• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Hej Sweet!
    De menade nog vanliga vallmofrön. Tydligen kan man efter att ha ätit bröd med vallmofrön uppvisa lika höga halter opiater som 4 dagar efter drogintag. (?) Undrar om man skulle äta hela limpan då eller? Det stod väl inte?

Jag tror inte en fralla då och då spelar någon som helst roll. Däremot hade jag recept på en utländsk chokladkaka en gång, som innehöll typ 3-4 dl vallmofrön. Kanske onödigt att baka om jag blir gravid. (Men attans vilken party-bakelse. :D )

Å andra sidan var kakan väldigt "knastrig" och inte fantastiskt god. :)

• Liten med Mindre

Bakar gärna. Men det var roligare när jag bodde hemma. Hade mer tid och fler människor som åt upp grejorna. Nu sätter sig allt bara runt midjan på mig och maken. :(

Bakade också en massa bröd när jag pluggade, men det verkar ju inte vara bra för magen av andra orsaker.

Laga mat är kul - men inte när jag "måste", och när maken antar att jag fixar för att jag är mer hungrig. Då blir det halvfabrikat i ren protest.

• Moppy

Sweet: läste också artikeln om vallmofrön idag (jag som älskar frallor med vallmofrön! :() Tydligen beror det på vilka leveranser med vallmofrön man använder (det skiljer sig mycket åt beroende på var fröna har plockats) men tydligen kan även en macka från långfranska med vallmo ge utslag i drogtester! Detta intag likställs med värden från ett 4 dgr gammal heroinspruta! Vet inte vad man ska tro, men de avrådde gravida från att äta eftersom det inte är fastställt om det farligt eller inte (som allt annat!)

• Moppy

en del stavfel där, jag skrivet som en kratta idag.... :D

• sweetstreet

Ojojoj!
    jag blir trött!!!

Folk verkar ha ätit fralllor med vallmofrön på då och då och ändå fått helt normala och välskapta barn.
    Tycker det luktar lite "Aftonbladet-rubriker" om det hela.

Visst är det konstigt?!
    Så fort man kollar in Aftonbladets eller Expressens hemsidor/tidningar så är det nästan alltid en massa rubirker om något FARLIGT!
    Tänk att det FINNS så mycket som är falrtigt i livet!
    Kanske lika bra att hoppa från närmsta bro så man snabbt kan komma undan från den här hemska riskzonen som livet verkar vara??? :? ;)

Tjejer,
    jag tror INTE att det är farligt att äta fralla med vallmofrö! Men visst flera deciliter frön ska man kasnke itne hälla i sig.

Vad säger de om frukt o bär t ex?! Jag menar jag VET att man i frukt KAN se alkohol t ex och vad säger alla gravida och ammande mammor om detta? Dvs de som rabiat inte kan tänka sig en mun vin eller två till en middag. Men som glatt stoppar i sig äpplen t ex????

Näe,
    lev och använd sunda försnuftet tycker jag!!! :)

• sweetstreet

Mindre hur sen var din ÄL jämfört med normala cykler??
    Vad jag menar är egentligen när du tror att du BIMar??

Om det är som Brudsommar skrev att jag kasnke inte hade ÄL denna månad så har ni då ngn aning om vilken typ av tant man kan vänta sig???
    Sen????? Längre?? Kortare??

• mugglesfan

Sweet: ifall du inte hade ÄL så lossnar slemhinnan senare och då blir det senare och längre mens, med mer blödning har jag förstått. Men det ska vi inte hoppas att det är! Missad ÄL alltså. Som jag sa tidigare, min kompis fick aldrig utslag på sina stickor i januari och hon blev på smällen ändå.

• Liten med Mindre

Sweet - böjen kom 4 dagar senare än normalt. Borde kunna betyda BIM må-ti nästa vecka. :( Jättelångt bort ju!

Jag "gillar" att ha helgen på mig att deppa. Fast, klart, nu kanske droppet börjar under helgen och jag kan deppa av mig i lugn och ro.

• Liten med Mindre

Och baka kakor för att tröstäta. :D

Lite vårrensning kanske får mig att bli glad också då. Ska nog slänga nåt mer tror jag. :)

Men, nu är det mellisdags!

• mugglesfan

koko: vad är "klonad willy"? Jag är kanske ovanligt dum men jag fattar faktiskt inte
    Kul att du mår bättre!

Svar på tråden När märker man av det?