• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Har mysig fredag kväll med god mat, gott vin, tvättstugan och finalen i Let's Dance.

Har missat diskussionen om adoption men kan tillägga att det kostar från 50 000 upp till 200 000 att adoptera. Något jag kollade upp samtidigt som det där med hur gammal man fick vara för att göra kostnadsfri IVF. Som ensamstående kan man endast adoptera från ett fåtal länder, Filipinerna, Bolivia och något mer land har jag för mig.

Page - du har ju stenkoll på alla! Vet du vilka som har BIM denna vecka också?

• Page

Ser att jag lämnade tråden två minuter för tidigt och missade Sweet!

Jo Sweet, du får jättegärna skicka med kommentarer, det är bara kul att läsa, men du behöver inte stressa med det. Ta det när du har ork och tid!
    Jag har ingen aning hur denna våtmark kom. Hoppas verkligen inte att det är ÄL för det betyder att det är 2 veckor kvar till mens. Men neeej, jag tror inte det, känner ingen kläckning. Heeelt förvirrande! Har du några känningar än? Ha det bra i skrubben (hmm, är du kvar där?) och ännu trevligare senare.

Jag har för mig att en kompis syster adopterade ensam från Kina men det är länge sen nu (6-8 år) så det är möjligt att reglerna har ändrats.

Jag minns tydligen aldrig de viktiga sakerna ( för just denna tråd) så jag har ingen aning vem som BIMar nästa vecka. Det känns som om alla fick sina tanter rätt nyligen, och så är det Sweet och jag som väntar....och väntar... Men, det är någon som BIMar i slutet på nästa vecka...hmmm...jösses, minns inte ett dugg.

Om Koko, lyckas sammanställa en BIM, ÄL och BF-lista ska jag spara den själv. Det blev ju lite rörigt nu. Sweets sena cykel, Mindres snabba och Septembers som man inte vet när den kommer igång igen.

• Page

Förresten Lapinette...hur gör vi med vasen till Moppy? Ska vi vänta några veckor till? Eller handlar det om en mental vas?

• Page

Måste bara rätta en hemsk preposition: I slutet AV nästa vecka. Ska luska vem det är som BIMar.

• Page

Ah, det är Storasyrran som BIMar då!

• Lapinette

Jag har ju inte lyckats vara med på dessa träffar och vet inte ifall Moppy brukar vara med. Antar att vi då skulle kunna ge henne pris för första plusserskan i år.

Här sitter maken och jag med varsin dator framför Con Air. För att göra det ännu bättre så smsar jag med en väninna. Romantiskt eller hur? Nej, nu blir det en klunk till av Chiantin. Ciao,

• Lapinette

Page - kanske både du och Sweet står på tur att plussa. När ska ni egenligen ha BIM?

• Page

Hehehe Lapinette! Egentligen så är det ganska romantiskt!

En av mina väninnor sammanfattade romantik på ett, för mig, talande sätt. Hennes farföräldrar kunde inte gå i slutet så de åkte rullstol. När dessa två rullstolar stod brevid varandra i hallen fick man verkligen en känsla av att de hörde ihop, stolarna och farföräldrarna.

Så era barn/barnbarn kanske får en sån känsla inför datorena?

• Page

Jag har inget hopp för BIM denna månad. Eftersom tanten ramlade av cyckeln förra månaden så har vi ägnat oss åt syndig och slösaktig (ur spermiesynpunkt) sex!

Jag fick min kraftigt försenade kärring någon gång i början av mars så om den behagar att återvända i sin vanliga cykel borde ha BM runt 5:e april.

• Page

Tanten kom till Sweet när jag var på semester...under den första veckan tror jag. *räkna räkna* Så Sweets BIM borde inträffa i slutet av denna månad *tänka tänka* MEN så försvann ju ägget, eller försenades, så det kan nog röra sig om samma vecka som jag.

Guuud så rörigt, ska nog sluta att spekulera i Sweets cykel!

Svar på tråden När märker man av det?