• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

FruLLan,

jag tror att din chef kommer ta det hela bättre än vad du säkert tror. Det brukar ändå oftast vara så.
    Jättelyckatill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sweetstreet

Förresten Page vilken klädtråd är jag sökt i????? Har mig veterligen inte varit inne på ngn sådan??

Orkar inte leta nu för nu ska jag sova. Är supertrött men kunde ändå inte riktigt hålla mig härifrån.

Fast mångasaker jag tänkte svara på när jag läste har jag glömt bort.

Nu
    NattiNatti!! :)

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Morgonstunde med smak av döda bävrar... eller nåt ditåt.

Vi drack inte en droppe vin igår, men all vitlök i maten, och faktum att allt var så gott på kursen, gör att jag fortfarande är mätt och stinker apa ur munnen. Känns som efter värsta fyllefest.

Och - tyvärr - har det vanliga röda droppet börjat. :( Attans!

Har sagt till mannen att han nu får peppa sig för att ringa doktorn. Själv måste jag vänta på att hela syndafloden börjar och sen räkna tre dagar till att besöka doktorn. (Infaller dag 3 på en lördag går jag dit på fredag, blir det en söndag går jag på måndag enligt ordination.)

Maken frågade lite oroligt "Är det idag du kommer börja gråta på bussen?". Han hade tänkt ta bilen men skulle nog avstått om jag sa Ja. Känner mig mer utled än ledsen just nu. Det kanske kommer med floden sen? Tänkte trösta mig med att första godisägget dykt upp på jobbet.

Så, på dagen schema står att ringa för att boka tid för konsultation på nåt ställe där man kan laseroperera ögonen. För en sån op får man nog inte göra som gravid. Ha!

Hej Jessie! Skönt att allt är bra med dig. Skriv gärna en not då och då istället för att tjuvläsa.

• Snart så....

Morron,

Nej nej nej Mindre inte tanten!!
    Jättebra att ni tar tar i det nu och går och testar ER.
    Moffa i dig godis idag du, när tanten kommer så är det heeeelt legalt!

JAAAAA boka tid för ögonen du, rekomenderar Globen :) Hur skönt som helst att slippa linser/glasögon. Sen bara för att du bokar tid som kommer säkert plusset, kolla på Frullan och resan :D

HEEEEEEEEJ Jessie, det var eviiiiigheeeeter sen du var inne här. Skönst att höra att du mår bra, alla blev oroliga där ett tag (båda trådarna)

September: skönt att höra att det är någon i min viktklubb :)
    och nu pratar jag inte om vikten pga graviditeten utan annars.
    Fast som sagt ska försöka gå ner massor efter BF, har ju en bröllpsklänning att komma i :D Större morot finns det nog inte

Igår var Kick´n lugn som bara den, så om varannan dag metoden stämmer så ska h*n leva om idag.
    Hela natten har jag drömt mardrömmar om jobbet hmmm... är det graviditeten som gör det???

• Snart så....

Frullan, jag tror att chefen kommer ta det bra när du berättar. Jag trodde oxå att min skulle få dåndimpen men han har ju tagit det jättebra :)
    Tror inte heller att de kommer ta bort dig från roliga projekt bara för du är gravid. Snarare vill de väl passa på att utnyttja dig medans du är kvar

Nu när jag jobbar 50% så har chefen tagit bort det tråkiga från mig och låter mig enbart sköta/fokusera på de större kunderna/projekten.

• Liten med Mindre

Morrn Snartis!

Jo, jag tänkte ringa Globen och kanske även Novius. Kan ju vara bra att se på lite olika ställen.

Page, förresten, att bara ha fem finnar på ena kinden känns som en lyx. Sen i förra veckan är jag rödknottrig i hela pannan, hakan och en bit ut på kinderna. Småfinnar blandat med knottror. Fattar nada. Blä! Nu är det smink och tvålfritt några dagar, för att se om huden överreagerat på något. eller om det bara är för att jag fortfarande har infektion i kroppen och kass mage?

Saknar också mina tonårsfinnar. De var inte så många här heller.

• nu är jag fruL

morrn morrn i tråden
    mindre: nej vad super ledsen jag blir
    fy vad trist! usch vad jag hoppades igen för att det skulle ha funkat den här gången...
    nu får du verkligen se till att din make går till doktorn. Det är inte diskuterbart. han får lov att göra sin del nu. För nu har ni faktiskt förökt länge så nu måste nnåt bli gjort.

så där nu har fruLlan slagit ner näven i bordet ! Nu måste det blir ordning på torpet.

Jag tror verkligen att det är så för flera stycken att det är någon liten skitsak som skapar problem. typ att man äter ett ägg för lite i vekcan eller nåt sånt absolut super löjligt.
    men kroppen är ju ett mysterium så....

mugglan: usch vad du verkar jobba mycket! Jag borde göra det... men orkar inte. Energin är obefintlig. men du hörruuuuu du får ju lov att se till att stoppa i dig nåt i magen iallafall. Nu ser ju filuren där inne till att ta det den behöver ändå, men eftersom den komemr bli uppväxt på Gorbys så kan den vel få lite mat i magen iallafall
    så hurruuuuuuu lite käk va!

jag såg att du undrade över min sexlust.
    svaret är att den finns fortfarande inte. Inte ALLS, noll, nada zero, keine....
    hur irriterande som helst. men nu har jag gett upp... det är bara för maken att köpa sig en uppblåsbar docka för frugan hans är en frigid kossa !

snartis: förstår precis problemet med vikten. KAn ibland bli extremt frustrerande med alla jävla spinkisar som gnäller över sin vikt hallå
    du är fanimej så smal så du är genomskinlig.... lägg ner.

Observeras ska vel att jag inte är särskilt tjock själv kanske...

Sen visst förstår jag smalisar som reagerar. för saken handlar ju om att man jämför med sig SJÄLV, hur man själv såg ut och kände sig förut. Man vet innerst inne att man räknas som smal. MEN man märker ju själv en stor förändring mot hur man såg ut tidigare.

Jag skulle visa min, enligt mig själv, enorma graviditetsmage för kompisar för någon vecka sedan. Och vissa av dom bara skrattade och sa att de alltid även i normala fall har mycket större mage....
    men det var ju liksom inte det det handlade om JAG har ju inte haft mage förut... så för mig är den skitstor och självlysande, men andra kanske inte tänker på det.

Ja ni fattar.

men för dagens kvinnor är vel vikt och storlek alltid ett laddat ämne...
    men snartis oavsett storlek på oss och magar s¨å ser jag fram emot en enormt trevlig höst med massa hälsosamma promenader och mysiga fika stunder

Idag borde lappis vara tillbaka va? Hoppas att du har båda benen hela

• nu är jag fruL

apropå berätta för cehfen. Nja det är svårt att veta, men att han inte blir glad är självskrivet. han kommer tycka det är skitbesvärligt rent ut sagt.- Frågan är hur han hanterar det...
    vi får se. Jobbigt kommer det bli illafall... usch.
    konflikträdda fruLlan sitter och skakar....

• Liten med Mindre

Du får anta en självsäker attityd FruL, och visa att Boris är det bästa som hänt i världen. Samt att du förväntar dig att chefen ska bli lika entusiastisk. :D

Maken har ju lovat att gå och kolla sig. Lovar han nåt håller han det, även om det kan gå lite segt. Så, den dagen jag tar mina prover förväntar jag mig att han ringer. Annars blir det tårar hemma... ;)

• nu är jag fruL

mindre: bra! Vill inte alls låta som jag misstror din man!!! absolut inte! klart han kommer gå och test sig han också. jag menade mest att nu jävla*r måste det hända saker och då när jag pekade med hela handen så kanske det blev luite hårt... orsaken är vel att jag blir så ledsen och uppgiven (hallå ego JAG bli ledsen...) nåja men det blir jag och vill att det ska funka NU!!!!!!

Tur att man kan ta till tårar

självsäker attityd.... hmmmmm vad menar du nu.....

Svar på tråden När märker man av det?