• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

God morgon tjejer :)
    Hoppas att ni har haft en riktigt trevlig helg och att ni hann äta våfflor igår. För egen del blev det en belgisk våffla med sylt och grädde i Gamla stan.

Muggles - du har beskrivit sparkarna som har blivit allt tydligare och starkare på ett väldigt bra sätt. Det blev på något sätt verkligt :) hoppas att stora ULet går bra. Kommer ni att fråga om det är en pojke eller flicka eller inte?

Izzie - tja, hellre en decemberbebis än ingen bebis alls. Min man fyller år före jul och december är en riktig festmånad hemma hos oss.

September - skönt att blödningarna har upphört och du är snart på banan igen!

Mindre - jag tror att tanten är på väg, kunde skönja lätt rosa spår imorse, men hon har inte kommit än och magen är inte heller ond. Hm, vad ville jag säga med detta argumenterande? ;)
    Hoppas att hon inte hittar till dig.

• Page

Vänner-fan; Det vore en syn, du klafsandes runt med makens 46:or *fniss*! Om du orkar ta dig till någon skoaffär så finns det mängder med billiga tygskor nu.

Muggles, Vad mysigt med småsparkar!! Hoppas att Slick´n ställer upp och sparkar lite när maken är hemma också. Lycka till på UL i dag! Rapport sen?

Mindre, Har du fått med maken på rensning? Urrk, jag föråt mig lite på våfflor i går också...

• Page

Rosa spår Frejis? Usch, låter inte lovande, men vi ger väl inte upp än?

• Frejis

Page - ja, det var nog lite rosa (bäst att jag inte ger alltför detaljerade beskrivningar av det). Situationen är ju trots allt lite komisk: yrvaken Frejis torkar sig och granskar innehållet på pappret för att avgöra vad det är hon ser... ;)

Det innebär kontraströntgen av äggledarna om några dagar och Uppsala lite senare.

Innan dess ska vi åka på en kryssning till Tallinn (redan på onsdag! :))och föräta oss på bla musslor på båten. De är helt gudomliga.

• Page

Hur ser listan ut nu?

ÄL:Izzie...?

BIM: Frejis, Mindre, Sweet...?

BM: Page om ca en vecka

Paus: September, Izzie (??)

Stundande undersökningar: Sweet, Frejis

Väntar på resultat: Lapinette

• Liten med Mindre

Page - nä, ingen rensning än. Men på nåt sätt ska jag få igång honom, och få honom att läsa boken. Attans bara att han kan vara så envis. :D

Fick lite vatten på min kvarn igår. Jag har tidigare fått förbud att rensa i källaren. Och så igår kläckte maken och hans vänner idéen att ha en nostalgisk "overålls-fest" à la högskola. Jag var ju bara tvungen att meddela att jag nog inte kan delta eftersom min overåll (det blir så fel att skriva overall - alldeles för "civilt") ligger längst in i källaren... :D

• BrudSommar2006

God morgon! Åt massor med goda våfflor hemma hos mina föräldrar igår, fick inte så farligt med halsbränna efteråt heller.

I morse fick man skrapa rutorna på bilen igen, usch, när ska detta ta slut! Det borde väl bli lite varmare under dagen i alla fall eftersom solen skiner men den hinner väl försvinna lagom tills man ska hem från jobbet...

Muggles, vad spännande med UL idag, hoppas att det går att se vad det blir!

Vänner-fan, besvärligt med skor, jag har en bekant som fick ge bort alla sina skor och köpa nya efter graviditeten eftersom hon ökade en storlek och aldrig fick tillbaka sin gamla storlek. Hoppas att vi inte råkar ut för det i alla fall!

Jag är fortfarande inte helt frisk men nu är det mest lite hosta kvar. Är på jobbet i alla fall, var ju hemma hela förra veckan.

Vi klarade av ytterligare fyra husvisningar igår men det var inget för oss den här gången heller. Oftast hänger det på att vi vill ha en mysig och bra barntomt och så är tomten en enda brant sluttning eller visar sig ligga närmare stor bilväg än vi trott. Nu är det väl dåligt med visningar tills efter påsk antar jag.

• Page

Mmmmmm...musslor *dreglar trots att jag är ohungrig på morgonen*

Angående Uppsala så har jag hört att de har bra statistik på ivf där ( ifall rosa kommer bli tant röd). Skicka en liten hälsning till våra spermier, de ligger på kylning i Uppsala!

• Frejis

Det är nog bara en tidsfråga Page, rosa har hittils alltid blivit rött. Tyvärr.

Jaha, så ni ska kanske också till Uppsala någon gång?

• Frejis

Menar så klart att det vore bäst att ingen behövde åka till Uppsala eller någon annanstans :( men jag vinkar till dem när jag är där. Har tid 16/4, evigheter från nu. Det går nog fort.

Svar på tråden När märker man av det?