• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Lappis!! Inte deppa nu! Ni har ju just startat hela kolla-sig-proceduren nu. :)

• sweetstreet

Själv känner jag mig mest bara skum för att jag har noll koll på min cykel nu.

Och mannen frågar hela tiden om "tanten kommit". Börjar nästan bli tjatigt.... Även om jag självklart uppskattar at han bryr sig och är intresserad.
    Men när man itne ens själv vet när BIM är så känns det lite hopplöst att gå runt oh "bara vänta".

Men jag har lovat att jag ska kolla mig i helgen om tanten inte dykt upp innan dess.
    Men själv tycker jag mest det känns som slöseri med pengar. För just nu är jag så säker på att det inte är något eftersom vi knappt fick till det alls denna månaden med tanke på ÄL (=inga utslag på stickorna = noll koll). Så jag tycker nästan bara att det bästa vore att ignorera denna omgång och vänta in tanten och sedan starta om igen.

• nu är jag fruL

hejsan hoppsan i lingonskogen
    idag är det FREDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hurraaaaa

visserligen måste jag jobba i helgen eftersom jag inte fått nåt gjort i veckan. men ändå, det är såååååå skönt.

lappis: precis som sweetan säger. inte deppa och tro att ni inte kommer få barn. Nu ska ni ju på utredaning så nu är det ju full rulle framåt. Eventuella trista besked får vi deppa över sen. Ja VI för jag är ju helt engagerad

sweetan: skit i att testa i helgen då, försök vara cool och ta det som det kommer.

Vi hittade förresten inte något kakel som vi föll för direkt. Vi har två ideer som vi står mellan. det ena är att sätta grå-blå mosaik, mest mitt försölag för att jag snurrat in på mosaik. det andra är en mer klassisk lösning med vita plattor med några få färgasde plattor inlagt som ett mycket glest mönster.
    ja det är svårt att förklara dock...
    så kakeljakten går vidare.

Vi kom dock på att den lösning vi hade med ny spiskåpa inte kommer fungera... utan vi får ta en annan fläkt... nåja så kan det gå.
    Några steg närmare lösningen iallafall. dessutom så komemr det bli en bänkskiva i massivt körsbär iallafall trots attd et kanske inte är super praktiskt. Men man kan ju faktiskt byta ut den senare...

Skulle vara skönt att sätta de sista bitarna i helgen så man kan beställa och börja riva allt. men vi får se hur det går. Min man är ju lite omständig... och petnoga...

Vårbrud: om du ska kolla klänning så finns bröllopskällan på hornsgatan och deras syster butik (bröllopsbutiken?) på st eriksgatan. De har många klänningar.

För pyssel finns det en affär en bit bort på hornsgatan ner mot slussen och så klart panduro på kungsgatan och nåt annan pyssel butik runt hörnet på sveavägen.

det är de jag vet på rak arm... jag är inte så pysslig av mig kan man vel säga
    lycka till!!!!!!

hörrni, solen skiner och det är fredag. Allt är på topp. Nu vill vi bara ha ett pluss i tråden också så blir dagen underbar.
    Och då menar jag ett trådpluss inte nån främling som går in och gastar om pluss.... är ju allergisk mot sånt....

puuuuuuuuuuuuuuussssssssssssssssssssss

• nu är jag fruL

men sover ni alihopa eller????
    kom hit och prata skit med mig nu, annars måste jag ju liksom jobba och det känns ju inte så kul när jag sitter på jobbet ...

• Lapinette

Frullan - jag är här *vinkar från Östermalm*!!!!

Förlåt men ibland misströstar jag faktiskt. Tanken om att det kanske inte blir något alls dyker upp emellanåt. Mestadels min normala försvarsmekanism ... att tänka i förväg så man inte blir chockad när man väl får beskedet. Mannen hade tänkt lämna simmare idag men har så mycket på jobbet (slutet av kvartalet) så det får vänta 2 veckor.

• Lapinette

Apropå kakel, ta något som är neutralt. Håller ofta i längden samt gör det enklare när man ska sälja lägenheten. Vi kommer ha vitt kakel på väggarna i badrummet och ett mörkt golv. Vill så gärna dra igång med dem projekten BUMS ...känner mig rastlös till tusen men badrumskillen har ännu ej varit hemma och kollat hos oss. Han skulle ha kommit slutet av denna vecka men nu verkar det bli i nästa istället...SUCK!

• nu är jag fruL

hejsan lappis
    vinkar tillbaka

Självklart får man misströsta... det hara gör ont i mitt lilla hjärta att höra det.
    men jag förstår PRECIS!!!!!

jag misströstasde ju själv helt totalt där i höstas näör mensen bara kom. jag var helt övertygad om att det aldrig skulle fungera någonsin och tyckte att vi lika bra kunde sluta försöka.
    Jag tyckte att det var ingen ide, jag blev ju bara såååå ledsen varje gång mensen kom.

jag är precis som du nämner om din försvarsmekanism. Jag tar gärna ut sorger i förskott för att slippa bli ledsen och besviken när det sorgliga väl inträffar. en egenskap hos mig som min make avskyr.
    Därför ville ju jag nästan lägga ner försöken i höstas när det inte fungerade. Kände att det inte var någon ide och ville bespara mig besvikelser.

Maken var dock av en helt annan uppfattning. han var övertygad om att det skulle fungera någongång och ge upp finns inte i hans värld.

Så jag förstår precis att du kan misströsta och känna duig uppgiven. jag skulle ha känt likadant.
    det är bara så mycket lättare att säga att man inte ska reagera så när man står brevid.

Åhhhh vad jag önskar att jag kunde hjälpa er på något sätt! Men jag känner enromt förtröstan nu när ni ska kollas upp. Som jag nämnt så tror jag på sin höjd att ni har nåt skitproblem som lätt kan fixas. Försök hålla ut!!!!!!!!!!!!!!

men jag förstår känslan
    KRAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!

stackars maken med för mycket jobb. och stackarn som nu levt i avhållsamhet i några dar för att ha pigga simmare... så har han vart utan 6 i onödan snacka om slöseri
    men simmarprov om 2 veckor är ju ändå i lagom tid inför era läkarbesök.

• nu är jag fruL

aporpå kakel
    så har du rätt i att man sak välja något sobert och klassiskt.... jag har tänkt tanken själv och det är vår linje i alla renoveringar.
    men av nån anledning har jag snurrat till så hårt på mosaiken....

• mugglesfan

Håller på och läser ikapp:

jag skrev fel igår. Jag försökte med Differin först men den gjorde min hud alldeles för uttorkad så då fick jag recept på Finacea istället. Jag hade nog missuppfattat hudläkaren för nu när jag läste på Fass så finns det inga risker med Finacea. För mig funkade den skitbra. Den krämen plus lite sol gjorde att jag var slät som en persika på mitt bröllop i somras (och det är väldigt slätt för att vara mig!). Men nu är min hud bättre av sig självt så jag vet inte om jag behöver den längre.

Så - nu ska jag fortsätta. Ville bara korrigera så ingen tror att Finacea är dåligt...

• nu är jag fruL

hejsan mugglan

nu är vi iallafall tre här denna lugna men soliga dag.
    Nu ska jag gå och kolla in fruktkorgen. jag har faktiskt inte stoppat något i munnen på..... 43 minuter
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden När märker man av det?