• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Moppy: jag känner igen oron så väl! Men tänk på de MF du har hört talas om (el själv haft) - det var alltid blod och lite smärta inblandat. MA är ju extremt ovanligt har jag förstått. Och nu när du fått hjälp med hormoner så har det säkert hjälpt att hålla allt "på plats". Oj, vad kul om det funkar!

JAg har fö en nära kompis som inte heller har mått illa alls. Hon hade samma oro... men är nu i v12 och allt ser bra ut.

• Snart så....

Det är konstigt för mina kompisar/släkt som väntar/fått barn har alla mått kass. Spytt som grisar osv....

Konstigt att så många här mått bra?

• Page

Storasystern, Jag har en väl tilltagen näsa med rejäla näsborrar! Om jag skulle vara gravid skulle jag kalla mitt foster för Slick´n - sättet han kom till på!

Samlar till Koko:

Vänner-fan: BF 2/5
    CicciL: BF ?
    Snart så: BF ?
    Mugglesfan: BF 23/8-början av september
    FruL: BF 7/9

• Bröllopstokiig

Hej hej........

jag hade inte några symptom alls på graviditet - WHAT SO EVER Moppy, det kan du ju komma ihåg
    Ont i boobsen kom kanske i vecka 18 eller nåt... jag vet bara att jag var täppt i näsan innan jag plussade, sen kände jag inte ett smack. Har fortfarande inga direkta symptom....

ÅÅÅ HOPPAS MINDRE!

• Liten med Mindre

Page - jag brukar klämma åt om näsan med näsduk/papper tills det slutar. Gillar inte att stoppa in papper eftersom jag tror att jag river upp sårskorpan när jag tar ut pappret.

Sitter upp. Att ligga ner får väl blodet att rinna ner i halsen.

Maken som ofta får näsblod när han snyter sig i duschen på morgonen, stannar kvar där inne i varmvattnet tills det slutar. (Ibland blir vi rätt sena till bussen...)

Snartis - av kortisonspray kan du bli extra känslig i näsan och blöda lättare. Det drabbar mig efter bara någon dag eller två med Rhinocort (eller vad det nu hette). Gillar därför inte att använda den för länge.

• Snart så....

hmmm bf får lov att återkomma med den biten efter tisdag. De kunde ju tyvärr inte datera sist eftersom Kick´n var vild.

• Page

Så paniken över, det har slutat blöda. Jag satt ned för, som du säger Mindre, ville inte få blod i halsen.

• Page

Moppy, tänkte att du ville kanske vänta med listan till efter Ul...

• Snart så....

Mindre, jag vet fast jag har blött i näsan redan innan jag började med de "tyngre" sakerna.
    Har ju även fått nässpray i tablettform få exprimenterar lite med för att hitta en bra lösning utan att överdosera.

• Snart så....

vågar knappt skriva det men hoppas hoppas hoppas för dig Mindre :)

Svar på tråden När märker man av det?