• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

lappis: hoppas verkligen att solen och våren kan göra sitt för fortplantningen. och det borde ju onekligen vara så, kolla bara på djurriket hur mycket som händer på våren...
    Dina namnar (kaninerna) är ju vääääldigt framgångsrika just på våren så förhoppningsvis så kan det också vara till hjälp...

vad det gäller varför det inte funkade i solen i sydafrika så var det ju just för att det inte bara är solen som är avgörande. Det ska vara VÅRsol
    så det så.....

• nu är jag fruL

så nu komemr det funka var alltså kontentan av min utläggning.

Jag glömde liksom bort själva slutsatsen.

Visst kanske borde räkna med att ni kan komma fram till det själva... men ähhhh....

• viktualia

jag har en lustig kollega.. hon är gravid och har en egen inställning till vad hon ska och inte ska göra

hon sprang nyligen och färgade hela håret på en salong med vanliga kemikalier. och jag såg henne senast idag äta brieost.

sen diskuterade vi alkohol och då visade det sig att hon vägrar dricka alkoholfritt vin.... trots att - vad jag minns - det är samma alkoholhalt i det som i typ filmjölk.. hm... det måste vara svårt att vara gravid...och jag lovar, jag säger inte ett KNYST till henne... för det är verkligen HENNES "problem" och inte mitt...

Själv hade jag nog hellre chansat på alkoholfritt vin och skippat hårfärgen.. men vi är individer...

• nu är jag fruL

vickan
    gravida tanter har ingen logikl alls utan är helgalna
    det är ett som är klart och tydligt.

jag kan inte sluta upphöras över alla galna ideer som gravida har. Tur att just JAG är så sjukt normal och bra
    ha ha ha
    inte knäpp alls....

fast vad det gäller matnojjor så är jag faktiskt lugn...

hej vickis: hopppas att det blri super på lördag!

• nu är jag fruL

och ATT nu super

eller det ordet hatar jag... men att ni partajjar ordentligt!

• Liten med Mindre

Så - då var ögonklinik 2 bokad också. Globen.

Men det är lite mysko. På stället jag ska till på tisdag sa de "inga linser 5 dagar innan". På Globen sa de "inga linser undersökningsdagen".

Försöker de första lura mig att de är försiktigare eller ligger det något bakom?

*funderar*

• viktualia

Men fruLlis... jag drabbades av ett sånt där "fruLlis"-syndrom nu och försökte rota rätt på vad alkolholhalten i filmjölk är. Men hittar ingen vettig info!

Jaja.. jag tänkte nog inte skicka över den info till kollegan i alla fall.. men jag blir så trött på folk som tror en massa saker hit och dit. Systemets alkoholfria viner innehåller mellan 0,2 - 0,5 % .... hm...

Jaja.. skit i det nu, Vickan! Och tänk på alla äkta promille du ska dra i dig på lördag tillsammans med dödspolarna hemma i Ua!

*extrakram till favvoFrullis*

• nu är jag fruL

jag kommer till hålan nån gång efetr påsk vad det ser ut som. Då måste vi träffas och festa loss ordenligt på..... alkofritt

Kommer inte hellr ihåg alkoholhalten i fil.... men den borde vara för mycket för de mest rabiata tycker man....

mindre: äsch grubbla inte över det. Låt bli linserna några dagar bara. Fler dagar kan vel inte skada iallafalll......
    fast det är ju konstigt.......

• viktualia

då är du så välkommen fruLlis! jag är lite upptagen på torsdagen efter påsk (vi ska på husvisning) men den är väl färdig vid 18 så sen kan jag leka med dig. övriga dagar är obokade än så länge!

• sweetstreet

FruLLis,

Tycker inte du ska ha superångest inför detta med chefen. Jag förstår självklart att detta med graviditeter och föräldraledigheter inte alltid står högst upp på många chefers vill-ha-lista. Men nu råkar ju livet vara såhär och då är det allra bästa (för cheferna också alltså!!) att man hittar lösningar på de problem som kan tänkas uppstå på jobbet.

Det känns som om du är just en sådan person som känner ansvar och inte "bara vill smita" så jag är säker på att ni kommer lösa det på något bra vis.

Och gnäller chefen - låt honom gnälla då!!!!!!!
    Det är ju mer hasn egen förlust än din bara du slipper höra. Gissar att även dina andra kollegor är vana att höra sådant gnäll (eftersom du ju har hört det förut) så antagligen tycker de flesta ändå att det är HAN som är skum!

Efter påsk är väl utmärkt tid att berätta det på. Då har ni ju fortfarande flera månader på er att fösöka styra om en del arbetsuppgifter etc.

Svar på tråden När märker man av det?