• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Solen bara försvann! Så vi kanske inte plockar ner dynorna till balkongmöblerna från vinden riktigt än trots allt. Fast jag tycker att det borde gå att sitta där snart i alla fall, vi har ju inglasat och infravärme. Fast det klart, det är ju mysigare med sol. Pingstliljorna i krukan på balkongen blommar nu i alla fall så ska vi ha någon glädje av att titta på dem så borde vi ge oss ut på balkongen snart.

Annars är det shopping som gäller idag, ska gå igenom badrumsskåpet nu och se vad som börjar ta slut. Sedan är kylskåpet helt tomt också men jag orkar ju inte gå så mycket så vi får se hur mycket shopping det blir. Sedan är det dags för städning hemma också men det kommer jag tyvärr inte att orka så det får bli någon annan gång, måste handla.

I morgon är det husvisningar och så ska vi hem till min bror och hans sambo på födelsedagsfika så det blir inget av med städning i morgon heller. Hopplöst när man bara orkar en eller två saker per dag och måste sitta still resten...

• vårbrud2008

Fortfarande ingen tant sen missfallet. Nu har det snart gått 5 veckor. Vi började försöka igen för 2 veckor sedan. Får väl se när man testar sig. Antagligen inte än på en månad skulle jag tro. Nån annan som varit med om samma sak?????

• start september

Vårbrud, det kan ta tid. 5 veckor är nog inte ovanligt. Men är du orolig så ring din BM!

Här var det sol nu! Jag var ute igår kväl - längesen! Det blev man piggare av. men nu ska här färdigställas en uppsats som ska in inna jag får åka på semester.

Page, min cykel är konstig. Jag hade en teori om att ÄL borde vara nu, men ingen böj än. Tur att vi inte försöker för då hade det känts hopplöst, nu är det bara skumt. Jag har någon typ av små ÄL-smärtor dock, har aldrig hänt förut.

• sweetstreet

Lappis,

jag och maken sitter också ofta med varsin dator :D :D :D
    Det blir lätt så tycker jag. Jag surfar ofta på svenska webbsidor (som den här t ex!! :D :D :D ). Maken surfar mycket samt är väldigt fotointresserad så han bildbehandlar mycket på sin dator.

Men jag håller med om att det för en utomstående säkert kan se skittrist ut!!! ;) :D

• sweetstreet

Page,

jag har verkligen INGEN aning om när det är BIM dags. Precis som du sa så märkte jag ju inte av något på ÄL-stickorna denna månaden så näe, jag vet inte alls.
    Det känns skitskumt att inte veta. Och frustrerande. :(

Har hänt en gång tidigare att tanten var en vecka sen, men annars brukar jag ha väldigt punktlig cykel.

• sweetstreet

Victorym

trist med tantbesök men det är ändå kul att se dig titta in i tråden igen! Det var en stund sedan.

Hoppas det inte känns alltför deppigt. Men visst skulle ni köra med en lite mer "laid-back" strategi nu va??? Inte sådär superfixerat som innan utan ta det lite lugnare? Eller minns jag tokfel????

• sweetstreet

Vårbrud,
    jag har ingen erfarenhet alls ang detta med när ÄL och mens kommer igång efter ett MF. varken tidia MF eller sena. Gissar att det i ditt fall kasnke kommer ta lite längre tid än vid ett tidigt MF eftersom din kropp säkert tar längre tid på sig att "inse" att den inte är gravid längre?? Men som sagt, detta är bara funderingar, egentligen har jag ingen aning.

Kanske kan du ring din BM som September sa???

• sweetstreet

Septemer,

tycker det låter härligt att ni har er resa så snart!!!! :)
    Det är ni verkligen värda efter den senaste tidens kaos och tråkigheter. Hoppas att du inte får det alltför stressigt med allt du ska göra innan ni reser, men lycka till med uppsatsen!

Känns så skönt att se att du verkar må bra igen nu iallafall!! :)

• sweetstreet

Usch måste till jobbet i helgen. Så jag försöker ta mig samman för at åka iväg snart så jag kommer hem någongång....

Så jag ska nog sluta hänga här nu. Tittar in igen senare!!!

• start september

Sweet - du har rätt, jag mår faktiskt mycket bättre! Lite räddd är jag att jag brakar ihop byde fysiskt och mentalt när jag väl kommer iväg på resan, men blir det så så blir det så antar jag.

Kanske har kontrollfreaket jag blivit lite mer avslappnad, att ha lätt hangover när man ska färdigställa en uppsats som om den blir underkänd innebär att man blir utslängd från en EMBA-examen som jobbet betalar är inte särskilt likt mig.

Men jag har bestämt mig för att det nog är bra nog om jag bara färdigställer slutsatserna och får till ett abstract. Att pilla med referenslistan var lagom när huvudet värkte...

Låter troligen som peanuts för dig och Syrran och Freijs som är forskare på riktigt, för en som inte pluggat på sju år är det lite knepigare...

En liten fika i solen på terassen har jag tagit i alla fall!!

Ha en bra dag alla!

Vårbrud. en vän till mig med sent MF fick vänta 10 veckor på tant. Men det är lite ovanligt, så din kommer nog tidigare. Kommer den inte så be att få kolla att du inte har fått problem med sköldkörteln i samband med MF. Det är inte ovanligt och tydligen kan det göra att tanten (och ÄL)hakar upp sig.

Men jag hoppas att det redan har tagit sig för dig

Svar på tråden När märker man av det?