• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Hej - tillbaka från besiktningen! Köket och badrummet blev jättefint, det är viktigast. Inga stora grejer förutom märken i tapeter, ng list som inte satt fast, ngn fog som saknades. Det får de fixa till. Skönt att det inte var ngt större! Ah, ska bli så skönt att få allt nytt!

Apropå finnar så fick jag tillbaka alla mina finnar när jag slutade med p-piller (har alltid haft acne) men för mig hjälpte ett recept på Differin, en kräm man smörjer på. Men den slutade jag med när vi började försöka med barnfabriken. Fick jättestora äckliga bölder på halsen av graviditeten men de verkar försvinna nu, skönt! Tur att ens man gillar en ändå...

• Storasystern

muggles - differin, är det inte bra om man försöker skaffa barn?

Lärde mig förresten hos gyn härromdagen att ipren inte är bra om man vill ha barn, den kan tydligen rubba ägglossning (även om det verkade vara obetydligt...)
    Kan vara bra att tänka på!

• Liten med Mindre

Bland acnemedlen är det nog främst Dalacin som inte ska användas om du försöker få barn. Differin och Finacea vet jag inget om. Borde kolla Finacean eftersom jag har den hemma.

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Nu har jag haft 1,5 timmes möte med chefen MEN inte lyckats berätta om boris

jag hade tänkt att vi skulle klara av alla jobb frågor innan jag berättade om gravven. Men varje gång jag tänkte NU så kom det upp massa frågor som skulle redas ut. och vips så skulle min chef på kund möte...
    och där satt jag och hade fortfarande inte berättat...

Känern både skuld och ångest över att jag inte fick ur mig det. Måste helt enkelt se till att jag gör det direkt efter påsk nu. usch avd dum jag är....

Jag vet att chefen inte får säga något om grav. och det tror jag knappt han kommer göra till MIG . men jag har ju hört hans gnäll om andras grav så jag kan ju gissa vad andra komemr få höra....

• nu är jag fruL

ha ha
    snacka om att mitt inlägg bara handlade om MIG!
    vaddå finns det fler här ...

lappis: ahhhh du var här redan igår... sorry missade tydligen det. men hej ändå

mugglan: kul att det såg bra ut i lägenheten. Kul!

• Storasystern

Mindre, tack för info! Jag har ingen kräm nu, men borde verkligen skaffa en. Avskyr de stora bölderna jag får! :(

Frullan - ditt ego får plats i tråden, oroa dig inte! ;)

• Lapinette

Frullan - hej, hej!!!

Har varit ute på stan och ätit lunch med maken. Solen skiner och det är underbart! Tror ni att solen strålar gör det enklare för fortplantningen? Jag hoppas det....*kliar mig i huvudet*...fast det hjälpte ju visserligen inte i Sydafrika (solen alltså).

• Storasystern

JO, Lapinette, visst måste solen göra sitt till!? Om inte annat blir man ju väldigt mycket piggare och gladare! Hurra för våren! :)

Ska ta en liten promenix på lunchen för att få lite sol och motion! :)

• BrudSommar2006

Är på jobbet nu efter föräldrakurs på MVC fram till lunch. Jag tyckte att det var ganska bra faktiskt men inte på långa vägar så bra som profylaxen så maken var lite besviken och tyckte att han hamnat i 70-talet! Antar att de måste ha riktigt proffsiga kurser på profylaxen för att kunna ta ut de priser de tar, MVC är ju gratis...

Men det var inte samma förlossningsfilm som på profylaxen så nu har vi sett både Gudryn Schyman-filmen och en annan blandad, har säkert varit nyttigt, båda var riktigt bra!

Svar på tråden När märker man av det?