• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Muggles - på teknikmagasinet kan du köpa en pysselsats för att göra en egen "look-alike" dildo. :D

• BrudSommar2006

Hos oss hade de varit och hämtat chokladsemlor från Xoko och de såg hur goda ut som helst! Men, men, jag höll mig till mitt äpple, bättre att jag äter glass senare i så fall, det har alltid gått bra.

• Liten med Mindre

Gissar i alla fall att det är det koko hade pysslat med. :D Och inte någon form av klonad Hollywood-späckhuggare.

• Moppy

Sweet: min BM sa tvärtom, har man ingen ÄL så kommer mensen ofta tidigare. Det var anledningen till att jag fick 10 dagar mellan ÄL och mens ibland, inte 12 som jag brukar ha.... verkar vara olika bud!

Jag håller helt med dig om skrämselpropaganda från skvallerpressen - använd sunt förnuft istället....

• Liten med Mindre

Chokladsemlor - låter mumsigt.

Mitt humör är uselt emellanåt för jag försöker låta bli att köpa choklad på jobbet den här veckan. Hoppas att ingen bjuder på fika heller - för det klarar inte min beslutsamhet.

• _koko_

muggles - mindre slog huvudet på spiken! Fast jag fick inte vara med och göra den, utan fick den i present med ett rött sidenband runt... :D :D :D

Visst är han för söt!!

Att inte äta vetemjöl är en väldigt effektiv metod att undvika bakelser och sånt på fikan och restauranger... Men TRÅKIG!!! Fast nu har jag börjat baka med dinkel, mjölkfritt margarin och havremjölk, och det smakar likadant som "the real thing", så nu har jag både gott bröd och kladdkaka hemma! :D

• Liten med Mindre

koko - funkar det bra med dinkel i bröd och kakor? Som vanlig mjöl? Eller ändras proportioner och gräddningstider?

*nyfiken*

• BrudSommar2006

Moppy, jag har definitivt också läst och hört att mensen blir sen om man inte har ÄL, det tar ett tag för slemhinnorna att tjockna tillräckligt för att lossna och börja blöda utan ÄL och sedan blir blödningen mer utdragen.

• Bröllopstokiig

Hej hopp!

Nu har jag kommit tillbaka från barnmorskan!
    Idag låg bebisens hjärtljud på 127! Första gången var det 140 och sen 138 och nu 127! Nu börjar jag bli riktigt säker på att Pick'n är en kille!
    Jag hade dåligt blodtryck och järnvärdet var bara på 104, trots att jag äter järntabletter!!!! Märkligt! Så nu måste jag äta dubbeldos av de förbenade tabletterna och det betyder dubbeldos av äckliga katrinplommon! Ja ja ja.....
    TRO det eller ej, men min mage har växt och jag ligger mitt i kurvan! I dag var första gången hon kunde mäta den och den var verkligen mitt i! KUL jag som har nojjat över lilla magen... nu jä-lar börjar det hända saker!

Vallmofrön, I LÖVE! Jag kommer skit fullständigt i allt det där! Fick höra på lunchen idag att cola-light var farlig med.... jepp, en grej till att lägga till listan som jag skiter i

KOKO vi har inte gjort våran snopp ännu, men den där smörjan inhandlades på Teknikmagasinet tror jag

• _koko_

mindre - det verkar funka precis likadant, jag använder samma recept och samma gräddningstider/ugnstemperaturer! Har blandat finmalet och fullkorns-dinkel och hittills bara bakat typ tekakor och kladdkaka. PROVA! Gissa om det är gott att äta riktiga mackor efter en tid med bara majs/potatis-knäcke...

cicci - jobbigt med järnvärdena, men jättekul att du ligger på kurvan!!!

Jag gillar inte konstgjorda grejjer, så jag dricker riktig cola och använder (använde) fetgrädde. För min egen skull. :)

Svar på tråden När märker man av det?