• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Ska bli spännande att höra hur det går för FruL med chefen när hon berättar! Det går säkert mycket bättre än hon föreställer sig, eller man hoppas ju det i alla fall.

• Liten med Mindre

Jo, det är definitivt här. Tanteländet. Så på onsdag ska jag gå och ta tester. Och idag ska jag börja jaga på maken så att han ringer och bokar sig för koll, fastän det är jobbigt.

Mysko att chefer ska ha så svårt att skaffa vikarier i tid. Helt otroligt. Fast å andra sidan är administration och tidsplanering inte deras starka sida kanske? Bad min chef om hjälp med prioritering av en att-göra-lista i fredags. Har inte hört ett pip. Så egentligen kan jag väl köra min egen version med BT i topp en sån här tantig dag.

• BrudSommar2006

Mindre, var det till Sophiahemmet ni skulle också? Jaga på mannen också, det är inte mer än rätt! Jag förstår honom att han kan tycka att det är jobbigt men det måste ju vara minst lika jobbigt att gå och undra om något kan vara fel månad efter månad?

En BT-prioritering låter bra! Min chef var på jobbet en timme och har nu tagit påsklov, jippi! Skönt att få rå sin egen tid.

• Page

En snabb titt i spegeln och jag upptäckte att jag glömde att sminka mig. Hjälp, finnarna var fullt synliga! *spackel spackel*

Ha en bra jobbmåndag! Ser fram emot att läsa om fler förhudsmockasiner i kväll! Eller kanske snusk!

Mindre, glöm inte att mucka gräl med någon på bussen på vägen hem. Du blir kanske av med några tantagressioner! Ta hand om dig!

• Storasystern

morrn i tråden! Vilket kalasväder vi har haft i helgen! Hurra! :)

September - nu blev jag vansinnigt avis på dig. Malaysia är jättehärligt. Var där för flera år sedan och har velat åka tillbaka sedan dess...

Sweet är du hemma i NYC i Augusti? Jag ska på konferens i Maine i Augusti, kanske kan jag ta ett flyg via NY och shoppa lite! :)

Page - impad över att att du har koll på alla! BIM för mig på torsdag, men det känns inte alls lovande. Mer som PMS... :(

Lappis - vi var också på Sorrentohalvön på bröllopsresa, fast i Amalfi! Visst var det mysigt! :)

• Frejis

God morgon :)
    Kul att se att det händer saker här - flyttplaneringar, resor (Hawaii och Malaysia, vad kul!), nya ÄL och massor med undersökningar. Trist att tanten kom Mindre :( och hon är jättebra på att luras. Man hoppas även om inget hopp fins.

Page, förlåt att jag ännu inte har svarat på ditt mejl. Vi åkte iväg på kryssning till Tallinn förra veckan (maken hade semester) och sedan var det helg och fest, fest, fest. Det är inte så lätt att ha semester heller ;) särskilt då när det blir lite mycket god mat (det ser iaf jag när jag ställer mig på vågen) och vin.

Har ni bestämt en ny träff?

• vårbrud2008

Nu är tanten här också....

Denna gång tor det bara 5 veckorr att få tillbaka henne. Efter förra förlossningen tog det som sagt 8 månader.

Skönt att veta att allt är igång igen och nu kan vi hålla koll på ÄL och tanten på ett bra sätt.

• nu är jag fruL

morrn morrn i tråden!
    Viiiiiilken härlig morgon. Har tillbringat morgonen i stallet
    Bättre start på dagen kan man faktiskt inte ha det måste jag säga.
    var så extrem sugen på att rida ut.... men maken tycker det är lite fööööör riskabelt. Själv känner jag attd et inte skulle bli problem.. kanske men hästen jag rider brukar bli väääldigt yster och galen i galoppen ute. det studsar både hit och dit i 180 (gammal galoppör...) så jag red dressyr istället.
    hade varit skönt att sträcka ut ute i solen... men det kändes inte värt att det skulle hända något.
    usch vad feg jag känner mig

nåja mysigt var det iallafall... Tog en liiiiten runda ute också

ha ah ah

hoppas att alla haft en bra helg. Själv letade vi kakel och köks prylar i lördags och gårdagen var jag ju så klart i stallet.

Åhhh vad jag hoppas att det blir sånt här väder i helgen ska ut till landet och sätta upp ett växthus. hoppas att det blir fint.

såg att nån frågade om jag ska prata med chefen den här veckan, men det går inte för han ska bort hela veckan så det får bli efetr påsk. Då ska vi göra Ul det ska bli super kul. För just nu börjar jag fundera på om Boris verkligen finns där. Jag märker ju inte av honom annat än att jag blir extremt trött i ligamenten efter jag ansträngt mig.
    Så det ska bli kul att se honom .

Hur är det emd er andra då?
    Mindre: trist som attan med tanten
    men se nu för faaan till att maken också går och kollar sig!!!!! Inte om ett tag NUUUUU!

Snartis
    lät som en mysig helg!

frejan: kul att se dig igen!!!! det var ett tag sedan. Aporpå träff så pratade vi om att ses torsdagen efter påsk. bara en middag eller så. vad sägs?

• snart fru G

*glider in i mina tyska förhudsmockasiner av högsta kvalité* Hej på er töser! Nu när jag väl sagt hej så kan jag ju inte fortsätta att bara lura i vassen. Ni var ju dessutom så trevliga och välkomnande mot mig! Så nu kanske ni inte slipper mig om ni har otur

Kan ju delge er lite om mig, är ni nyfikna så kan fortsätta läsa. Om ni inte kunde bry er mindre om den nya mockasinen så kan ni bara hoppa vidare till nästa inlägg istället.

Bröllop går till att börja med av stapeln på midsommarafton, fasiken vad tiden går fort nu!!
    Barnverkstaden är det väl lite si och sådär med just nu. Slutade med p-piller för ett år sedan och då jäklar försökte vi baka bebis genast. Men tji fick vi. Den omtalade Tanten med stort T vägrade att infinna sig, av fel anledning. Min cykel hade helt tappat orienteringen efter hormoner i tio års tid. Den har fortfarande inte hittat helt tillbaks men det är på god väg nu i alla fall. Så jag till skillnad från er hoppas på att få mens denna vecka eller nästa vecka, för då börjar jag verkligen bli regelbunden igen. Och det vore ju hemskans trevligt måste jag säga! Nu är bröllopet så nära också, så just nu försöker vi inte aktivt utan rumlar runt när helst andan faller på men lägger inte så mycket kristyr rätt på tårtan

Vi bor som sagt i Malmö, nyinflyttade för två månader sedan, fullkomligt älskar att bo här! Har tidigare bott 5 år mitt i urskogens Småland. Växjö, inget jag kan rekommendera. Men är en västgöte från början! Det kan jag rekommendera däremot. Västgötar ä allt bra härliga!

Annars befinner jag mig i försäkringsbranchen. Så har ni några sådana funderingar är det bara att slänga iväg dem till mig. Jobbar bland annat mycket med en väldigt bra barnförsäkring! (den bästa )

Nu ska jag kila till tvätten! *försvinner utan ett ljud, kvar finns bara en doft av fossings-varm-förhud*

• _koko_

Page - såg att du frågade om svettningarna. I början var de rätt lugna, jag kände mig bara varm över hela kroppen. Sen blev de värre och nu blir jag lätt illamående precis innan de kommer och sen blir jag skitvarm (tänk måste-få-av-mig-så-mycket-kläder-jag-kan) och så får jag svettpärlor i pannan... Inget vidare.

Snartis - hoppas det är någon ny sorts gravidbälte till bilen, för det senaste jag hörde om såna var precis som mindre att de gör mer skada än nytta. Har för mig att det var på plus för kanske 5 år sedan.

mindre - lider med dig. :(

fruL - hur har det gått, har du jobbat hela helgen?

snartis o fruL - skulle vi luncha idag?

Jag var ute precis hela dan igår, sååå skönt!! Klippte ner en klängros och lite växtskräp, klippte äppelgren-skott till påskris, skolade om (heter det visst) en massa tomatplantor, squash, sockerärtor, physalis, paprika etc (har möjligen tagit mig vatten över huvudet... :)), och njöt av solen och värmen.
    Kissarna var lika glada de och sprang omkring och jagade nyvakna flugor och fjärilar...

Underbart!!!

Svar på tråden När märker man av det?