• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

September - vart ska ni?

Sweet - trist att behöva jobba på helgen. Du kan inte jobba hemifrån. Det känns åtminstone inte lika hårt som när man behöver åka in till jobbet fysiskt. Jag sitter ofta någon timme på söndag kvällen för att hinna ikapp och då hemifrån.

Vad alla verkar ha krångel med tanten och ÄL just nu. Vem vet... ni kanske är gravida allihop?!

Själv har jag varit ute och gått i Ulriksdal. Mumsat på en massa onyttigheter trots växande mage (och då inte pga graviditet!) och sen köpte en vårjacka ute i Täby Centrum. Snart ska vi ta inköpte tulpaner och choklad och bege oss ut i förorten på middag. Ska bli trevligt!

• start september

Lapinette, vi ska till Malaysia, till två öar på östkusten. Ett litet stopp i Kuala Lumpur blir det också. Mycket sol, bad och snorkling är tanken!

Ha en trevlig kväll!

• vårbrud2008

Tack för råden!!!!

Ska nog ta och ringa BM och kolla vad hon säger, men drar mig tyvärr eftersom det var så jobbigt sist jag var där och fick reda på missfallet. Det är i samma lokaler.

Sen är det lite svårt att ringa på förmiddagen när man är hemma med sonen och han springer runt och stör hela tiden. Svårt att koncentrera sig i telefonen.

Får väl se vad jag gör.....

• sweetstreet

Lappis,

tyvärr kan jag inte göra just detta jobbet hemifrån. Måste ta hand om mina celler nämligen (mata etc) så då måste jag till jobbet. Känns ungefär som att ha barn ;) Det är nämligen embryonala stamceller så de måste matas varje dag....

Men om jag bara har "datajobb" så kan jag ju göra det hemifrån såklart.

Fast nu kommer det nog bli att åka till jobbet varje dag under hela april eftersom de här cellerna måste skötas om så noga. Puh! Känns lite segt, men ska ju ha semester veckor 3 i maj så jag ser fram emot det!!! :)

• sweetstreet

September,

tycker inte alls det låter som en baggis med din uppsats. Vet hur mycket jobb det ligger bakom alla former av "skriverier". Men jag hoppas att det går bra för dig. Du kommer säkert få godkänt!!! :)

• sweetstreet

Låter förresten härligt emd Malaysia!!!! :)'
    Vår resa kommer gå till hawaii, och nu har jag verkligen börjat längta!!!!!!! Det ska bli såååå härligt! :) :) :)
    Det är vår "försenade" bröllopsresa som äntligen blir av. Jag ser så otroligt mycket fram emot att lämna stan och få se fantastisk natur! jag vill inte bara slappa på beachen utan hoppas att det blir en del vandring och paddling också!!! :) För det var sååååå länge sedan och jag har verkligen börjat sakna det. I Sverige (Stockholm) är sådant så lätt att göra. Här är det onekligen lite mer bökigt.

Men visst, NYC är ju underbart på många andra vis. man kan inte få allt. Tyvärr. ;)

• Lapinette

Hawaii - not too bad Sweet! Vi skulle ha åkt dit för två år sedan. Konferens med makens jobb inkl fruar/flickvänner men typ 2 veckor innan vi skulle åka blev det inställt. Snacka om besvikelse! Speciellt då vi bokat stopp i San Fransisco och ytterligare en vecka på en annan ö. Sen var det ju inte helt fel att makens kollegas flickvän också är svenska så det hade blivit riktigt trevligt sällskap vid poolen när grabbarna var tvugna att ha möte. Ja, ja...vi åkte istället till Guadeloupe.

Malaysia...never been there either men skulle absolut kunna tänka mig det med. Här blir det istället att åka till Frankrike på fredag och äta upp sig lite till (släkten).

• sweetstreet

Lappis, låter inte helt fel med Frankrike och god mat heller!!! :)

• sweetstreet

Nä det ska bli jättekul att åka till hawaii. Känns som en sådan där grej vi aldrig gjort om vi inte bott här. Men det är ju ändå jättelång resa trots att man är här. hade helt klart varit lättare om man bott på västkusten lite längre söderut.

• Lapinette

Någon gång kommer vi förhoppningsvis dit då en av mina bästa väninnor bor utanför SF. Har två väninnor som är där, västkusten, just nu. Har faktiskt aldrig varit i USA så det står på listan över platser att besöka. Vill då helst till västkusten och självfallet New York.

Frankrike är ok men känns mer som en förpliktelse (hälsa på makens familj). Det blir oftast enbart luncher och middagar i typ 3 dagar. Hinner inte se något eller vara på utflykter för oss själva. Sen blir jag dödstrött då all konversation är på franska.

Svar på tråden När märker man av det?