• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Täppt i näsan - tänker du samma som jag Mindre?

• mugglesfan

Japp jag har varit täppt lite av och till, mest på morgonen innan frukost. Har för mig att Snartis var riktigt täppt och var tvungen att överdosera näsdroppar Men det kanske var vanlig förkylning?

Vänner: apropå oro över om man blir en bra mamma - du kan få vara med i Imperfekta Mamma Klubben som jag har startat! Jag och 2 av mina kompisar ska ha sept (jag), okt och nov och vi tänkte inte vara superperfekta mammor. Fast mat hade vi nog tänkt ge ha ha. Ja som att de inte skulle påminna en som sagt...

• mugglesfan

Ja lägga till BF i kokos lista - det var en bra idé så har vi inte så många listor. Där kunde man fylla på med BIM, ÄL mm också

Min BF är 23/8 men jag räknar som sagt med början av sept för min egen psykiska hälsas skull. Tror att de sista veckorna blir mindre tunga om jag är inställd på att ha i sept och inte i slutet på aug.

• Liten med Mindre

Storasystern och Mugglesfan - jag har kvar min snuva sen influensan. Det gör attans ont i näsan vid det här laget. Ömsom dropp ömsom täppt och snorig. :( Och hade lite svid i halsen igår så då översdoserade jag med jodopax.

Kanhända därför mitt te smakar mysko idag? :?

• Moppy

Mindre. det luktar....pl...(vågar inte säga det eftersom vi båda vet att vi hoppats en ggr för mycket!)

Fråga till er gravida som säger att ni INTE mådde illa: Mådde ni inte illa alls, bara lite ibland under dagen eller mådde ni HELT som vanligt de första veckorna?

Jag mår lite skumt men inte så det stör, kunde lika gärna vara att man är lite dålig i magen eller ngt annat härligt ;). Har lite molande, ilande etc nere i livmodern och ömma bröst. Blir bara stressad av att jag inte mår direkt illa....

• Page

Hmmm...jag håller på att snyta ut en massa blod och i min skruvade värld betyder det en hemsk sjukdom. Har jag inte haft de där blåmärkerna väl länge??

Aha, tanten har missförstått och kommer ur fel hål!!

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    usch det är så rörigt på jobbet och jag är så trött så jag blev helt deppig
    har inte riktigt energin att vara super drivande. Dessutom så är jag så orolig över vad chefen ska göra när han får reda på att jag är gravid. Det känns som om jag kommer bli straffad på något sätt. Typ omplacerad elelr nåt.... kanske överdrivet men oron och en känsla finns där...

mindre
    ihhhhh det låter ju misstänkt likt sympton du har!!!!!! guuuud vad spännande jag håller verkligen tummarna!

snartis: åhhhh vad skönt att bara behöva jobba till lunch.

jag kan förresten den 12:e.

Bf ja min är ju 7/9 men det är ju himla osäkert just nu. Vi lär ju får ett säkrare datum efter UL den 11/4, så det kan ju ändras. Dessutom så går ju många förstföderskor över tiden....
    men september hoppas jag verkligen på! och helst i början av den.

näe nu går jag och käkar.
    Puss på er

• Page

Fan, nu sprutar det från näsan!! Hjälp, vad gör man?? Har aldrig blött näsblod tidigare...

• mugglesfan

Moppy - det låter precis som jag. Jag mådde lite illa när jag var i v7 om jag fick för lågt blodsocker (dvs om jag blev hungrig). Jag åt ovanligt mycket den veckan för att inte vara hungrig. Men jag mådde bara lite lätt illa, inte så att jag behövde spy. Tex var det så innan jag fått frukost. De första tuggorna kunde ta emot lite men det blev bättre direkt av mat.

Jag pratade med min BM om detta och hon förstod att man blev orolig om man inte är illamående för då får man ju inget kvitto på att det lever därinne. Men hon sa samtidigt att de som är illamående är avundsjuka på oss som inte är det, så... Det är ca 2/3 som mår illa, vi är alltså 1/3 som INTE gör det, men dem hör man nästan aldrig talas om.

Det du beskriver med livmoder och bröst känner jag också igen. Förstår att du är orolig men så länge du inte blöder så är allt förmodligen helt ok! Kram!

• nu är jag fruL

moppy: jag mådde inte illa på något sätt alls. Inte tillstymmelse till illamående, vad jag kommer ihåg.

page: åhhhh har du också cancer nojja eller? jag brukar få alla sorter lite då coh då....
    tanten är elak men nog hittar hon ut rätt väg ska du se. kan du inte bara blöda näsblod för att du är förkyld? det brukar jag göra.

Svar på tråden När märker man av det?