• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Va?? Finns det inga försäkringar som täcker sådant?

Japp, båda måste undersöka sig innan vi får insiminera.

När vi startade barnfabriken kändes det som mycket viktigt att det skulle ske på en gång men nu tycker jag inte att ett år är så illa. Det finns inga köer heller för att få loss "godset" så i värsta fall och om insemineringen fungerar bör det gå snabbt.

Samtidigt är jag feg för att testa mig för att nu finns iaf hoppet kvar. Fegt men jag vill nog sticka huvudet i sanden en liten stund till.

Vi har dessutom bestämt att bara prova insemineringen, ivf är inte rätt för oss. (Säger jag nu, man vet aldrig om ett år)

• Page

InsIminera simmarna?? Hehehe!

Ha en trevlig dag i solen!

• Storasystern

Heej!
    Det tog en timme att läsa ikapp allt från helgen! :)

Koko - kul att du mår bättre! Vi håller förståss alla tummar vi har för att ert IVF ska lyckas på första försöket!

Frejis - hur går det? Mer rosa? Hoppas innerligt att tanten håller sig borta nu! Det måste väl ändå vara er tur nu!!!

Sweet - ruggigt fort det gick att få tid i USA! Här är det väntetid till allt. Fast Sophiahemmet var ju ganska snabba faktiskt!
    Lapinette - vilken gynmottagning var du på? *nyfiken* Jag ska ju dit imorgon till en Mats någonting...

Helgen har varit produktiv för min del. Hade på känn att ÄL var på G, så vi har legat i hela helgen! Och mycket riktigt böj igår morse!! Om det inte funkar den här gången så är det inte "for lack of trying"!!!
    Pergotime måste ha kickat igång cyken på något sätt, för den verkar bara vara 30 dagar den här gången istället för vanliga 40!!!
    Sweet - du undrade om hormonerna. Jag får inte mer pergotime utskrivet förrän mannen har testat simmarna (nästa vecka!). Dessvärre är jag i Japan igen när det är dags för nästa ÄL... :( SKIT!!! :(

• Storasystern

Page - du som verkar ha läst på. Hur går en inseminering till? *inser att det är risk för närgångna detaljer*

• mugglesfan

Tillbaka från UL:et. Som Cicci sa så tyckte inte heller jag att detta UL var så spännande (4:e gången - man är väl bortskämd ). Men den har växt och rörde sig mycket. Nej, vi frågade inte om kön och hon sa inget. Jag såg inget heller. Det får väl bli en överraskning då, känns helt ok Men allt såg fint ut och vi fick samma BF som förut - 23/8. Fast själv räknar jag med början av sept.

Efteråt var vi i lägenheten. Vi blev ditkallade av elektrikern som ska sätta dit spotsen i köket, han ville ha placeringen av oss. Jag frågade om dimmern men det visste de inget om - suck. "Det är nog inte beställt" JO, det är beställt. Jaja, det får väl bli en punkt på besiktningen. Det hade gått en flis ur kökskaklet vid spänningsurtaget - inte så snyggt. Det var skrapmärken på alulisten på laminatskivan och märke på tapeten i hallen. Jaja, I-landsproblem. Bara så tråkigt när allt är nytt men ändå inte perfekt!

Men det viktigaste är ju att vår bebbe är ok och mår bra! H*n boxades som 17 därinne. Man känner sådan ömhet för den redan nu. Igår när jag låg på sängen och kände de små minisparkarna (det känns ung som om ngn petar på magen med ett finger, fast inifrån) så låg jag bara och fånlog.

• Liten med Mindre

Attans att Japan-resan kommer ivägen, nu när cykeln verkar bli normallång och allt. Det går inte att flytta resan, eller?

Fast klart - då hade du ju gjort det. Borde jag ju fatta. :)

Jag fortsätter att leta symptom här, fast jag lovat mig själv att låta bli. Sååå långt till mens, och såå lite symptom. Fast jag fortsätter ju att må lite småilla, och bröstvårtorna ömmar liiiite mer än vanligt, och så smakade ju vinet illa i helgen, och törstig är jag.

Kan ni komma på något mer klassiskt jag borde känna efter? ;?

• Liten med Mindre

Muggles - :)

Vad härligt att pyret tycks fortsätta må bra och växa. Har mamma förstått att det är en bebis på gång? Hur går det med vagnsjakten? :)

• start september

Hej! Kul med så mycket aktivitet i tråden!!!

Japp, nu blödningsfri och åtminstone aktiv på 6-fronten. Men vi har ju bestämt oss för att vänta 3 månader för säkerhets skull, men ändå "glömde" vi att skydda vi oss. Jag tänkte först att ÄL först borde vara 14 dagar efter den slutblödning jag hade (var som en mens) men jag inser nu att jag inte vet något alls om ÄL. Det var ju rätt svårt att få till det ändå så det känns rätt osannolikt att det skulle bli något. Ska nog slösa lite stickor så att jag vet ungefär när ÄL är numera.

Känns som helt omvända världen - att försöka INTE bli gravid...

• BrudSommar2006

September, det måste vara svårt att beräkna första ÄL, kan nog vara bra med stickor men risken är ju att du får göra av med rätt många för du lär ju behöva testa en hel cykel. Om du inte vill strunta i det och bara invänta nästa mens förstås.

Muggles, kul att allt var bra, när är det klart för inflyttning i nya lägenheten? Synd att det blivit några småmissar men det verkar ju ofta bli det, ni får väl klaga vid besiktningen?

Jag har just räknat ut att jag jobbar i sju veckor till bara! Det har känts som hur lång tid som helst kvar men nu känns det inte så farligt, bara sju veckor!!

Svar på tråden När märker man av det?