• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

fruLlan - ibland är det bara att kapitulera. Fast inte om det bara resulterar i att du blir mer stressad förstås... Tycker det är dags att du berättar för chefen så du får det ur världen - vem vet, han kanske inte reagerar som du tror?

Jaaaa, ägg som delar sig i påskpresent till alla som kämpar!!!

• Liten med Mindre

Lapinette - har inga känningar. Bara önskefantasier. :(

BIM någon gång i början på nästa vecka.

Ska muntra upp mig med en hel timmes massage här på jobbet. (Det fanns lediga tider som ingen ville ha. :) )

• BrudSommar2006

Samlar vidare:

Vänner-fan: BF 2/5
    CicciL: BF ?
    Snart så: BF ?
    Mugglesfan: BF 23/8-början av september
    FruL: BF 7/9
    BrudSommar: BF 28/5

Är precis tillbaka från BM, det skulle inte tas några blodprover idag så jag har fortfarande inte någon aning om huruvida det här med järntabletter hjälper. Den lilla hade hicka också så det var lite svårt att mäta hjärtfrekvensen bra men jag tror att hon lyckades få till ett värde till sist.

Jag fattar inte men jag är stor som ett hus, otymplig och rejält trött på det här och så ligger jag precis under medelkurvan i storlek. Hur kan det vara möjligt att det finns stackare som är ÄNNU större än jag i v 31, ojoj... Men de kanske har en söt bula bara, jag känner mig jämnstor hela jag på något sätt.

• BrudSommar2006

Jag glömde förresten säga att jag också tror på flera plus framöver, det är så många som kommit så långt att de ska få hjälp nu så det bara måste trilla in plus snart. Dessutom så har det ju varit plustorka ett tag här så rent statistiskt borde det ju börja droppa in plus nu igen.

• Liten med Mindre

Hicka?? Känns det för dig också Brudsommar? Ryckningar i magen eller inte alls? :)

Det låter lite sött i alla fall.

• Page

Ja, vi hoppas på droppande plus och inte droppande tanter!

Brudsommar, är det vattnet som samlats i kroppen som får dig att känna dig stor?

• BrudSommar2006

Nej jag känner inte av hickan faktiskt. I Amelias vänta barn tidning så är det en lång lista på vad man har för symptom och om det då blir en kille eller tjej. Minns inte om det var killar eller tjejer som skulle hicka mycket men allt sedan dess har jag undrat hur man över huvudtaget vet om den hickar eller inte. Sedan råkade jag se en omröstning på FL om huruvida ditt barn hickar mycket eller inte så det måste ju vara gott om gravida som faktiskt känner av det.

• BrudSommar2006

Nej jag tror inte att jag har så mycket vatten i kroppen faktiskt, jag kan ha mina ringar fortfarande och fötterna är inte heller större än vanligt. Men magen svämmar ju över både framåt och åt sidorna, jag känner mig som värsta michelin-gubben!

• mugglesfan

frullan: du kanske behöver järn om du är trött och orkeslös? I Ciccis fall tror jag det var så. Hon var ju extremt trött ett tag och sedan visade det sig att hon behövde mer järn. Inte vet jag men det kan vara en idé.

Det händer ju jättemycket i kroppen nu så inte konstigt om man inte orkar lika mkt som förut!

• mugglesfan

Page: jag tror vi har en smygläsarskara men det gör väl inget - ingen vet ju hur du ser ut (utom vi!).

Är det ngn stammis här som vi saknar i albumet? Moppy? StoraSyrran?

Jag har förresten fortfarande inte fått den berömda tummen ur och ta ett magkort. Usch, jag är en dålig människa

Svar på tråden När märker man av det?