• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

hahah får väl ha en inflyttningsträff i nya lägenheten sen, dricka alkoholfria drinkar i barköket :)

jag kommer nog blir en bullmamma, älskar att laga mat/baka. Fast det måste vara till någon, är jag själv är det inte lika roligt av någon anledning.

Muggles, Kick´n var så vild på stora Ul:et så de inte lyckades kolla något, 2 st bm provade. Ska tillbaka till Sös på tisdag till läkare och kanske får göra VUL om Kick´n inte skärper sig.

Cicci, välkommen tillbaka :) usch krya på dig!

Koko: Skönt att höra att du mår bättre. Synd att vi missade lunchen när jag var på sös. Tyvärr hinner jag inte när jag ska till sös på tisdag. Men jag slutar ju 12 varje dag en tid framöver så lunchar gärna någon dag om du har tid?

• BrudSommar2006

Mindre, saken är avgjord, du bakar!

Det är inte det att jag inte orkar sy eller sticka, jag kan faktiskt inte. Vi har ingen symaskin och lika bra är det, jag har inte sytt sen slöjden i skolan och det gick inte bra då heller. Sticka minns jag inte hur man gör men det har jag heller inte gjort sedan nian eller när det nu var man hade slöjd. Fast svärmor tror jag kommer att sticka massor i och för sig.

• BrudSommar2006

Fast läsa några gravidböcker och en del tidningar har jag gjort, det tycker jag är lite kul, och så kan man göra det på kvällen när man är trött innan läggdags och knappast skulle ställa sig att baka.

Profylaxkursen var fantastiskt trevlig, det var kul att vi kom oss för med att boka en sådan. Det känns som att man kommer att få nytta av alltihop också. Nu är det föräldrautbildning på MVC halvdag torsdag och tisdag, sedan tror jag att vi är klara med alla informationsträffar och annat vi sprungit på. Känns skönt, det har varit hur mycket som helst som man har stressat runt på. Bra saker i och för sig men allt tar sådan tid.

Nu är det bara remissen för att få träffa narkosläkaren på sjukhuset för att diskutera eventuell ryggbedövning med min skolios och så de vanliga kontrollerna på MVC kvar.

• Liten med Mindre

Vad tyst det blev. Jobbar alla månne? :?

Längtar ut något helt otroligt. Var ute en sväng på lunchen och det var ju hur varmt som helst, även i Stockholm. :)

• BrudSommar2006

Skulle helst slippa jobba, nu är det åtminstone bara en halvtimme kvar till eftermiddagsfikat! Förhoppningsvis går det att sitta ute då, det har varit sol på balkongen några timmar nu så det borde ha hunnit värma upp. Jag ska sitta och titta på medan de andra äter säsongens sista semlor, själv tänkte jag på halsbrännan och festar loss på ett äpple i stället, suck.

På lunchen var det en doktorand som skulle dela en avokado och skar sig rejält i handen, hon blev helt skakig och fick sätta sig ner, jag som aldrig haft problem med blod och sånt blev lite skakig jag med faktiskt. Blir man mesig av att vara gravid tro.

• BrudSommar2006

Har ni förresten läst att man ska akta sig för vallmofrön i bröd som gravid? Står på nätet både på expressen och aftonbladet. Alltid är det nåt, listan växer...

• sweetstreet

Snartis!
    Vad bra att du inte behöver jobba så mycket nu eftersom du har fått en del problem! Måste kännas jätteskönt att du kan vila mer. Viktigt att du sköter om dig själv och Kick'n nu!!!!! :)

Vårbrud,
    vi har hållit på aktivt sedan augusti förra året, men jag slutade med pillren redan i januari. Tänkte först att va fan vi ska bara vara som vanligt och så får man se... Men eftersom inget hände så började jag kolla med ÄL stickor efter vårt bröllop och på den vägen är det...

Mindre,
    Jag vet inte säkert, men när min ÄL var en vecka sen pga RR som jag åt i januari så var även mensen sen. Jag hade lika många dagar mellan ÄL och mens som vanligt vilket såklart gjorde att tanten var lika många dagar sen som ÄLen varit. men jag vet inte ifall det gäller generellt.

• sweetstreet

Här ska också bli supervarmt idag!!!! :) Över 20 grader och sol!
    Och även resten av veckan ser ut att bli mellan 15-20 grader ca. Jeho!!!!
    Kanske är våren här?!?!?!?!?? :)

• sweetstreet

Apropå baka så gjorde jag också det rätt mycket när jag var "ung".... ;)
    Men de senaste typ 10 åren har jag knappt bakat (utom om andan verkligen fallit på eller om det varit något särskilt tillfälle). Jag tror det beror på att man helt enkelt inte hinner längre. Eller rättare sagt att man jobbar såpass mycket att det är färre timmar ledigt per dygn och då prioriterar jag annat än bakning.

Laga mat gillar jag däremot!! :)

• sweetstreet

Vallmofrön förresten????

Varför då i all sin dar?! :o

För det är inte de från opiumvallmon du menar väl Brudsommar????? ;) :D :D
    För då är det ju kasnke förståeligt.

Annars tycker jag det låter konstigt. Och överdrivet. Som så mycket annat i "får-inte-listan".

Svar på tråden När märker man av det?