• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Page: jag tror du ska lägga dig ner. Försök pilla in papper i näsan för att stoppa det. Är det bra med huvudet högt? Hmmm, är dålig på det här med näsblod, blöder aldrig där. Tanten ur fel hål - HA!

• Snart så....

Page, jag vet att jag ska passa mig för solen men tänkte inte vara så länge i den. Bara så himla skönt att få vara ute :)

Japp det är en hyggligt stor balkong i nya lägenheten.

Jag hade problem med näsan i flera år innan jag blev gravid så det blev lite mkt nässpray. Nu har jag fått kortisonnässpray+tabletter som jag går på istället. Nästan helt täppfri nu :)

• Moppy

Page: har läst att det är ett gravsymptom att ha känsligare slemhinnor och t ex lättare blöda näsblod... ;) ;)

Muggles, Frullan tack för att ni lugnar mig. Känns ju faktiskt som de flesta i denna tråden inte har mått illa, vilket är skönt. Kommer bergis börja må illa nästa vecka när jag ska strutta ner för skidbackarna. Typiskt min tur... Jaja... ;)

• Snart så....

Moppy, jag mådde bara illa under v8-9 men hjälpte att äta regelbundet dvs varannan timma.

• Snart så....

glömde att sen kom det tillbaka under ca en vecka för några veckor sen. Så glömsk så kommer inte ihåg vilken vecka jag var i.

Hoho vi har massa nötter över sen vår mässa. Så nu äter jag cashewnötter och massa annat mmmmm

• Snart så....

Ohhhh ja känsliga slemhinner har jag helt klart. Har blod i näsan varje dag så börjar bli van...

• Page

*tre meter toapapper i näsan*

Japp, har en grym cancernojia FruL! Men tack vare Moppy tänker jag låtsas om att detta är ett gravsymptom trots att det är omöjligt!

• Moppy

Page: bra!! it aint over until... som vi brukar säga.

Snart så: jag är ju bara i v 6 ännu så det kommer säkert. både min mamma och min syster mådde riktigt dåligt fr v6-7 och fram till v 12-13, så om det går i arv, ligger jag dåligt till!

Inte en tillstymmelse till blod ännu så hoppet ökar för varje dag :)

• Storasystern

Mindre - äsch då, kanske är nästäppan "normal". Fast jag hoppas på att det är ett symptom! :)

Page - är du säker på att du behöver tre meter! ;) Och rä du säker på att du inte är gravid?

Moppy, det verkar som om du ska vara glad för att slippa illamåendet, men jag förstår verkligen att du vill veta att allt är OK!!!

Svar på tråden När märker man av det?