• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Men Lapiss ni har väl vänner i Frankrke också som ni kanske vill träffa??? Eller åker ni på "separat" tur dit ifall ni vill träffa andra än bara makens familj?

• sweetstreet

Självklart tycker jag du ska ta en tur till USA eftersom du känner folk här!!! :) Det är en jättebra orsak att åka utomlands tycker jag.

Man blir glad när vänner vill komma på besök också!! Det är alltid kul.

Till SF är det ju lite längre än hit till NYC, så det räcker ju inte bara med en långhelg eller så. Men å andra sidan så har du aldrig varit i USA så kan ni ju passa på att vara borta lite längre.

• Lapinette

Maken har typ en vän kvar sen skoltiden där hans familj bor. Henne + familj brukar vi emellanåt hinna med. Annars är hans vänner spridda över Europa. Han har ju flyttat så mycket så några hittar vi i Paris, ett gäng på Rivieran (där vi bodde innan Sthlm) och så ett par i Österrike och ett annat i Hong kong.

Jag har mina vänner och familj i Stockholm. Det var därför jag ville bo här.

• sweetstreet

Låter som ni har era vänner (makens) väldigt bra "utplacerade" ur semestersynvinekl!! ;)
    Inte fel med Paris eller Rivieran för att hälsa på sina vänner!

Men visst, det blir ju inte alls samma sak som när man har vännerna nära. Iallafall samma land, men helst samma stad.

Tycker jag saknar mina vänner i Sverige rätt mycket här även fast man ju har byggt upp ett nytt kontaktnät här också. Å andra sidan så är det ju väldigt lätt att hålla kontakten med folk nuförtiden. Tänk hur det var innan internet!!!! :o

• start september

Känner igen det där Lappis. Vi har makens familj samt halva bekantskapskretsen i Skåne, där även vi bott tidigare.

Det är jättekul att åka ner men det blir lätt inrutat när man vill hinna med alla. Och alldeles för mycket mat...

Usch, skriva ännu mer måste jag...

• start september

Hawaii låter underbart Sweet. Det är så långt bort från Sverige bara. Jag har dessutom inte heller varit i USA så bara det känns det jättelångt bort och exotiskt!!

Även vår resa är lite extra bröllopsresa, vi höll osss i Europa och var bara lediga en vecka efter bröllopet, så visst kan man väl se det här som en extra?? Det har vi tänkt säga till hotellet iallafall...

• start september

Guadelope är förresten en plats jag drömt om att åka till. Läste i DN imorse att Langley börjar med direktflyg från Arlanda dit i sommar!

• Lapinette

September - vi gjorde likadant. En vecka direkt efter bröllopet i Sorrento och sen sparade vi den långa resan till vintern. Det finns en tråd här på BT om Guadeloupe om du är intresserad.

Sweet - visst har internet minskat avstånden! Jag mailade en hel del med mina vänner jag var i Frankrike. Kändes nästan som om jag träffade dem mer då än vad jag gör nu.

• vårbrud2008

Usch nu känns det som om tanten är på gång!!!
    Vilket i och för sig är både positivt och negativt. Positivt för då vet jag att cykeln är igång och var vi sen befinner oss, men negativt med smärta och ingen bebis....:(

• Lapinette

Trist! Men du som du själv sa bra att den kommer igång så ni kan sätta igång med bebisverkstan igen.

Svar på tråden När märker man av det?