• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Suck - jag går omkring och mår småilla hela tiden. Har ingen lust med något. I alla fall inte jobbrelaterat. :( Framför allt inte möten. Men då kanske jag å andra sidan får något gjort. Det hjälpte väl inte med sushi till lunch heller. Ingen höjdarsushi där vi huserar.

Ursäkta deppet

• Storasystern

Moppy, det låter ju väldigt positivt! *fortsätter att hålla tummarna*

Mindre, illamåendet är din vän!!! ;) Grav-symptom???

Hörni, det är fint väder idag! :) Hurra! :) :)

• Liten med Mindre

Syster - jag tar bara ut ilskan i förskott gissar jag, ifall illamåendet inte är graviditetsrelaterat... Så har det ju alltid varit förut.

• Storasystern

Mmmm, Mindre, vet hur det är... Vågar inte hoppas alls längre. :(
    Man får vara deppig. Det är tillåtet! Absolut!

• Bröllopstokiig

Hejsan hoppsan,

Har inte läst i kapp, men ville bara komma in och säga hej till er!
    Har haft en helt underbar vecka i Frankrike och även skön helg i Geneve. Är ganska trött, vi gick upp vid 04:30 idag och flög till Stockholm i morse. Sitter nu och jobbar som en tok...

• Liten med Mindre

Välkommen tillbaka Cicci. Hoppas att Pick'n uppskattade skidåkningen. :)

• mugglesfan

Moppy - hinner inte läsa ikapp just nu - men förstår av inläggen på denna sida att det är positivt för din del. Embryot har bestämt sig för att stanna kvar?! Gud vad bra!

Ang skidor: jag har åkt skidor både när jag var i v11, v15 och nu i v18 och det har gått hur bra som helst. Det jag läst på nätet är att bäckenet uppmjukas av hormoner så man KAN få foglossning av alpin skidåkning. Det har dock inte hänt mig. Däremot är själva embryot/fostret mycket väl skyddat om man tex skulle falla. Ska du vara försiktig så är det mest för din egen skull alltså! Missfall orsakas inte av lätta olyckor/fall utan av värre skador som kromosomfel mm som man inte kan påverka.

• mugglesfan

Hej Cicci!!! Tillbaks till gruvan...

• Moppy

Tack för infon om skidåkningen Muggles. Ja bönan hänger kvar fortfarande men det är ju långt kvar till v 12-13... första milstolpen är dock VUL v 8 om 2 veckor.

Får jag fråga, gjorde ni UL eller VUL runt v 8? Har för mig att Frullan gjorde vanligt UL... funkar det så tidigt?

• BrudSommar2006

Moppy, jag tror inte att de gör UL så tidigt, det blir nog VUL. Framåt vecka 12 när man gör eventuellt NUPP test är det tidigaste som det går att göra UL om jag minns rätt?

Svar på tråden När märker man av det?