• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Hej Snartis, nix har inte kommit hem än
    Trodde jag hade en lösning på G men tji fick jag. Funkade inte... dubbel

Jag har läst att barnet blir vaggat till sömns när mamman är uppe och rör på sig så därför vaknar de till liv när man lägger sig ner och tar det lugnt. De har de en massa rörelse att ta igen

• sweetstreet

HEEEEJ Mugglan!!!!!!
    Har kaviarmackorna hjälpt lite????

• Snart så....

sitter och är otrogen med FL just nu, shit de är inte kloka där
    Trodde att det skulle bli bättre när man kom in på "gravid-trådarna" men icke.
    Nääää trivs bättre häääääär :D

• sweetstreet

Japp jag har okså hört det där med att bebbarna vaknar när mamman är stilla.
    Så en gungstol eller liknande tycker jag verkar som en jättebra lösning?! :)

Då kan man ju sitta still själv men barnet vaggas ändå.

• sweetstreet

Snartis!!!!!

Otrogen på FL!!!!!!!!!!! :o :o :o :o :o
    NÄÄÄÄEEEE!!!! Nu får du minsann ta och komma tillbax till oss här där vi bara är lagom crazy!!! :D :D :D

• mugglesfan

ja jäklar ja det är ju påsk redan nästa vecka! Jag har hela tiden tänkt att det är flera veckor kvar.

Nja jag tror inte att vi kvinnor hänger upp lika mkt kvinnlighet i äggledarna mm. Däremot brösten! Skulle man bli av med ena el båda brösten (tex vid cancer) - DÅ skulle det ta på min kvinnlighet kan jag säga! El håret! Om mitt hår skulle försvinna, uj! Men om mina hormonnivåer el ägg var kass skulle jag mer vara "jaha, hur kan man fixa det?". Men det kanske bara är jag...?

Men jag tror att många kvinnor tar tag i det här med undersökningar för att vi är så vana vid att gå till gynekologen - vi vet liksom "hur man gör" Män går ju aldrig till sådana ställen, typ urologer etc (el va det kan heta) om de inte har fel ngnstans.

• sweetstreet

Uach jag VIIL verkigen INTE gå tillabks in i det trista trista mikroskoprummet.... :( :( :(
    Om man åtminstone hade haft något skojigare att kolla på i micket än sina celler....

Simmare t ex! :D Måste ju vara sjukt myket roligare att kolla in simmare som simmar ikapp!

• Snart så....

ahahah kanske ska inhandla en gungstol :)

Näää men det är lite trist att Kick´n är så aktiv på em när sambon inte är hemma och kan känna. Fast h*n brukar rocka loss en stund när vi går och lägger oss :D

Muggles, du får be jobbet om en typ "mat på jobbet" kyl/frys. Vi har det och det är prima, får ett kort som du drar sen dras det direkt på lönen.

• mugglesfan

Ah Sweet jag har faktiskt en gammal ärvd gungstol! Bra idé!!! Ska jag testa när det blir aktuellt.

• sweetstreet

Ja Muggles så är det nog också.
    Men det är kanske traditionellt så också (könsroller?) att män "alltid ska vara redo" och att de ska "fröa av sig" ordentligt till höger o väsnter för att anses som "riktiga män"?????

Svar på tråden När märker man av det?