• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Attans vad förhoppningar det väcker att saker smakar så konstigt! :? I fredags smakade vinet perkelä, fast maken tyckte det var ok (det är han som är kinkig annars), och nu smakar mitt Söder te kola, fast det aldrig gjort det förut.

Fast inga symptom här i övrigt. Bara panik för att jag kommer att bli så deppig om/när tanten kommer nästa vecka.

• Liten med Mindre

Sorry - menade 12 förstås. :(

Är snurrighet ett symptom? :?

• BrudSommar2006

God morgon! I går kväll kom vi iväg till Babyland och shoppade igen, den här gången blev det babyskydd och babysitter, nu tror jag att vi snart är igenom vår långa lista. Det är visst förlossningsgaranti på allt men hoppas verkligen inte att vi kommer att behöva använda oss av den, usch.

Annars behöver vi fortfarande en byrå till alla barnkläder och saker men vi har inte hittat något bra någonstans, suck.

• BrudSommar2006

Cicci, kan du inte prova att byta järntablettsort om du får problem med magen av dina? Nu minns jag inte vilka du tar men Hemofer som jag tar står det på att de är skonsamma mot magen och jag tycker att de fungerar jättebra. Sedan att komma ihåg att ta dem är en annan sak eftersom jag äter fil till frukost och man inte ska ta järntabletter ihop med mjölkprodukter eller te, suck. Ska till BM på lunchen idag, får väl se hur mina värden är då kanske, sist så skulle det inte tas något järnvärde så det var fyra veckor sedan mitt senaste värde nu.

• BrudSommar2006

Snart så, det är knepigt att försöka vila eftersom hon sätter igång och sparkar och lever rövare så fort man lägger sig ner men jag har märkt att hon ger upp efter ett tag så man får vänta ut henne helt enkelt och sedan kan man somna.

I natt sov vi med öppet fönster hela natten eftersom jag tyckte att det var så himla varmt, jag låg till hälften utanför täcket hela natten och maken låg bredvid och huttrade tydligen! Man skulle visst bli någon grad varmare när man är gravid men det kan omöjligt räcka i mitt fall, jag känner mig stekhet och bara på nätterna, suck.

• Storasystern

MOrrn morrn!
    Fint väder idag också! Hurra! :)

Sweet - jag håller med dig, visst vore det väl häftigt att få titta på simmarna i mikroskop?!! Vet inte hur jag ska få mannen att gå med på det bara...
    Om två veckor kommer jag och håller låda med dig på nätterna för då är jag tillbaka i Japan! :)

Koko - är det inte lite konstigt att det ska ta så himla lång tid efter det att man lämnat in simmar-provet till det att man får svar? Simmarna måste vara jätte-"färska" för att de ska kunna kolla, och sen dröjer det 3-4 veckor innan svaret kommer. Vad gör de egentligen under dessa veckor???

Var på Sophiahemmet för koll igår. Det var en trevlig doktor som var väldigt pedagogisk och visade alla bitar på ultraljudet och förklarade vad allt var. Det såg bra ut sa han. Ingenting som tyder på inflammation eller PCOS. Däremot har jag en liten "blåsa" som hänger på ena äggstocken. Den gör tydligen ingenting, men kanske kan det vara den som gör att det spänner lite.
    Hade en gulkropp i vänster äggstock, så alltså visade stickorna rätt. Böj i helgen! Håller tummarna! :)

• Lapinette

Hallå!

Nu har kaninen susat nedför backarna i Åre/Duved/Tegfjäll. Solen har lyst och det var varit suveränt!!

Har inget att tillägga på barnfronten mer än att mannen förmodligen ska till Sophiahemmet i slutet på veckan och lämna simmarprov. Sen får vi invänta våra besök i början på maj. Ska väl kanske försöka lite vid nästa ÄL men inte mer än så.

• mugglesfan

StoraSyrran: vad bra att det inte var PCOS för visst var du rätt orolig att du hade det? Gud vad skönt att få veta att det inte var det!

Frullan: du ligger ju inte så långt efter mig och Snartis så snart börjar Borren kicka så att du känner det! Känn efter om du känner "kurr i magen" för det var så det började för mig. Fast till skillnad från vanligt kurr så höll det på i en timme ung... Efter det tog det bara ngn dag så kände jag en puff som helt klart var ngt annat än kurr.

Idag var jag på jobbet halv nio - 11h efter att jag lämnade. Kändes lite sjukt. Men jag till imorgon lunch på mig att fixa det sista, sedan får jag inte ändra mer, så då kan jag lika gärna slappna av (imorgon alltså). Ska bli såå skönt med lite påskledigt!

Jag vill också vara med på träff! Fasen, jag är sugen på att kvista upp ngn gång men borde spara pengar...

Just det, apropå tidiga UL. Jag gjorde mitt första UL i v9 och det var inga problem. Sedan gjorde jag ett VUL (på ett annat ställe) i v10 och då sa hon som gjorde VUL:et att man inte kunde göra UL så tidigt. Jag tänkte att "jo det kan man" men jag sa inget. Det kanske är olika vad de har för utrustning? Man ser dock precis samma sak på skärmen.

• mugglesfan

Jag ska förresten till ortoped imorgon och checka om det är ischias jag fått och om det i så fall kan bero på graviditeten. Ska bli skönt att få prata med en ortoped och höra lite vad som är bra att göra, vad man ska undvika och så. Typ är det bra att gå promenader el ska man undvika det. Har ju slutat träna men vill gärna hålla igång på ngt sätt. Skönt att man har en snäll man som tar all dammsugning, bär alla kassar/väskor och nu också kommer att packa alla kartonger. Jag får bara peka och vara arb.ledare säger han

Mindre: jo jag tycker det låter som symptom. Men vi hade ju fel en gång förut, så jag vågar inte riktigt pusha för det. Fast jag tror att du var gravid sist när du hade så mkt symptom, det var nog bara det att det inte blev ngt av den befruktningen. Så mkt symptom som du hade då, det måste hade varit ngt. Hoppas det går vägen denna gång!!!

• mugglesfan

Lappis: var det v18 vi skulle hålla tummarna även för dig? Vad bra att det går så fort att få undersökningar! Om inte annat för att få reda på att allt är normalt. (Även om det också kan vara frustrerande för vad gör man då?)

Svar på tråden När märker man av det?