda på att jag var gravid. Fast man vet ju inte om det är andra omständigheter som gjort detta. Eller så har deras rätta jag visat sig??
    Ähhh jag vet faktiskt inte men trist är det.

• mialove

Mindre, det är vanligt att man får lågt blodsocker just när man ätit. Det beror på att kroppen börjar producera insulin för att kroppen ska kunna ta upp maten. Eftersom det tar ett tag blir man ofta trött när man ätit. Man kan i och för sig också bli trött om blodsockret är för högt. Ett bra tips är att äta en frukt efter maten. Eftersom frukt innehåller enkla sockerarter tar kroppen snabbt, och lätt upp den energin och man slipper bli trött.

Sorry för faktainlägget men jag har inget mer perverst än näringslära att bidra med just för stunden :)

• Liten med Mindre

Och så ser jag vansinnigt mycket fram emot herrgårdshelgen nästa helg - när jag får dricka vin till den förhoppningsvis supergoda maten. Har ju inte druckit nåt sen nyår för att maken hoppades så varje gång.

Nu kör vi på min linje har han lovat. Ogravid tills motsatsen bevisats. Vin när vi känner för det. Och så tänker jag försöka behålla alla mina ev symptom för mig själv (kanske droppar en eller annan fråga/ledtråd här), så att inte han spårar ur och drar mig med.

• Liten med Mindre

mialove - jag kan också rabbla mat, näring och träning i det oändliga. :) Kul med en själsfrände.

Det är lätt i teorin, men kunskaperna hamnar i skymundan i praktiken. :D

• mialove

Alltså, jag håller med. Jag som har sagt att vi inte ska äta en massa skräpmat i bebisverkstan och så klämde vi till med flott-pizza till igår. Ibland hinner man bara inte laga mat. Fast jag tänker inte dricka kaffe idag, bara äta frukt till fikat.

• A.M.

Vänner-fan: Jag tyckte det var ett jätteintressant inlägg! Intressant att veta vad läkare som också är mammor har att säga i frågan alkohol t ex.

JAg har en ny teori vad gäller att gissa kön på bebis. Att man kan märka det m utgångspunkt från vad man har för cravings. Min pojkgraviditet: Var bara sugen på nyttiga saker som salladshuvuden,gröna paprikor, kalla äpplen, färska morötter osv. Flickgraviditet: Bara sugen på rostat bröd med smör, kanelbullar, tårta m m.
    HAr noterat samma samband hos kompisar som väntat barn samt de som väntar barn nu och som redan vet vilket kön det blir ... Snart så: KAnske en liten kille med take på citron-cravings?

• mialove

Jag har också upptäckt simning som träningsform. Jättebra och funkar också om man blir gravid eftersom det är skonsamt för lederna.

Svar på tråden När märker man av det?