• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

FruL, vi som är så nyfikna på hur det ska gå med chefen och så får vi vänta en hel vecka till! Kul med UL, jag kan inte minnas att jag hade känt något speciellt (ja, förutom illamåendet då) när vi var på UL, jag tror att det var i vecka 18. Men jag fick ju förklaringen då när det visade sig att jag har moderkakan framtill så då tar det ju lång tid innan man känner sparkar eller så. I och för sig var det bara skönt, skulle gärna slippa lite sparkar som det är nu!

• Liten med Mindre

Jag hade också en rätt bra start på dagen. ;) Blev uppiggade i dess "mysigaste" bemärkelse. Piggen var glad. :D

Även om det gick utför efter det...

• Liten med Mindre

Skönt att du är på gång igen Vårbrud. Lättare att satsa hårt när du vet att cykeln rullar som den ska.

Tuta och kör!

Fru G - bra att du inte lurar i vassen längre. Tror inte tyska förhudsmokasiner tål för mycket väta... :)

• _koko_

Såg nu att det var brudsommar som kommenterat bältet och inte mindre... Sorry!

fru G - tack för presentationen!! Roligt att veta lite mer om dig. :) Fy vad jobbigt med så oregelbunden mens - de säger ju också att det kan betyda att ägglossningen uteblir eller (uppenbart) blir svår att pricka. Håller tummarna för att den kommer snart!

• BrudSommar2006

Men varför blev det en gubbe där mitt i texten, gjorde ju bara ett vanligt mellanslag! Morr.

Koko, ja, jag har också hört att de där bältena inte ska vara bra men jag minns inte riktigt varför. Har inte tordats investera i ett i alla fall.

Apropå barnförsäkringar så har vi inte riktigt kommit så långt men jag har tagit den där gravidförsäkringen som bara TryggHansa har i alla fall, man vet ju aldrig. Fast jag har inte fått några papper efter att jag betalat, jag har ringt och frågat och de ska vara skickade och så lovade de att skicka nya men de har inte heller kommit fram, suck.

• BrudSommar2006

Men nu minns jag, Vickan har talat om för mig att man ska göra två mellanslag efter slutparantes för att vara säker på att det inte blir en gubbe!

• vårbrud2008

Mindre

Ja, det känns faktiskt okej igen.
    Så nu är det bara att köra på.

Hoppas att det går bra för er också.

Lycka till!

• Snart så....

koko, hmmm det var nytt bälte. Det hindrar undre delen av bältet att glida uppåt dvs på magen vid krock. Kändes rätt när man använder det, får kolla lite mer om det är skadligt eller ej.

Ja lunch idag, om vi kan ta det runt Medis där det är lätt att parkera så är jag gärna på. runt 12? Ska som sagt till läkaren vid 14 idag så måste ha bilen.

• Frejis

Tyska förhudmokasiner, höll på att skratta ihjäl :) ni är bra roliga :)

FruL - måste vara skönt att komma ut tidigt på morgonen (tänker på ridning). Härliga morgnar nu på våren *romantiskt*

FruG - tack för presentationen, kul med nya människor i tråden.

Koko - när ska ni till Uppsala? Vet att det är i början av maj, men har du en konrekt tid för det? Går det ens att veta? *kliar mig i pannan*

Har tänkt att ta en paus från BT, men det går ju inte. Så fort man talar om det vill man tillbaka för att se vad som händer här. Och det vore ju helt dumt att förvandlas till en smygläsare, det ska man inte göra.

Min gyn har äntligen skickat iväg kopiorna på vår undersökning till oss. Det tog kanske två veckor att få ut den, semester, missade samtal, semester igen... jobbigt det här. Men nu är det två veckor kvar till Uppsala (först konstraströntgen imorgon, undrar om det gör ont).

• Frejis

Hm, undrar hur det gick för Lapinette med undersökningarnen? När får du svar? *håller tummarna*

Svar på tråden När märker man av det?